۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۳۰

تبدیل پروازهای فرودگاه همدان از فوکر به ایرباس/ برقراری پروازهای همدان - تهران در هفته جاری

تبدیل پروازهای فرودگاه همدان از فوکر به ایرباس/ برقراری پروازهای همدان - تهران در هفته جاری

همدان - خبرگزاری مهر: استان همدان به عنوان یکی از پنج استان برتر کشور از لحاظ گردشگری برای جذب گردشگر خارجی و داخلی نیاز به تامین زیر ساخت دارد که در این راستا رونق پروازهای فرودگاه همدان با برقراری پروازهای همدان - تهران و برعکس استارت این عمل را خواهد زد.

به گزارش خبرنگار مهر، استان همدان از ديدني ترين ، باستاني ترين و معروف ترين نواحي گردشگري ايران بوده و به عنوان یکی از پنج استان گردشگری مطرح است و از طرفی از دیرباز در رشته های مختلفی چون کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی در سطح کشور مطرح بوده است.

وجود پتانسیل های مختلفی مانند جاذبه های طبیعی و طبیعت بکر و منحصر به فرد و کوه ها و دامنه های و دشت های زیبا، گردشگری و آثار تاریخی به جا مانده  از دوره های تاریخی مختلف و قدمت سه هزار ساله این استان از ویژگی های منحصر به فردی است که استان همدان دارد.

استان همدان داراي روستاهاي فراواني است كه هر كدام نقاط باستاني و ديدني خاص خود را دارد  بطوریکه براي مثال غار شگفت انگيز و منحصر به فرد عليصدر در تمام فصول توريسم خاص خود را دارد.

صنایع دستی همچون سفال لالجین و مبل و منبت ملایر و تویسرکان و آثار تاریخی مانند تپه هگمتانه، گنبد علویان، تپه نوشیجان و 13 موزه تاریخی فرهنگی، جاذبه های طبیعی مانند گنج نامه، سراب گیان و غیره نیز از دیگر ویژگی های استان همدان است.

همدان از لحاظ موقعيت جغرافيائي و آب وهوايي نيز منحصر بفرد بوده و به دليل واقع شدن در مسير استانهاي غربي و جنوب غربي و جنوبي موقعيت خاصی دارد و آب وهواي كوهستاني و خنك آن در تابستانها و زیبایی آن در زمستان ها جذبه خاص دارد.

با این تفاسیر باید بیان کرد که استان همدان برای معرفی به استان های دیگر و خارج از کشور نیاز به امکاناتی دارد بطوریکه لازمه معرفی استان همدان تامین زیر ساخت های لازم است که یکی از این زیر ساخت ها فرودگاه است.

متاسفانه استان در زير ساختهاي ارتباطي در گذشته پيشرفت آنچناني نداشته و اين امر مانع بزرگي در امر پيشرفت و شناسائي استان بوده اما در چند سال اخير با شناسایي اين مشكل اقداماتی در راستای تقویت راه و راه آهن و فرودگاه انجام شده است.

آنچه مسلم است يكي از زير ساختهاي مهم هر كشور يا استان فرودگاه است كه امروزه داراي اهميت بسیاری شده و كشورها براي جذب مسافر و توريسم در اين موضوع سرمايه گذاري كرده اند که بطور طبیعی در کشور ايران نیز در این زمینه سرمایه گذاری انجام شده است.

قابلیت پرواز هواپیمای ایرباس 600-300 از همدان

مدیر فرودگاه همدان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با پيگيري انجام شده و خواست مسئولين استاني و شركت فرودگاههاي كشور جهشی در فرودگاه همدان استارت خورد به نحوي كه هواپيماي طرح فرودگاه از فوكر 50 به ايرباس 300-600 تبديل شد.

علی کیخایی با بیان اینکه به اين منظور پروژه هايی در فرودگاه همدان راه اندازی شده است، ابراز داشت: مهمترين آنها پروژه توسعه و بهسازي سطوح عوامل پروازي بود كه با قرارداد دو ساله شروع شد و با پيگيري و نظارت دائم حدود يكسال زودتر از موعد مقرر فاز اول آن به بهره برداري رسيد.

وی گفت: با اتمام فاز اول، فرودگاه برای پذيرش پرواز آماده و با انجام و پذيرش پرواز ادامه و تكميل پروژه انجام شد كه اين كار با بودن پرواز مشكلات و هماهنگي هاي خاص خود را مي طلبيد.

وی با اشاره به اینکه غير از بازسازي و ترميم باند، طول باند هم توسعه پيدا كرد، عنوان داشت: مقاومت باند (PCN) نيز افزايش داده شد و در حال حاضر آمادگي پذيرش هواپيماي بدنه بزرگ 747 را دارد و اين اقدام بزرگ باعث شد روياي ديرينه مردم همدان برای اعزام به سفر حج با هواپيماي بدنه بزرگ محقق شود و شاهد انجام پروازهای حج از فرودگاه همدان هستیم.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه با شروع پروازهاي حج نيازهاي فرودگاه مشخص و پيگيري انجام آنها شروع شد، افزود: بازسازي ترمينال قديمي برای استفاده بعنوان ترمينال ورودي به دليل فضاي كم ترمينال فعلي از جمله اقداماتی بود که آغاز شد.

کیخایی ادامه داد: پروژه احداث جاده هاي دسترسي و توسعه پاركينگ خودروها، مجوز بازگشائي درب جديد برای خروج خودروها از فرودگاه برای روانسازي ترافيك داخل و خارج فرودگاه، توسعه زير ساختها مانند آب ، برق و گرمايش  سالن ترمينالها نیز از جمله قدامات است.

وی در مورد پروازهای حج نیز بیان داشت: بعد از برقراري پروازهاي حج عمره با هواپيماهاي ايرباس 600-300 ، براي اولين بار پروازهاي حج تمتع فرودگاه همدان، درسالجاري توسط هواپيماهاي پهن پيكر بوئينگ 747 انجام شد.

مدیر فرودگاه همدان ابراز داشت: عمليات حج تمتع سالجاري با هشت سورتي پرواز نشست و برخاست و حمل ونقل هزار و 526 زائر سرزمين وحي انجام می شود و فرودگاه همدان آمادگي پوشش پروازهاي حج عمره سال آينده استان هاي همجوار را بطور متمركز دارد.

کیخایی در خصوص پروژه هاي عمراني فرودگاه همدان نیز اظهار داشت: در راستاي جذب حداكثري اعتبارات سرمايه اي ملي، فرودگاه همدان موفق به مبادله موافقتنامه 75 ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي(شركت فرودگاههاي كشور) و 25 ميليارد ريال اعتبارات استاني شد كه نسبت به سال گذشته 25درصد افزايش را نشان مي دهد.

9 پروژه عمرانی در دست اقدام است

وی در ادامه افزود: 9 پروژه عمراني شامل احداث برج و تكنيكال بلاك، توسعه پاركينگ هواپيما، احداث آشيانه تجهيزات زمستاني و زميني هواپيما، احداث ساختمان حفاظت امنيت فرودگاه، احداث فاز اول پاركينگ حجاج و جاده دسترسي و زيباسازي نماي ترمينال قديم فرودگاه ، بهسازي تاسيسات زيربنايي، خريد كابلهاي باند و اجراي سيستم روشنايي باند، در سالجاري در دست اجرا است.

مدیر فرودگاه همدان عنوان داشت: پروژه آشيانه تجهيزات زمستاني و زميني هواپيما و زيباسازي نماي ترمينال قديم با اعتبار بیش از 5 ميليارد ريال در هفته دولت به بهره برداري می رسد و پروژه برج مراقبت و تكنيكال بلاك و ساختمان حفاظت امنيت نيز در دهه فجر به بهره برداري خواهد رسيد.

کیخایی از انجام پرواز به تهران در هفته جاری خبر داد و افزود: با توجه به نیاز استان پرواز های همدان به تهران و تهران به همدان نیز برقرار می شود که می تواند زمینه ای برای ورود مسافر و گردشگران داخلی و خارجی به استان همدان باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: استان همدان از لحاظ گردشگری دارای پتانسیل های زیادی است و وجود بیش از دو هزار جاذبه توریستی گردشگری از جمله ظرفیت های استان است.

توجه به زیر ساخت ها عامل مهم در جذب گردشگر

امیر خجسته با اشاره به تامین زیر ساخت ها برای جذب توریسم در همدان بیان داشت: آماده شدن فرودگاه همدان برای انجام پرواز های خارجی و درون کشوری زمینه مناسبی را برای جذب توریسم و گردشگر در استان همدان فراهم می کند.

وی ادامه داد: آماده سازی فرودگاه و زیر ساخت ها موج مسافر را به سوی استان و همدان سرازیر می کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تامین زیر ساخت ها برای جذب توریست و گردشگر اهمیت بالایی دارد، اظهار داشت: با توجه به پتانسیل های گردشگری استان متاسفانه گردشگری استان همدان نسبت به حضور گردشگر ضعیف است.

خجسته ابراز داشت: تامین زیر ساخت های مختلف از جمله هتل ها و سرمایه گذاری در این زمینه از جمله مواردی است که باید به آن اهمیت بیشتری داد.

وی با بیان اینکه گردشگری توسعه پایدار و شغل پایدار ایجاد می کند، عنوان داشت: هر گردشگر می تواند هشت شغل ایجاد کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: استان همدان ظرفیت های زیادی را از لحاظ گردشگری دارد که باید این ظرفیت ها از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شود و با توجه به اهمیت حوزه گردشگری نیاز به توسعه روز افزون دارد.

کد خبر 2341156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha