۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۵۵

سهیل مهدی تاکید کرد؛

نیاز باشگاه‌ها به 49 معیار برای گرفتن مجوز حرفه‌ای

نیاز باشگاه‌ها به 49 معیار برای گرفتن مجوز حرفه‌ای

مسئول کمیته فنی و توسعه سازمان لیگ اعلام کرد باشگاه برای دریافت مجوز حرفه‌ای باید 49 معیار داشته باشند که در درجه‌های A، B و C تقسیم شده است.

به گزارش خبرنگار، سهیل مهدی مسئول کمیته فنی و توسعه سازمان لیگ در مورد مباحث حرفه ای سازی باشگاهها ضمن بیان مطلب فوق گفت: 30 فروردین سال 90 و طی ابلاغ از سوی AFC، آیین نامه ای به فدراسیون فوتبال  ارائه شد که طی آن الزاماتی باید برای لیگ و باشگاه حرفه‌ای ایجاد می‌شد.

وی با بیان اینکه این آیین نامه ها برای همه باشگاهها ارسال شد، افزود: باشگاههایی که این آئین‌نامه را رعایت کرده‌اند، مجوز حرفه‌ای گرفته‌اند اما این مجوز هر روز باید ارتقا داده شود. در این 4-3 سال گذشته هم فشار بسیاری هم روی برخی باشگاه‌ها آمد تا بتوانند این الزامات را در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری اجرایی کنند.

مسئول کمیته فنی و توسعه سازمان لیگ با اشاره به اینکه قطعی شدن این الزامات باعث شد لیگ ایران در آسیا دوم و در غرب آسیا اول شود، تاکید کرد: طبق آیین نامه AFC، برای باشگاهها 49 معیار که دارای سه درجه A، B وC  است در نظر گرفته شد.

وی در این خصوص تاکید کرد: معیارهای A، امروز هستند که باشگاه‌ها برای داشتن آنها با اجبار روبه‌رو هستند و در صورت که حتی یکی از آنها را نداشته باشند، از اخذ مجوز حرفه‌ای محروم می‌شوند. بطور مثال باشگاه‌ها موظف هستند از سرمربی که حداقل داری مدرک A آسیا است، استفاده کنند. همچنین صورت مالی حسابرسی سالانه خود را در تاریخ مشخصی به AFC ارائه دهند.

مهدی اضافه کرد: معیارهای B آنهایی هستند که نبودشان باعث جریمه باشگاه می‌شود و معیارهای C آن دسته از امکانات بوده که اگر وجود داشته باشد، عالی است اما در صورت نبودن آنها، باشگاه جریمه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: معیارهای A خود به پنج گروه اصلی تقسیم می‌شوند. گروه اول الزام به داشتن آکادمی، تیم‌های پایه و همچنین در اختیار داشتن سرمربی و مربی آموزش دیده متناسب با رده‌های مختلف هستند. گروه دوم شامل معرفی استادیوم کلاس A و داشتن قرارداد رسمی یا سند مالکیت برای استفاده از ورزشگاه در طول فصل، داشتن محل مشخص برای آکادمی، داشتن فضای آموزشی مشخص و داشتن برنامه‌های مناسب برای رده سنی 3 تا 7 سال است.

مسئول کمیته فنی و توسعه سازمان لیگ ادامه داد: معیارهای پرسنلی گروه دیگر معیارهای A هستند. هر باشگاه موظف است مدیر مالی، مدیر رسانه‌ای، سرمربی تیم اصلی،‌ مدیر آکادمی و پرسنل سازمانی مشخصی داشته باشد. معیارهای حقوقی نیز شامل این است که هر باشگاه باید مدیر حقوقی مشخص و با قرارداد ثبت شده داشته باشد و او را به AFC معرفی کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین معیارهای حرفه‌ای‌گری، معیار مالی است، تصریح کرد: هر باشگاه موظف است صورت مالی سالانه حسابرسی شده خود را صرفنظر ساختار قانونی هر کشور به صورت ترجمه رسمی به AFC ارائه دهد. این حسابرسی باید حتما توسط یک فرد مستقل صورت بگیرد. همچنین AFC ارائه صورت‌های مالی میان دوره را نیز در نظر گرفته که این صورت‌های مالی میان دوره 6 ماهه، در صورت درخواست AFC باید ارائه شود تا شبهات موجود برطرف شود.

مهدی با بیان اینکه پرداخت شدن قراردادهای تعهد شده بازیکنان و پرسنل از سوی مسئولان باشگاه هم جزو الزامات AFC است، در پایان گفت: بحثی که چند وقت اخیر مورد توجه قرار گرفته ، اطلاعات مالی آتی است که از دو سال قبل توسط سازمان لیگ مدنظر قرار گرفت تا بودجه باشگاه‌ها و اطلاعات آتی آنها در نظر گرفته شود و این اطلاعات نباید هیچگونه مغایرتی با اطلاعات واقعی داشته باشد.

 

کد خبر 2348681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha