۲۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۰۷

اتهام جدید غرب علیه جدائی طلبان/شورشیان اسناد سقوط ام اچ 17 را از بین می برند 

اتهام جدید غرب علیه جدائی طلبان/شورشیان اسناد سقوط ام اچ 17 را از بین می برند 

کشورهای غربی در ادامه مداخلات خود در امور اوکراین مدعی شدند که جدائی طلبان این کشور در حال از بین بردن شواهد و اسناد مربوط به سقوط هواپیمای مسافری مالزی هستند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، "توماس گرمینگر" رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا،اعلام کرد: شبه نظامیان مستقر در شرق اوکراین مانع از دسترسی کامل بازرسان این سازمان به محل سقوط هواپیمای مالزیایی شده‌ و بازرسان نتوانسته اند تحقیقات مورد نظرشان را انجام دهند.

این در حالی است که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز جمعه نشستی اضطراری در نیویورک داشتند و خواهان انجام تحقیقات کامل، دقیق و مستقل بین المللی در خصوص سقوط این هواپیما شدند.

حدود ۳۰ نفر از بازرسان بین‌المللی با بالگرد به محل سانحه هواپیمایی مالزی در شرق اوکراین اعزام شده اند اما به گفته مقامات اروپایی آنها نتوانستد ماموریت خو را انجام دهند. به گفته یکی از سخنگویان سازمان امنیت و همکاری اروپا، جدایی طلبان در حضور بازرسان تیر هوایی شلیک کردند.

پرواز ام‌اچ۱۷ هواپیمایی مالزی با ۲۹۸ سرنشین، روز پنجشنبه، در نزدیکی روستای گرابوو در محدوده تحت کنترل جدایی طلبان اوکراین سقوط کرد. مقامات اوکراین گفته اند که جدایی طلبان جعبه سیاه حاوی اطلاعات پرواز را یافته و به روسیه تحویل داده اند.

اما "ویتالی چورکین" نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت گفت که باید درباره سقوط این هواپیما تحقیقات بیطرف انجام شود. چورکین دولت اوکراین را مقصر اصلی معرفی کرد و گفت که نیروهای اوکراین در شرق این کشور، غیرنظامیان را هدف قرار داده‌اند.

کد خبر 2334159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha