۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۲۴

عزیزی:

اقتصاد مقاومتی تبدیل تهدیدها به فرصت است/ ظرفیت بسیج برای تحقق اقتصاد مقاومتی

اقتصاد مقاومتی تبدیل تهدیدها به فرصت است/ ظرفیت بسیج برای تحقق اقتصاد مقاومتی

اراک- خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای افزایش ظرفیت تولید ملی، بهبود فضای کسب و کار از طریق مدیریت سرمایه های انسانی، فیزیکی و اجتماعی و تبدیل تهدید ها به فرصت است.

 به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم عزیزی ظهر چهارشنبه در  نشست پشتیبانی از اردوهای هجرت استان مرکزی با تاکید بر ظرفیت بسیج برای تحقق اقتتصاد مقاومتی افزود: برای مقابله با اهداف دشمن باید جایگاه بسیج و نقش آن در اقتصاد مقاومتی و روحیه جهادی مورد توجه قرار گیرد که بدون توجه به این مبحث سازندگی معنایی ندارد.

وی با اشاره به تلاش دشمن به منظور تضعیف منابع ملی گفت: دشمن به نوعی با این اقدامات خود به تقویت منافع غیرملی خود می‌پردازد و تمام تلاش خود را در راستای کاهش اقتدار ملت می‌کند و متمرکز شده تا ما فرصتی را پیدا نکنیم تا به رشد و پیشرفت و شکوفایی و تحقق اندیشه‌های ناب انقلاب برسیم.

عزیزی با بیان اینکه بسیج ظرفیت بسیار مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد اظهار کرد: در صورت استفاده از ظرفیت نیروهای جوان و نوجوان بسیجی می توان کمک بسیار بزرگی به عمران و آبادانی میهن اسلامی کرد.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی اصل بر حضور و همدلی مردم بوده تا با فعالیت‌های جهادی و سازندگی اقتصادی را شکل دهند تا در زمان تحریم امنیت غذایی کشور تامین و وابستگی به دیگر قدرت‌ها نداشته باشیم.

همکاری و همدلی مسئولان برای حمایت از بسیج سازندگی

استاندار مرکزی نیز با اشاره به همکاری و همدلی مسئولان برای حمایت از بسیج سازندگی اظهارکرد: در گذشته رسیدن به توسعه کشور را در حمایت و توجه به صنایع بزرگ می‌دانستیم ولی امروزه تجربه نشان داده اگر به دنبال رسیدن به توسعه اقتصادی در کشور هستیم باید از بنگاه‌های خرد و کوچک تولیدی حمایت کنیم.

محمد حسین مقیمی با تأکید به حضور موثر بسیج سازندگی، کمیته امداد، جهاد سازندگی، سازمان فنی و حرفه‌ای در بخش اقتصاد مقاومتی افزود: به کمک این ارگان‌ها توانسته‌ایم به بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

استاندار مرکزی با اشاره به تلاش بیشتر برای رسیدن به سند چشم‌انداز کشور تصریح کرد: در سال 91 ما 14 درصد از رشد اقتصادی عقب ماندیم و در سال 92 پیش‌بینی می‌شد که رشد اقتصادی 8 درصدی را  داشته باشیم که نه تنها این امر محقق نشد بلکه 1.1 درصد رشد منفی داشتیم و امیدواریم امسال بتوانیم به برنامه‌های سند چشم‌انداز برسیم و انشاءالله قدرت اول اقتصادی در منطقه شویم.

مقیمی تصریح کرد: برای عبور از شرایط حاکم در منطقه در زمینه اقتصادی همه با هم باید تلاش کنیم و یک برنامه‌ریزی مناسبی را دنبال کنیم و به طور قطع نقش بسیج سازندگی در این زمینه انکارناپذیر است چرا که بسیج سازندگی با ایجاد 2 هزار فرصت شغلی توانسته به اقتصاد مقاومتی کمک شایانی کند و اکنون که نیازمند ورود به بحث رونق اقتصادی هستیم، بی‌تردید بسیج می‌تواند در این امر مهم کشور و استان را یاری رساند.

تشکیل شورای اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی

وی افزود: تشکیل شورای اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی، تکلیفی را به عهده مسئولان می‌نهد و آن هم مساعدت و یاری رساندن به بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی است و استانداری هم در استان مرکزی ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار مرکزی با اشاره به تولیدات استان مرکزی گفت: استان مرکزی توانسته است 3 برابر نیاز استان گوشت قرمز و سفید تولید کند و در زمینه‌های صادرات هم فعالیت‌های خوبی داشته است و این امر جز با همکاری مسئولان و مردم محقق نشده است.

مقیمی تصریح کرد: تجربیات بسیج سازندگی به دوران کارهای جهادی برمی‌گردد که فعالیت‌های خوبی را در بخش عمران و سازندگی کشور انجام داده‌اند و امروزه نیز بسیج سازندگی با تشکیل و اعزام اردوهای جهادی به مناطق محروم به منظور محرومیت‌زدایی به خوبی توانسته در حوزه فرهنگی و توسعه فرهنگی هم ورود پیدا کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در سال گذشته بیش از 25 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با هدف اشتغال زایی در اختیار کار آفرینان در نقاط مختلف استان مرکزی قرار داده شده است که بر اساس آن بیش از 800 اشتغالزایی انجام شده است

سردار مهدی صدیقی اظهار داشت: همچنین در سال گذشته بیش از 54 هزارنفر - روز در قالب اردوهای جهادی یک تا 10 روزه با هدف محرومیت زدایی در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی یادآوری کرد: در سال جاری نیز تا کنون یک میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات بانکی در اختیار کشاورزان روستایی قرار داده ایم که این اعتبار تا پایان سال به 30 میلیارد ریال می رسد و برای 850 جوان اشتغالزایی می‌شود.

کد خبر 2349463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha