۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸

آتش سوزی انبار روغن موتور بهران در شیراز مهار شد/ انتقال پنج آتش نشان به مراکز درمانی

آتش سوزی انبار روغن موتور بهران در شیراز مهار شد/ انتقال پنج آتش نشان به مراکز درمانی

شیراز - خبرگزاری مهر: آتش سوزی در انبار روغن موتور بهران در شیراز مهار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ساعت یک و دو دقیقه بامداد اهالی خیابان آفتاب واقع در سفیر جنوبی از شنیدن صدای انفجار مهیب و وقوع آتش سوزی در انبار روغن و فیلتر خبر دادند.از این رو بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 5،6،4،3،2،9 و 14 به طور همزمان نواخته شد و چندین واحد اطفایی به محل اعزام شدند.

آتش نشانان پس از حضور در محل و انجام اقدامات ایمنی به چند گروه تقسیم شده و از چندین قسمت و زاویه شروع به اطفا کردند.

گروه دیگری نیز بلافاصله مبادرت به تخلیه آپارتمانهای مجاور و روبروی انبار روغن پرداخته و همزمان گروه دیگر خودروهای پارک شده را به محل امن انتقال دادند.با گذشت دقایقی از حضور آتش نشانان در صحنه، هفت ایستگاه دیگر نیزبه محل فراخوانی شدند تا شعله های سرکش آتش سریعتر مهار شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی ضمن تشریح این عملیات نفس گیر گفت: از لحظه اعلام با ظرف مدت پنج دقیقه دو دستگاه خودرو به محل رسیدند که پس از دقایق کوتاهی پنج خودرو دیگر نیز در محل حاضر شدند.

رامین طالبی افزود : در همان ابتدا با توجه به شرایط محیطی و وجود چندین آپارتمان و کارگاه در اطراف محل حادثه ، بلافاصله اقدام به تخلیه ساختمان های مجاور و روبرو کرده تا از تلفات احتمالی جانی به افراد جلوگیری شود.

طالبی با اشاره به آسیب دیدن چندین واحد آپارتمان اضافه کرد در مجاورت انبار یاد شده یک آپارتمان سه طبقه وجود داشت که حرارت باعث از بین رفتن بخشی از وسایل منزل و آسیب دیدن قسمتی از این ساختمان شد.

وی ضمن اشاره  به شرایط ناایمن کارگاه یادشده گفت: درسرکشی و بازرسی مدیریت پیشگیری سازمان از این انبار در مشخص شد که مواردو شرایط مناسب ایمن در این انبار رعایت نشده که در یک مکاتبه تذکرات ایمنی لازم به صاحبان آن داده شده بود اما ترتیب اثری به این موضوع داده نشد.

طالبی خواستار برخورد جدی با اینگونه کارگاه ها شد و اضافه کرد: متاسفانه در شهر شیراز انبارهای هستند که در مجاورت منازل مسکونی مشغول به فعالیت هستند که این تهدیدی جدی برای شهر تلقی می شوند و هر لحظه احتمال رخداد یک فاجعه وجود دارد.

طالبی افزود: این انبار با متراژ حدوداً 700 متر در یک سازه قدیمی و مستهلک با تیرهای چوبی بود که در قسمت محوطه داربستهایی جهت نگهداری فراورده های نفتی و با چینش غیر اصولی قرار داشت.

وی در ادامه به بی توجهی مسئولان انبار به هشدارهای آتش نشانی در خصوص خطرساز بودن این موارد اشاره کرد و گفت: در اخطار اولیه ای که به صاحبان این انبار ابلاغ شد به خطرات نگهداری مواد قابل اشتعال به صورت فشرده تا سقف و احتمال خطر حریق هشدار داده شده بود که با بی توجهی مسئولان انبار مواجه شد.

در این عملیات تعداد 80 نفر آتش نشان با 14 دستگاه خودرو اطفایی، شش دستگاه خودروآبرسان، سه دستگاه فوم رسان و یک دستگاه جرثقیل با تجهیزات نوررسان در محل حضور داشتند.

همچنین پنج نفر از آتش نشانان  نیز به دلیل دودزدگی به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

کد خبر 2337477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha