۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۶

شیرزاد:

کودکان باید قبل از 9 سالگی با وجوب حجاب آشنا شوند

کودکان  باید قبل از 9 سالگی با وجوب حجاب آشنا شوند

رشت – خبرگزاری مهر: سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت گفت: آشنایی تدریجی دختران قبل از 9 سالگی با وجوب حجاب ضرورت دارد.

فاطمه شیرزاد در حاشیه نشستی که با حضور مسئولان فرهنگی رشت برگزار شد، به خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه مراجع تقلید سن وجوب حجاب را پایان 9 سال قمری عنوان کرده اند اما آغاز رعایت حجاب در چنین سنی بسیار دیر است.

وی با بیان اینکه برای رعایت مناسب حجاب باید دختران را به صورت تدریجی با این مقوله بسیار مهم آشنا کرد، افزود: در سنین پایین تر و قبل از رسیدن به سن تکلیف باید حجاب دختران را به شیوه ای که دست و پاگیر آنها نشود رعایت کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه کودک را باید با ملایمت و لطافت به رعایت حجاب عادت داد، ادامه داد: علاوه بر این در چنین سنی کودکان بسیار سریع از دیگران و رفتارهای آنها تاثیر می پذیرند بر این اساس مادر و نزدیکان آنها که حجاب خود را به شیوه ای مناسب رعایت می کنند می توانند الگوی مناسبی برای این کودکان باشند.

وی با اشاره به اینکه برای جذب کودکان به ویژه دختران به سوی حجاب باید مزایای حجاب را به آنها توضیح داد، گفت: در این راستا باید آنها را با مضرات و پیامدهای نامطلوب بدحجابی نیز آشنا کرد تا نسبت به نقش حجاب در سلامت خود و جامعه یقین پیدا کنند.

شیرزاد بر استفاده از آیاتی که زنان نمونه اسلام را معرفی می کنند، تاکید کرد و افزود: علاوه بر این می توان با تشویق و دادن هدیه های مستمر به کودکان انگیزه رعایت حجاب را در آنها تقویت کرد.

وی اظهار داشت: هنگام مکلف شدن دختران برای رعایت قوانین شرعی باید از خلاقیت و نظر آنها در انتخاب لباس هایی که منجر به رعایت مناسب حجاب می شوند، بهره برد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت یادآور شد: استفاده از شبکه های ماهواره ای در خانواده ها اثرات نامطلوبی بر سلامت روحی و معنوی کودکان بر جای می گذارد و حجاب و عفاف مناسب را از آنها سلب می کند بر این اساس باید والدین نسبت به حذف این برنامه ها از زندگی خود اقدامی موثر انجام دهند. 

کد خبر 2331392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha