۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۵۶

ارشاد خواستار اصلاح «دریا و ماهی پرنده» شد/ داستان یک نوجوان کر و لال

ارشاد خواستار اصلاح «دریا و ماهی پرنده» شد/ داستان یک نوجوان کر و لال

فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» به کارگردانی مهرداد غفارزاده برای دریافت پروانه نمایش به وزارت ارشاد ارائه شده و شورای نظارت برخی تغییرات و اصلاحات را بدان وارد دانسته است.

امیر پورکیان تهیه‌کننده «دریا و ماهی پرنده» با اشاره به اینکه این فیلم یک اثر اجتماعی است و به مسائلی می پردازد که در سینمای ایران کمتر به آن توجه شده است، به خبرنگار مهر گفت: برای دریافت پروانه نمایش برای این فیلم سینمایی، شورای نظارت و ارزشیابی پیشنهاد ایجاد اصلاحات را در این فیلم سینمایی داد. ما نیز طی جلسه با محمد احسانی معاون معاونت نظارت و ارزشیابی به او گفتیم که این فیلم یک اثر اجتماعی، فرهنگی و انسانی است و سعی کردیم بدون حاشیه سوء تفاهم هایی را که برای «دریا و ماهی پرنده» به وجود آمده بود برطرف کنیم.

وی ادامه داد: البته ما تمام تلاش خود را کردیم تا اصلاحات مورد نظر شورای نظارت و ارزشیابی را تا آنجا که به اصل فیلم صدمه وارد نشود انجام دهیم. امیدوارم این بار دوستان در این شورا با اصلاحات انجام شده موافقت کنند، در غیر این صورت ما نمی توانیم بیشتر از این در فیلم تغییرات ایجاد کنیم.

این تهی‌کننده با اشاره به اینکه ترجیح می دهد «دریا و ماهی پرنده» در خانه خاک بخورد تا اینکه با اصلاحات بیشتر هیچ چیز از فیلم باقی نماند، بیان کرد: این فیلم سینمایی یک اثر شاعرانه است که ماجرای یک نوجوان کر و لال را در یک کانون اصلاح و تربیت در ناکجا آباد به تصویر می کشد؛ نوجوانی که حرف های خود را با نقاشی بیان می کند. در داستان این فیلم، قرار است نمایندگان یونیسف برای بازدید به این مرکز بروند و مسئولان این مرکز از نوجوان می خواهند که دیوارها را نقاشی کند. شورای نظارت و ارزشیابی از ما خواست که کلمه یونیسف را از فیلم حذف کنیم، ما هم تصمیم گرفتیم نام یونیسف را از فیلم حذف کنیم تا پروانه ساخت دریافت کنیم.

کارگردان فیلم «شهر تنهایی» توضیح داد: «دریا و ماهی و پرنده» یک فیلم سینمایی با موضوع کودکان اما برای بزرگسالان است و من امیدوارم این فیلم سینمایی بتواند با کمترین تغییرات برای اکران آماده شود.

پورکیان در پاسخ به این پرسش که اگر این فیلم سینمایی برای کودکان و نوجوانان ساخته نشده چرا قرار است در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان به نمایش درآید؟ گفت: درست است که این فیلم برای کودک و نوجوان نیست اما موضوع آن به گونه ای است که بزرگسالان باید آن را ببینند. بسیاری از فیلم هایی که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان نمایش داده می شود تنها موضوع کودک و نوجوان دارد. به نظر من چنین جشنواره ای فرصتی برای بررسی معضلات کودک و نوجوان در جامعه است.

«دریا و ماهی پرنده» پس از فیلم سینمایی «گیرنده» دومین تجربه مهرداد غفارزاده در مقام کارگردان است. این فیلم نوشته مشترک مهرداد غفارزاده و اکبر روح و محصول موسسه هنری خانه فیلم پروان است که به موضوع جوانان بزهکار می‌پردازد.

از جمله عوامل این فیلم سینمایی می توان به تهیه کننده: امیر پورکیان، مدیر تولید: فریبا سادات خلیلی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، طراح صحنه: قاسم ترکاشوند، طراح گریم: الهام اطیابی، مدیر تدارکات: توماج گودرزی، برنامه ریز: مهدی آقایی، دستیار اول کارگردان: حمیدرضا غفارزاده اشاره کرد.

همچنین امیر توسلی آهنگسازی این فیلم سینمایی را برعهده دارد. حامد جلالی صداگذاری و شاهین یارمحمدی تدوین فیلم را انجام داده‌اند.

کد خبر 2343461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha