۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۱۶

اغاز ساخت سد داریان بدون مطالعات زیست محیطی/ ارسال نامه به وزیر نیرو برای توقف عملیات چشمه بل

اغاز ساخت سد داریان بدون مطالعات زیست محیطی/ ارسال نامه به وزیر نیرو برای توقف عملیات چشمه بل

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: علی رغم توافقات صورت گرفته مبنی بر ارسال مطالعات زیست محیطی سد داریان به این اداره کل، این کار صورت نگرفت و کار ساخت سد داریان بدون نظر این اداره کل آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  ناصح قادری روز یکشنبه در هشتمین نشست گروه کاری نجات چشمه بل در سنندج با اعلام این خبر، افزود: بر اساس گزارش مجری ساخت سد داریان، با وجود مکان یابی 32 گزینه برای ساخت سد، مکان فعلی برای ساخت این سد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بر اساس طرح کنونی، تاج سد داریان در استان کرمانشاه و مخزن آن در استان کردستان قرار می گیرد، اما مسئولین وقت کردستان در مورد ساخت سد دخالت داده نشده اند.

قادری با اشاره به اینکه اداره حفاظت محیط زیست کردستان از نخستین ادارات محیط زیست کشور است که اقدام به ایجاد گروه ارزیابی زیست محیطی کرده است، اظهار داشت: اگر مطالعات سد داریان به اداره حفاظت محیط زیست استان ارائه می شد، شاهد بسیاری از مشکلات کنونی نبودیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: آبگیری سد داریان به این شیوه موجب زیرآب رفتن باغات و گونه های گیاهی و جانوری محافظت شده می شود و این تنها یکی از مشکلاتی است که بر اثر ساخت این سد ایجاد خواهد شد.

وی ارسال گزارش عملیات و تحقیقات موسوم به نجات چشمه بل به استانداری و تهیه نامه ای به امضای استاندار کردستان و ارسال آن به وزیران و روسای سازمان های مرتبط با این موضوع را برخی از فعالیت های محیط زیست استان کردستان در روزهای اخیر بیان کرد که با کمک گروه کاری نجات چشمه بل صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان افزود: در نامه ارسالی به وزیر نیرو از وی درخواست شده است تا زمان حصول نتیجه، هرگونه عملیات در چشمه بل متوقف شود. اما متاسفانه گزارش شده است بدون توجه به درخواست محیط زیست استان ،عملیات در حال اجرا است و این خلاف اخلاق حرفه ای در کار است.

کد خبر 2335639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha