۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۵

مهر گزارش می دهد/

دو" بام ایران" در یک استان/ مرتفع تربودن بروجن نسبت به شهرکرد

دو" بام ایران" در یک استان/ مرتفع تربودن بروجن نسبت به شهرکرد

شهرکرد - خبرگزاری مهر: در حالی شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری به عنوان بام ایران مشهور شده است که تابلوی هایی با عنوان" به بام ایران خوش آمدید" در ابتدای جاده های ورودی هر دو شهر بروجن و شهرکرد توسط شهرداری های این دو شهر نصب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، استان چهارمحال و بختیاری به لحاظ شرایط توپوگرافی ویژگی های خاصی دارد که از مهمترین آنها می توان ارتفاع بالای شهرها و روستاهای این استان از سطح دریا را بر شمرد. زندگی در ارتفاع بالا هم دارای ویژگی خوب و هم ویژگی ها نامطلوب است.

 ارتفاع بالای شهرکرد از سطح دریا در کشور موجب شده است این شهر به بام ایران مشهور شود وهمه شهرکرد را به عنوان بام ایران بشناسند. اما در همین حال بروجن نیز دومین شهر بزرگ استان چهارمحال و بختیاری و یکی از مهمترین شهرهای صنعتی و فرهنگی استان به شمار می رود.

هنگامی که نزدیکی ورودی شهر های شهرکرد و بروجن قرار می گیریم متوجه می شویم شهرداریهای هر دو شهر تابلو های خوش آمد گویی خود را با عنوان" به بام ایران خوش آمدید" در ورودی شهر خود نصب کرده اند.

نصب تابلو های خوش آمد گویی به بام ایران در ورودی این دو شهر موجب کنجکاوی و ایجاد سئوال برای بسیاری از مسافران و همچنین خود اهالی این استان شده است که بالاخره بام ایران کدام شهر است.

این مهم را از مسئولان شهرداری دو شهر شهرکرد و بروجن جویا شدیم.

خیلی از کارشناسان تائید کرده اند که بروجن بلند ترین منطقه ایران است

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری بروجن در خصوص نصب تابلو های "به بام ایران خوش آمدید" در ابتدای جاده های ورودی بروجن به خبرنگار مهر گفت: بروجن یکی از بلند ترین و مرتفع ترین نقاط کشور است و خیلی از کارشناسان این مهم را تایید کرده اند.

فرشاد توحید نیا تاکید کرد: خیلی از کارشناسان تائید کرده اند که بروجن بلند ترین منطقه ایران است.

وی ادامه داد: بر اساس مستندات مسکن و شهر سازی و بر اساس پلانها و نقشه های توپوگرافی بروجن با اختلاف کمی از شهرکرد بلند تر است و شهر مرتفع تری نسبت به این شهر است.

وی بیان داشت: اگرچه ما بر این مهم اصراری نداریم و شهر بروجن شهری فرهنگی، علمی و هنری است و این مهمترین ویژگی این شهر به شمار می رود.

بروجن از شهرکرد مرتفع تر است

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شهرکرد نیز در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: شهرکرد شهری مرتفع در کشور است و اینکه به بام ایران شهرت یافته است به واسطه این است که در بین مراکز استانها مرتفع ترین شهر به شمار می رود.

مجید جلالی ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری بروجن از شهرکرد مرتفع تر است اما شهرکرد در بین مراکز استانها مرتفع ترین شهر کشور است و به این لحاظ ما تابلو های خوش آمد گویی به بام ایران را در ورودی های شهرکرد نصب کرده ایم.

وی ادامه داد: شهرکرد یکی از خوش آب و هوا ترین شهرهای کشور است که طی سال های گذشته ورود مسافر به این شهر افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شهرکرد با اشاره به ورودی شهرکرد، ادامه داد: ورودی شهرکرد یکی از زیباترین ورودی شهرهای کشور به شمار می رود که هر مسافر را در بد ورود به این شهر مجذوب خود می کند و ورودی شهرکرد از نظر فضای سبز توسعه پیدا می کند.

کد خبر 2330275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
      1 0
      سلام. امروزه با نقشه گوگل به راحتی میشه ارتفاع هر نقطه جهان رو بدست آورد. از سایت های فارسی هم سایتی به نام bahesab.ir هست که روی نقشه گوگل ارتفاع و مختصات و مساحت و ... رو به راحتی میده و به کمک اون میشه ارتفاع هر شهر یا کوه یا عمق دریا ها رو در هر نقطه بدست آورد