۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۹:۳۵

همتی:

تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در خراسان شمالی پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست

تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در خراسان شمالی پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره بافت های فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تسهیلاتی که اکنون برای نوسازی بافت های فرسوده این استان اعطا می شود از نظر میزان و سود بانکی پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست.

علی همتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که اکنون در خراسان شمالی 680 هکتار زمین در بافت فرسوده وجود دارد به مشکلات پیش روی نوسازی بافت های فرسوده شهری در استان پرداخت و افزود: یکی از مهم ترین موانع موجود در پیش روی نوسازی بافت های فرسوده خراسان شمالی عدم تمکن مالی مالکان ساکن در بافت های فرسوده برای تعویض ملک خود با واحدهای نوساز است.

وی ناعادلانه دانستن قیمت گذاری انجام شده برای روی املاک واقع شده در بافت های فرسوده از سوی مالکان این واحدها را از دیگر دلایل عدم مشارکت مردم برای نوسازی این واحدها دانست و اظهار داشت: ارزش گذاری املاک بافت های فرسوده از سوی هیئت های کارشناسی رسمی دادگستری انجام شده اما با این حال بسیاری از مالکان به علل مختلف از قیمت گذاری مزبور رضایت ندارند.

همتی در مورد راهکارهای رفع این موانع نیز عنوان کرد: اعطای تسهیلات کم بهره و افزایش میزان این تسهیلات از مهم ترین راهکارهای رفع این مشکل محسوب می شود چرا که تسهیلاتی که اکنون برای نوسازی بافت های فرسوده این استان اعطا می شود از نظر میزان و سود بانکی پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست.

وی اضافه کرد: علاوه بر این باید به گونه ای برنامه ریزی شود که ساخت واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده برای املاک و زمین های از پیش تملک شده انجام شود تا در پایان مشکلی برای معاوضه اراضی وجود نداشته باشد؛ اگر چه این مهم در گذشته چندان رعایت نشده و اکنون مشکلاتی را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر از 680 هکتار زمین واقع شده در بافت های فرسوده خراسان شمالی، حدود 154 هکتار آن در بجنورد، مرکز استان واقع شده است.

 

کد خبر 2334254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha