۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۳

مدیر شبکه ورزش در گفتگو با مهر:

مافیا در شبکه ورزش جایی ندارد/ مشکل لباس مجریان را حل می‎کنیم

مافیا در شبکه ورزش جایی ندارد/ مشکل لباس مجریان را حل می‎کنیم

"فرشاد صادقی" در دومین سالگرد راه‎اندازی شبکه ورزش وجود جریان‎های مافیایی در این شبکه نوظهور را رد کرد و گفت انتخاب مجریان این شبکه کاملا بر اساس تخصص صورت می‎گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شبکه ورزش روز  28 تیر دومین سالگرد تاسیس خود را پشت سر گذاشت. این شبکه ظرف دو سال گذشته مخاطبان فراوانی پیدا کرده و رفته رفته تلاش می‎کند تا به عنوان یک شبکه تخصصی ورزشی شناخته شود.

انتظار می‎رفت در رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل، این شبکه تخصصی، بیش از پیش موقعیت خود را تحکیم کند و بازی‎های فراوانی را پوشش دهد حال آنکه فقط پخش 13 بازی از 64 بازی به این شبکه رسید و از این تعداد هم چهار بازی به گزارشگران شبکه سوم رسید. همین موضوعات بهانه‌ای شد تا مصاحبه‌ای با مدیر این شبکه ترتیب دهیم که در زیر می‎خوانید:


خبرگزاری مهر: شبکه ورزش در عمر یک ساله خود مخاطبان بسیاری را جمع کرده و تا حدودی به انتظارات پاسخ گفته است اما این شبکه هنوز زیر سایه شبکه سوم سیما است و این موضوع در رقابتهای جام جهانی بیشتر به چشم خورد. به هر حال در جایی که یک شبکه اختصاصی به نام ورزش وجود دارد انتظار می رفت که پوشش کلی رقابتها با شما می بود.

* ابتدا جا دارد از زحمات شما و کلیه دست‎اندرکاران رسانه‎های ورزشی اعم از سایت‎ها و مطبوعات که کمک چشمگیری در ارتقاء سطح برنامه‌سازی و پیشرفت شبکه ورزش داشته‎اند تشکر کنم. به استحضار می‎رسانم با توجه به اینکه سیگنال‎رسانی شبکه سوم سیما پوشش بیشتری از شبکه ورزش دارد برای بهره‎برداری بیشتر مخاطبان، سیاست سازمان بر این است که مسابقات مهم تیم‎های ملی از آن شبکه پخش شود و این ارتباطی به زیر سایه بودن ندارد گرچه شبکه ورزش سیما با پوشش جغرافیایی بیش از80 درصد کشور اینک به شبکه‎ای بزرگ در سطح کشور تبدیل شده و با استفاده از نیروهای حرفه‎ای و توانمند، و پوشش مطلوب رویدادهای داخلی و خارجی توقع بسیاری از مخاطبان ورزشی را برآورده کرده است و با زیرنویس‎های خبری لحظه‎ای، به یک مرجع رسانه‎ای تبدیل شده است.

 - سوال دوم که شاید سوال خیلی از بینندگان دیگر هم باشد این است که چرا مجریان شما باید اکثرا همان مجریانی شبکه سوم سیما باشند حال آنکه می‎توان با توجه به اقبال جامعه به گزارشگری، گزارشگران جوانی را به این مجموعه تزریق کرد. حضور گزارشگران شبکه سوم سیما ناخواسته منجر به تبلور این ذهنیت که مافیای گزارشگری اجازه نمی‎دهد نسل جدیدی از گزارشگران پا به عرصه بگذارند ، می‎شود.

* در حال حاضر هیچیک از مجریان شبکه سه سیما در شبکه ورزش اجرا ندارند و شبکه از مجریان جوان و کارآمد جذب شده استفاده می‎کند، اما با توجه به کمبود در حوزه گزارشگری به خصوص مسابقات فوتبال همچنان از گزارشگران مشترک استفاده می‎کنیم. از طرفی حدود 20 جوان گزارشگر در رشته‎های مختلف ورزشی چون فوتبال، بسکتبال، اتومبیلرانی، شنا، کشتی و ... جذب شبکه ورزش شده‎اند و استعدادیابی در حوزه گزارشگری همچنان ادامه دارد. در این شبکه هیچ مافیایی وجود ندارد و با استعلام از گزارشگرانی که جذب این شبکه شده‎اند درخواهید یافت که هیچ معیاری جز تخصص، توانایی و علم در جذب آنان دخیل نبوده است.

- "فوتبال 120" یک برنامه منحصر به فرد و بسیار جذاب است. این را باید به پای دیدگاه‎های ارزشمند مجموعه شبکه ورزش گذاشت؟ ای کاش اینچنین برنامه ای هم در  خصوص فوتبال داخلی به روی آنتن می‎رفت.

* در حوزه فوتبال داخلی نیز برنامه میدان، مخاطبان فراوانی یافته و به عنوان مرجع مورد وثوق بسیاری از مخاطبان و مسئولان جامعه ورزش است.

 - دکور و صحنه این روزها جزو اصلی ترین ملزومات یک اجرای تلویزیونی است. لباس مجریان هم جزوی از دکور به حساب می‎آید اما واقعا نوع پوشش برخی از مجریان این شبکه با صحنه هماهنگی ندارد.

* در مورد دکور صحنه اجازه بفرمایید که با شما موافق نباشم چون برای طراحی، ساخت و نصب دکورها در استودیوی شبکه و همچنین پخش، تلاش فراوانی شده و با تغییر به موقع آن سعی داریم تا روال یکنواختی برای بینندگان ایجاد نشود اما با نظر شما برای لباس مجریان کاملاً موافقم چرا که لباس مجریان نیز یکی از اجزای اصلی دکور است که انشاءالله در رفع این نقیصه تلاش خواهیم کرد.

در پایان برای کلیه دست‎اندرکاران حوزه رسانه‎های مجازی و مکتوب که همواره برای بهبود کیفی شبکه، یار و مددکار ما  بوه‎اند سپاسگزاری می‌کنم.

کد خبر 2335264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha