۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰:۴۷

بررسی تیم‌های حاضر در لیگ چهاردهم؛

سایپا؛ جلالیِ خبرساز در اندیشه پاسخ به منتقدان/ نارنجی‌ها می‌خواهند برگردند!

سایپا؛ جلالیِ خبرساز در اندیشه پاسخ به منتقدان/ نارنجی‌ها می‌خواهند برگردند!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: تیم فوتبال سایپا با انتخاب مجید جلالی به عنوان سرمربی، حفظ بازیکنان اصلی و خرید چند مهره تاثیرگذار در لیگ چهاردهم به دنبال رسیدن به رده های بالای جدول است تا پس از سالها بتواند خود را به عنوان یک مدعی قهرمانی در لیگ برتر معرفی کند. نارنجی پوشان البرزی سالهاست که با صدر جدول فوتبال ایران فاصله گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سایپا فصل گذشته با انگین فیرات سرمربی ترک تبار خود سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و در نهایت به رتبه هشتم جدول بسنده کرد. مسئولان این باشگاه بدون تمدید قرارداد فیرات، مذاکره با مربیان داخلی را در دستور کار قرار داده و در نهایت با مجید جلالی به توافق رسیدند. جلالی که فصل گذشته از تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز کنار گذاشته شده بود، با باشگاه سایپا قراردادی سه ساله امضا کرد تا بتواند برنامه‌های مورد نظرش را با خیالی آسوده در طول زمان در تیم سایپا پیاده کند.

یکی از اولین بازیکنانی که مجید جلالی با او برای حضور در سایپا مذاکره کرد، علی کریمی بود. کریمی البته به این درخواست پاسخ منفی داد و ترجیح داد از فوتبال خداحافظی کند. جلالی در تیم سایپا تغییر زیادی ایجاد نکرد. فقط شش بازیکن از جمع نارنجی‌پوشان در فصل نقل و انتقالات جدا شدند تا سایپا از این نظر جزو تیم‌های کم تغییر لیگ باشد.

سجاد شهباززاده، اسحاق سبحاني، رضا ناصحی، محمد باقر صادقی، شعیب امیری و مهدی جعفرپور بازیکنانی بودند که از سایپا جدا شدند. شاید شهباززاده موثرترین بازیکن جداشده سایپا باشد ولی مجید جلالی برای پر کردن جای خالی این بازیکن گلزن، سید مهدی سیدصالحی از تیم پرسپولیس را به خدمت گرفت.

همچنین محمد نزهتی، میلاد ميداوودی، حکيم نصاری، مسيح زاهدی، حامد فلاح‌زاده، مجتبي رمضاني، علي نادمي، مسعود ابراهيم زاده و وحيد محمدزاده، محمد حسین اکبر منادی، میلاد کرمانی مقام، علی علیزاده و رضا جعفری دیگر بازیکنانی بودند که به سایپا اضافه شدند. به نظر می‌رسد با جذب این بازیکنان و تقویت تیم نسبت به سال گذشته، سایپا برنامه‌ای جدی برای گرفتن سهمیه آسیایی داشته باشد.

در حال حاضر مهمترین دغدغه کادر فنی سایپا مصدومیت کاوه رضایی و میلاد کرمانی مقدم باشد که دوران نقاهتشان را طی می‌کنند و قرار است به زودی به تمرینات گروهی تیم اضافه شوند.

سایپا در حالی در هفته اول به مصاف نفت مسجد سلیمان خواهد رفت که مجید جلالی در اظهاری نظری عجیب گفته بود: "ترجیح می‌دادم که در هفته‌های نخست به مصاف تیم‌های مدعی می‌رفتیم چرا که به دلیل هشت هفته تمرین منظم، سایپا شرایط بسیار خوبی دارد و پیروزی مقابل حریفان مدعی شرایط روحی و ذهنی بازیکنان در سطح بالایی قرار خواهد داد، هر چند معتقدم در لیگ برتر هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت و مسابقه هفته نخست ما نیز به هیچ وجه آسان نیست".

یکی از مسائل مورد انتقاد سرمربی سایپا فشردگی مسابقات و تقویم سازمان لیگ بود: "طی 28 روز باید 6 مسابقه برگزار کنیم که این فشردگی مشکلاتی ایجاد می‌کند که البته امیدوارم با یک شروع  خوب از این مرحله حساس عبور کنیم".

سایپا در حالی از تیم و سرمربی جدید خود رونمایی خواهد کرد که جلالی انگیزه‌های زیادی برای اثبات توانایی‌های خود و کشیدن خط بطلان روی تصوراتی است که از سال گذشته و در تیم تراکتورسازی روی او ایجاد شده است. باید دید آیا جلالی می‌تواند با تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه در لیگ چهاردهم سربلند بیرون بیاید و شرایط ایجاد شده در سال‌های گذشته را به دست فراموشی بسپارد یا خیر. جلالی با بیانیه هایی که از سوی کانون مربیان صادر شد و حاشیه هایی که بین او و رسانه ها ایجاد شد، به عنوان یکی از چهره های خبرساز قبل از لیگ برتر معرفی شد.

کد خبر 2338835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha