۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۸

عزیزی در گفتگو با مهر:

داروخانه‌های کرمانشاه حق دریافت حق‌فنی از بیماران را ندارند

داروخانه‌های کرمانشاه حق دریافت حق‌فنی از بیماران را ندارند

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از نظارت و برخورد با داروخانه‌های متخلف در دریافت حق فنی خبرداد.

ایرج عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: دیوان عدالت اداری با رای 683 مورخ 16 تیر ماه 93 مصوبات حق فنی داروخانه‌ها در سال‌های 88، 89؛ 90 ، 91 ، 92 و 93 را لغو کرده و با توجه به این تصمیم اگر بیماران استان نسبت به این موضوع شکایتی داشته باشند، می‌توانند علیه داروخانه‌ها در مراجع قانونی اقامه شکایت کنند.

وی افزود: در این راستا سازمان تعزیرات حکومتی استان در قالب گشت‌های شبانه روزی و سیار بر عدم دریافت حق فنی داروخانه‌ها  از بیماران نظارت می‌کند.

وی تصریح کرد:  گشت‌های سیار تعزیرات با حضور نماینده غذا و دارو به داروخانه‌های استان سرکشی و بر قانون ممنوعیت دریافت حق فنی نظارت می‌کنند.

عزیزی ادامه داد: هم‌چنین بازرسین تعزیرات استان در خارج از داروخانه‌ها به صورت نامحسوس دفترچه بیماران را که از داروخانه دارو دریافت نمودهاند کنترل می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: شعب تعزیرات حکومتی هم شکایات و گزارشات بیماران و مصرف کنندگان دارواز داروخانه‌ها را با پیامک 30009651 دریافت، رسیدگی و نتیجه را به آنان اعلام می‌کنند.

عزیزی تصریح کرد: وضعیت داروخانه‌ها از چند منظر مورد توجه تعزیرات حکومتی قرار می‌گیرد.

وی افزود: حتما مسئول فنی باید در داروخانه حضور داشته باشد که در غیر اینصورت تخلف محسوب خواهد شد  و اگر نباشد باید حتما تابلوی "نسخه‌پیچی ممنوع" باید در داروخانه آویزان شده باشد.  یعنی لوازم آرایشی بهداشتی فروخته شود اما حق فروش دارو را ندارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه افزود: مسئول حق فنی حتما باید روپوش بهداشتی استفاده کنند که متاسفانه خیلی ها استفاده نمی کنند و تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: در بحث محاسبه قیمت و تعرفه هم باید رعایت شود که اجحافی به مصرف کننده دارو نشود و  داروهای آزاد هم باید بدون حق فنی در اختیار مصرف کننده بگیرند.

عزیزی تصریح کرد: هم‌اکنون بعضی داروخانه‌‌ها تا 300 میلیون ریال در ماه از دریافت حق فنی در آمد دارند و بعضی هم که کمتر فروش دارند 30 تا 40 میلیون ریال از این طریق درآمد کسب می‌کنند.

کد خبر 2332734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha