۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۰۵

نهاوندیان

خبرنگاران شرکای فعالان اقتصادی/ مشکلات امروز صنعت میراثی از شیوه بانکداری ناصحیح است

خبرنگاران شرکای فعالان اقتصادی/ مشکلات امروز صنعت میراثی از شیوه بانکداری ناصحیح است

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس دفتر رئیس جمهور خبرنگاران را شرکای فعالان اقتصادی کشور دانست و گفت: شکوفایی اقتصادی کشور و حل مشکلات حوزه اقتصاد در گرو پوشش خبری مناسب و تحلیل های اقتصادی کارآمد آنهاست.

به گزارش خبرنگارمهر، محمدنهاوندیان ظهر روز جمعه در حاشیه نشست با روسای اتاقهای بازرگانی کشور در جمع خبرنگاران اراک ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: تجربه سالیان متمادی من در حوزه اقتصادی بیانگر آن است که خبرنگاران شریکان فعالان اقتصادی کشورند  و نقش خبرنگاران در اصلاح اقتصاد کشور و ارائه راهکارهای کارشناسی آنها به مسئولان در این راستا بر کسی پوشیده نیست.

رئیس دفتر ریاست جمهوری تاکید کرد: خبرنگاران باید سهم خودرا در کمک به دولت برای خروج کشور از رکود اقتصادی به خوبی ایفا کنند.

 خروج کشور از رکود مشارکت صنعتگران را می خواهد

 نهاوندیان در ادامه با اشاره به علت حضورش در استان مرکزی برای هم اندیشی با روسای اتاقهای بازرگانی با توجه به اجرایی شدن طرح خروج از رکود کشور گفت: با توجه به آغاز مرحله اجرایی طرح خروج از رکود اقتصادی کشور توسط دولت،  مشورت با فعالان اقتصادی و صاحبنظران اقتصادی درقالب کمیسیونهای مربوطه هیات دولت صورت گرفته و مقرر شده سه شنبه آینده در همایشی با حضور رئیس جمهور و مسئولان اقتصادی دولت این طرح ارائه و تدوین نهایی شود.

وی لازمه تحقق این طرح بزرگ را مشارکت همه جانبه فعالان اقتصادی برشمرد و گفت: تفسیر محوری این بسته نیز در روز سه شنبه انجام و راه های عملیاتی با حضور کارشناسان و فعالین حوزه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری در ادامه از نشست مشترک روسای اتاقهای بازرگانی کشور به عنوان فرصت خوبی برای هم اندیشی پیرامون طرح خروج از رکود اقتصادی یاد کرد و افزود: هماهنگی بیشتر اعضای اتاقهای بازرگانی و تشکلهای صنعت با دولتی در راستای اجرای این طرح یک ضرورت است.

نهاوندیان ادامه داد: با توجه به این که رویکردی که در دولت دنبال می شود رویکردی مردم محور است نه دولت محور، تشکلهای صنعتی  و مردمی می توانند نظرات خود را برای تحقق استراتژی و اهداف این طرح ارائه کنند.

اتاقهای بازرگانی خانه های اقتصادی کشورند

وی با بیان این که خود فردی از جنس فعالیت اتاقهای بازرگانی است و با نحوه فعالیت های آنها آشنایی دارد گفت: خوشبختانه امروز شاهد ارتقاء جایگاه اتاقهای بازرگانی در نظام اقتصادی و کسب و کار کشور هستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه از شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت به عنوان یک امکان خوب ایجاد شده برای پیگیری تحقق اهداف اقتصادی دولت یاد کرد و گفت: این شوار محل نهادینه شدن تبادل افکار و نظرات بخش خصوصی با دولت است.

وی با بیان این که اتاقهای بازرگانی خانه های اقتصادی کشورند گفت: اتاقهای بازرگانی با ظرفیت سازیها زمینه رشد و توسعه استانهارا در کشور فراهم می کنند.

رئیس دفتر ریاست جمهوری در ادامه بر ضرورت اصلاح ساختاری نظام بانکی کشور تاکید کرد و گفت: عزم دولت بر خدمات رسانی در بخشهای مختلف است و این مهم در گرو اصلاح ساختار نظام بانکی کشور است.

نهاوندیان گفت: متاسفانه بانک ها به جای آنکه بازوی حمایتی بخش صنعت باشند با تولید کنندگان رقابت می کنند و این حرکت شایسته نظام بانکداری کشور نیست.

وی تاکید کرد: مشکلاتی که امروز دامن بخش صنعت را گرفته ریشه میراثی است که از شیوه بانکداری ناصحیح به یادگار مانده است.
 

کد خبر 2345699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha