۱۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۴۲

وطنی:

دولت هیچ محدودیتی برای ارائه تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان ندارد

دولت هیچ محدودیتی برای ارائه تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان ندارد

سمنان- خبرگزاری مهر: معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره اینکه تاسیس 2 هزار شرکت دانش بنیان در قانون برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است، گفت: دولت هیچ محدودیتی برای ارائه تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان که قابلیت تولید محصول دارند، ندارد.

به گزارش خبرنگارمهر، علی وطنی پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در سالن جلسات فرمانداری سمنان بیان با اشاره به فعالیت ستاد های 13 گانه توسعه فناوری راهبردی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: این ستادها در بخش های نانو فناوری، زیست فناوری، سلول های بنیادی، آب و خشکسالی، بهینه سازی مصرف انرژی، هوانوردی وعلوم شناختی فعالیت دارند.

وی اعلام کرد: با فعالیت این ستادها، زمینه صادرات برخی اقلام داروهای زیست فناوری و نانویی در کشور فراهم شده است.

وطنی گفت: تاسیس دو هزار شرکت دانش بنیان در قانون پنجم توسعه پیش بینی شده است.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: دولت هیچ محدودیتی برای ارائه تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان که قابلیت تولید محصول دارند، ندارد.

معاف شدن شرکت های دانش بنیان از مالیات به مدت 15 سال

وی با اشاره به رویکرد جدی دولت در حمایت و تقویت شرکتهای دانش بنیان، تصریح کرد: اختراعات بین المللی تا سقف 30 میلیون تومان حمایت می شوند.

وطنی ادامه داد: معاف شدن شرکتهای دانش بنیان از مالیات به مدت 15 سال از قوی ترین قوانین به تصویب رسیده مجلس بوده که تشویق و حمایتی در این زمینه خواهد بود.

پیش بینی تخصیص اعتبار 600 میلیادی مجلس برای حمایت از شرکت های دانش بنیان

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به پیش بینی اعتبار 600 میلیارد ریالی مجلس برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان، اعلام کرد: تخصیص حداقل سه هزار میلیارد تومان جهت حمایت از شرکتهای دانش بنیان از برنامه های دولت در قانون پنجم توسعه است.

وی تصریح کرد: تاسیس دو هزار شرکت دانش بنیان در قانون پنجم توسعه پیش بینی شده است و بیشتر شرکتها به پارک های علم و فناوری ورود داشته اند که تاکنون 400 شرکت توانسته اند اخذ مجوز در کارگروه را دریافت کنند 20 درصد شرکت های وابسته به پارکهای فناوری می توانند دانش بنیان شوند.

آمادگی پیوند بهتر علم و صنعت را داریم

وطنی گفت: در 31 استان کشور پارک علم و فناوری دایر است و هر یک از این پارک ها این اختیار را دارند که به 20 درصد شرکت های وابسته به خود، بر اساس تعیین صلاحیت، عنوان دانش بنیان را اعطا کنند.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این اختیار امسال به پارک های علم و فناوری واگذار شده است، افزود: شرکت ها باید در کارگروه تشخیص صلاحیت بررسی شده و در صورت کسب امتیازهای لازم، عنوان شرکت دانش بنیان به آنها تعلق می گیرد.

وی با اشاره به طرح‌هایی که در راستای مرزهای دانش است، تصریح کرد: این معاونت برای تجاری سازی و ملی سازی این طرح ها، با تسهیلات متنوع آمادگی پیوند بهتر علم و صنعت را دارد.

جهت دهی به فعالیت پژوهشگران راه رسیدن به هدف

وطنی با اشاره به اینکه جهت دهی مناسب به فعالیت پژوهشگران راه رسیدن به این هدف است، ادامه داد: یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال، در تجاری سازی علوم است که با مشارکت نخبگان و شرکتهای دانش بنیان می توان به این مهم دست پیدا کرد.

وی گفت: کشور نیاز دارد در امنیت غذایی و بحث آب در جایگاهی قرار گیرد که مراتب آرامش خاطر مردم را فراهم آورد.

امضای قرار داد 100 میلیون دلاری صادرات گیاهان دارویی از ایران به چین

معاون پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی ایران و چین قراداد 100 میلیون دلاری صادرات گیاهان دارویی و داروهای گیاهی از ایران به چین را امضا کردند.

وی با دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای فعالیت در حوزه صنایع دریایی از اصلاح و تکمیل فهرست خدمات و کالاهای دانش‌بنیان این حوزه خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از تشکیل ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی طی دو ماه گذشته اقدامات بسیار مثبت و موثری در این زمینه انجام داده‌ و این ستاد با همکاری امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، ضوابط و معیارهای ارزیابی این شرکت‌ها را تکمیل کرده‌است.

وطنی افزود: این شرکت‌ها برای ثبت‌نام باید به سامانه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان به آدرس اینترنتی www.daneshbonyan.ir مراجعه کنند تا پس از تکمیل اطلاعات و ثبت‌نام، مورد ارزیابی قرار گیرند. شرکت‌های دانش‌بنیان در صورت تایید و انطباق با شرایط و آیین نامه‌های مربوطه از تسهیلات و حمایت‌های مورد نظر بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 2343988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha