۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۲

به دنبال کسب دومین قهرمانی؛

بسکتبال ایران صدرنشین جدول توزیع مدال‌های کاپ آسیا شد

بسکتبال ایران صدرنشین جدول توزیع مدال‌های کاپ آسیا شد

در پایان پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا، تیم ملی ایران که موفق به کسب دومین قهرمانی شد به عنوان پرافتخارترین تیم در میان تیم‎های شرکت کننده در ادوار مختلف این رقابت‌ها به صدر جدول توزیع مدال‌ها توزیع صعود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا که از جمعه هفته گذشته با حضور 9 تیم در ووهان چین آغاز شده بود روز گذشته با برگزاری دیدار نهایی میان دو تیم ایران و چین‌تایپه به پایان رسید. در این دیدار که اتفاقا تماشاگران زیادی هم از نزدیک شاهد آن بودند، تیم ملی ایران با نتیجه 89 بر 79 حریف شرقی خود را شکست داد.

این سومین رویارویی دو تیم ایران و چین‌تایپه در ادوار مختلف مسابقات کاپ آسیا بود. تیم ملی ایران که سال 2010 برای نخستین‌بار در مسابقات کاپ آسیا شرکت کرد، در مرحله مقدماتی و در گروه A موفق به شکست دادن چین‌تایپه شد. در دوره پیشین کاپ آسیا هم ایران در مرحله مقدماتی این تیم را با شکست مواجه کرد.

در هر صورت تیم ملی بسکتبال ایران که برای سومین‌بار در مسابقات کاپ آسیا شرکت کرده بود موفق شد با مجموع 6 برد مقابل تیم‌های ژاپن، اندونزی، هند، اردن، فیلیپین و چین‌تایپه و تنها یک باخت برابر چین میزبان عنوان قهرمانی مسابقات کاپ آسیا در جام پنجم را از آن خود کند و به طور مستقیم راهی جام ملت‌‍‌های 2015 آسیا و انتخابی المپیک2016 برزیل شود.

در دیدار رده‌بندی کاپ پنجم آسیا هم فیلیپین مقابل چین به برتری دست یافت و پس از سه دو دوره حضور در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها موفق به کسب مدال برنز شد.

رده‌بندی سه تیم برتر شرکت کننده در ادوار مختلف مسابقات بسکتبال کاپ آسیا به این شرح است:

* 2004 چین‌تایپه
1- قطر 2- کره‎جنوبی 3- چین تایپه (سوریه به عنوان چهارم دست یافت)

* 2008 کویت
1- اردن 2- قزاقستان 3- کویت (قطر به عنوان چهارم دست یافت)

* 2010 لبنان
1- لبنان 2- ژاپن 3- قطر (فیلیپین به عنوان چهارم دست یافت)

* 2012 ژاپن
1- ایران 2- ژاپن 3- قطر (فیلیپینب ه عنوان چهارم دست یافت)

* 2014 چین
1- ایران 2- چین تایپه 3- فیلیپین (چین به عنوان چهارم دست یافت)

به گزارش مهر، تا پیش از پنجمین دوره مسابقات کاپ آسیا و از مجموع کشورهای شرکت کننده در ادوار مختلف مسابقات کاپ آسیا 9 کشور قطر، ایران، اردن، لبنان، ژاپن، قزاقستان، کره‌‎جنوبی، چین‌تایپه و کویت موفق به کسب مدال شده‌ بودند که در این میان قطر با سه مدال (یک طلا و دو برنز) صدرنشین بود اما با پایان یافتن دوره جدید کاپ آسیا تغییراتی در جدول توزیع مدال‌ها ایجاد شد.

بر این اساس تیم ملی بسکتبال ایران که پیش از با یک مدال در رده دوم قرار داشت، با کسب دومین قهرمانی متوالی و به عنوان تنها تیمی که دو مدال طلای این رقابت‌ها را در اختیار دارد به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد. چین‌تایپه که سال 2004 و در نخستین دوره کاپ آسیا که میزبانی آن را بر عهده داشت موفق به کسب مدال برنز شده بود، با کسب مدال نقره جدیدش از رده هشتم به ششم صعود کرد. همچنین فیلیپین که برای نخستین‌بار صاحب مدال شد، وارد جدول توزیع مدال‌ها شد. با ورود فیلیپین مجموع کشورهای صاحب مدال در ادوار مختلف کاپ آسیا به 10 کشور رسید.

رده‌بندی کشورهای صاحب مدال در ادوار مختلف مسابقات بسکتبال کاپ آسیا (بر حسب مرغوبیت مدال) به این شرح است:

ردیف کشور مدال طلا مدال نقره مدال برنز مجموع مدال‌ها
1 ایران 2 - - 2
2 قطر 1 - 2 3
2 اردن 1 - - 1
2 لبنان 1 - - 1
5 ژاپن - 2 - 2
6 چین‌تایپه - 1 1 2
7 قزاقستان - 1 - 1
7 کره جنوبی - 1 - 1
9 کویت - - 1 1
9 فیلیپین - - 1 1

 

کد خبر 2333799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha