۲۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۳۶

مهر گزارش می دهد؛

زخم خطوط فرسوده انتقال نفت دوباره سرباز کرد/ نشتی لوله گازوئیل در منطقه چمشک پلدختر

زخم خطوط فرسوده انتقال نفت دوباره سرباز کرد/ نشتی لوله گازوئیل در منطقه چمشک پلدختر

پلدختر - خبرگزاری مهر: پس از ترکیدگی خط انتقال بنزین طی سال گذشته و اوایل سالجاری در روستاهای ریخان و دره خزینه این بار منطقه چمشک در شهرستان پلدختر شاهد نشتی خط انتقال گازوئیل و خسارت به محیط زیست است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشت فرآورده های نفتی در منطقه چمشک از توابع شهرستان پلدختر که رهاورد عبور خطوط فرسوده انتقال نفت از این شهرستان است باز هم موجب آلودگی خاک و رودخانه منطقه چمشک شد.

شکستگی، ترکیدگی، نشت و حریق و حوادث رخ داده در چند سال اخیر هر کدام حامل تلفات و خسارات زیادی ناشی از خطوط فرسوده لوله بوده که آلودگی آب، خاک، تلفات آبزیان و آسیب به جنگلها و مراتع از جمله این خسارات بوده است.

این بار آلودگی ناشی از خط انتقال گازوئیل در چمشک پلدختر موجب خسارت به محیط زیست شده است.

نشت بنزین - ریخان - اسفند 93

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پلدختر به خبرنگار مهر گفت: در جریان ترکیدگی و شکستگی لوله گازوئیل در دو کیلومتری روستای چمشک از توابع شهرستان پلدختر مقدار زیادی از خاک و منابع آب زیرزمینی منطقه دچار آلودگی شده است.

امیر رضا محمدی نژاد افزود: این حادثه نخستین بار نیست که در شهرستان پلدختر اتفاق می افتد بلکه چند ماه پیش پیش نیز در نزدیکی روستای دره خزینه و ریخان خطوط انتقال مواد نفتی را دچار نشت شده بود.

وی گفت: اکیبی برای برآورد میزان خسارت به محیط زیست به منطقه آسیب دیده اعزام شده که پس از تعیین میزان خسارت شکایتی به مراجع قضایی تنظیم خواهد شد و اداره محیط زیست از جبران خسارات وارد به آب و خاک منطقه کوتاه نخواهد آمد.

ایرج اکرمی یک دامدار ساکن منطقه چمشک پلدختر نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: بیش از یک هفته است که خط انتقال گازوئیل دچار ترکیدگی و نشت شده که رودخانه و حیات آبزیان را به خطر انداخته و آلوده شدن آب رودخانه موچب  بیماری گوسفندانمان شده است.

نشت بنزین - دره خزینه - بهمن 92

وی افزود: چون شماره تلفن شرکت نفت را نداشتیم به ناچار با اداره محیط زیست شهرستان پلدختر تماس و این اداره را در جریان امر قرار دادیم که بلافاصله به محل آمدند.

مسعود اسماعیلی دهیار روستای چمشک به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه با گذشت بیش از یک هفته هنوز خبری از آمدن شرکت نفت به منطقه نیست و ما همچنان منتظریم کی شرکت نفت به منطقه اعزام می شود و لوله های ترکیده را تعویض و یا ترمیم کند که این بی توجهی شرکت نفت اهالی منطقه را نگران کرده است.

کد خبر 2334153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha