۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۰

عضو هیات رییسه مجلس:

هرچه صداوسیما بهتر عمل کند در کاهش گرایش مردم به ماهواره موثرتر است

هرچه صداوسیما بهتر عمل کند در کاهش گرایش مردم به ماهواره موثرتر است

عضو هیات رییسه مجلس با انتقاد از کیفیت برنامه‌های صدا و سیما تأکید کرد: اگر برنامه‌های صدا و سیما خوب و جذاب باشد کشش مردم به برنامه‌های ماهواره کم شده و به شبکه‌های داخلی گرایش پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، حسین سبحانی‌نیا نماینده مجلس درباره انتقاد برخی از نمایندگان در بی تاثیر بودن نظارت نمایندگان بر صداوسیما،‌ گفت: قوای سه گانه بر صداوسیما نظارت دارند و از هر قوه دو نماینده در هیات نظارت بر صداوسیما عضو است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با بیان اینکه اگر ایرادی به نحوه فعالیت صدا و سیما و برنامه‌های آن هست، باید از سوی این هیات مورد توجه قرار گرفته و به صداوسیما تذکر داده شود،‌ افزود: تذکر نمایندگان نیز ضمانت اجرایی دارد و کسی نمی‌تواند نماینده‌ای را از تذکر منع کند.

وی در ادامه درباره ضرورت اصلاح قانون استفاده از ماهواره گفت: برای اصلاح این قانون، یا دولت با ارایه لایحه باید پیش قدم شود و یا مجلس با ارایه طرح. نیروی انتظامی‌ یا دستگاه‌های ناظر دیگر باید به طور جدی‌تر موضوع را پیگیری کنند و این قانون را عملیاتی‌تر و جدی‌تر دنبال کنند.

سبحانی نیا با بیان اینکه پشت بام‌ها پر از دیش است، گفت: اگر قرار است استفاده از ماهواره آزاد باشد باید چارچوب آن مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه زمانی محدودیت بود و کسی جرات نمی‌کرد ماهواره نصب کند، افزود: اگر صداوسیما خوب عمل کند و برنامه‌های خوب و جذاب داشته باشد کشش مردم به ماهواره کم شده و مردم به شبکه‌های داخلی گرایش پیدا می‌کنند.

این عضو هیات رییسه مجلس در پایان گفت: قطعا هرچه صداوسیما بهتر عمل کند و برنامه قوی تر بسازد می‌تواند در کاهش گرایش مردم به برنامه‌های ماهواره موثرتر باشد.

کد خبر 2335519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha