۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۸:۲۲

رئیس مجلس سوریه در اجلاس تهران:

هدف غرب و رژیم صهیونیستی کاشت تخم فتنه میان کشورهای اسلامی است

هدف غرب و رژیم صهیونیستی کاشت تخم فتنه میان کشورهای اسلامی است

رئیس مجلس سوریه در اجلاس تروئیکای مجالس کشورهای اسلامی گفت: دولت های غربی با همکاری رژیم غاصب صهیونیستی هدف خود را کاشت تخم فتنه میان کشورهای اسلامی قرار داده‌اند.

محمد جهاد اللحام، رئیس مجلس سوریه در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در خصوص وضعیت فلسطین و تهاجم علیه مردم غزه که در هتل اوین در حال برگزاری است، گفت: از جمهوری اسلامی ایران تعجبی نیست که در مواقع بحران برای کشورهای همسایه به پا خیزد ، جمهوری اسلامی ایران همواره مواضع محکمی در جهت تجلی حقوق کشورهای همسایه داشته است.

وی از دولت ایران و مقام معظم رهبری و روحانی بخاطر موضع‌گیری‌های حمایتی‌شان از ملت فلسطین تشکر و بیان کرد: ما امروز گرد هم آمده ایم چراکه امت اسلامی در بدترین شرایط خود بسر می برد، دشمن کلیه امکاناتش را علیه ما بسیج کرده است و پراکندگی صفوف و گسترش اختلاف میان کشورهای اسلامی را هدف خود قرار داده است و دولت های غربی یکی یکی ما را مورد هدف قرار داده اند.

رئیس مجلس سوریه با تاکید بر اینکه دول غربی هدفشان کاشت تخم فتنه میان کشورهای اسلامی است، ادامه داد: تجاوز به مردم بی گناه فلسطین از 66 سال پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد و متوقف نمی شود.

وی با انتقاد از دوگانگی و سکوت رفتار تلخ غرب در قبال وقایع فجیع در غزه یادآور شد: کشورهای غربی از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت می کنند و کشورهای اسلامی باید در مقابل اسرائیل متحد بوده و تحرک داشته باشند.

اللحام افزود: برای حمایت از ملت فلسطین راهی جز تقویت مقاومت وحدت میان فلسطینیان و نیروهای مقاومت وجود ندارد، راه برون رفت فلسطین از مشکلات کنونی یکپارچگی گروه های سیاسی فلسطینی در کنار یکدیگر است.

رئیس مجلس سوریه تاکید کرد: تبانی کشورها و سکوت جوامع بین المللی علیه جنایات این رژیم غاصب بر کسی پوشیده نیست و این مسائل اتفاقی نیست.

وی ادامه داد: کشورهای حامی اسرائیل کسانی هستند که از گروه های تروریستی در عراق و سوریه حمایت می کنند.

اللحام با درخواست از تمامی کشورهای اسلامی برای تحرک علیه جنایات اسرائیل تاکید کرد: این حملات مربوط به سوریه، عراق و فلسطین نخواهد بود و این جنگ برای دفاع از امت اسلامی است. سوریه و رهبری آن در خط دفاع از ملت فلسطین است.

کد خبر 2336466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha