۵ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۳۶

برای نخستین‌بار و با پنج پله صعود؛

تیم شمشیربازی اسلحه سابر به رده دهم جهان صعود کرد

تیم شمشیربازی اسلحه سابر به رده دهم جهان صعود کرد

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر که در مسابقات قهرمانی جهان برای نخستین با موفق به کسب عنوان نهم شد در جدیدترین رده‌بندی منتشر شده از سوی فدراسیون بین‌المللی با پنج پله صعود در رده دهم جهان قرار گرفته است. اعضای این تیم نیز در رده‌بندی انفرادی نیز جایگاه‌های خوبی را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، جدیدترین رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی شمشیربازی در اسلحه سابر با لحاظ کردن مسابقات اخیر قهرمانی جهان که در کازان روسیه برگزار شد، منتشر شده است. در این رده‌بندی تیم ملی اسلحه سابر ایران برای نخستین‌بار در تاریخ در جایگاه دهم جهان قرار گرفته است.

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر که دو ماه پیش تا رده دوازدهم جهان هم صعود کرد، در آخرین رنکینگ فدراسیون بین‌المللی این رشته صاحب جایگاه پانزدهم شده بود اما در رده‌بندی جدید منتشر شده با 176 امتیاز و پنج پله صعود در رده دهم جهان قرار گرفته است. در میان تیم های آسیایی حاضر در رنکینگ جهانی، ایران بعد از کره جنوبی که در رده دوم قرار دارد، دومین تیم برتر آسیایی محسوب می‌شود.

کسب جایگاه دهم تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در رده‌بندی جهانی به واسطه عملکرد خوب این تیم در مسابقات جهانی روسیه حاصل شده است. ملی‌پوشان شمشیربازی اسلحه سابر در بخش تیمی این رقابت‌ها با مجموع چهار پیروزی برابر تیم‌های مصر، اوکراین، اسپانیا، بلاروس و تنها یک شکست برابر ایتالیا موفق شدند در میان 26 تیم شرکت کننده برای نخستین‌بار به عنوان نهم دست یابند.

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در حالی برای نخستین‌بار در تاریخ موفق به کسب جایگاه دهم در رده‌بندی جهانی شده است که تیم‌های قدری همچون اوکراین، چین، اسپانیا، کانادا و انگلستان در رده‌های پائین‌تر قرار دارند. در این رده‌بندی تیم‌های روسیه، کره‌جنوبی و آلمان به ترتیب جایگاه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

اما در بخش انفرادی رده‌بندی جدید فدراسیون بین‌المللی شمشیربازی در اسلحه سابر نیز بازیکنان ایران با صعود چند پله‌ای صاحب جایگاه‌های خوبی شده‌اند. بر اساس این رده‌بندی مجتبی عابدینی که در مسابقات جهانی روسیه به عنوان سی و دوم دست یافت با 67 امتیاز در جایگاه بیست و سوم قرار گرفته است.

علی پاکدامن و فرزاد باهر ارسباران به ترتیب با 38 و 17 امتیاز در این رده‌بندی چهل و دوم و هفتاد و هشتم ایستاده‌اند. این دو بازیکن با کسب عنوان‌های چهلم و سی و هفتم به کار خود در مسابقات جهانی روسیه  پایان دادند. همچنین در رده‌بندی انفرادی فدراسیون بین‌المللی شمشیربازی محمد رهبری با 15 امتیاز در رده هشتاد و ششم ایستاده است.

کد خبر 2338966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha