۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۱۱

چند خبر از رادیو و تلویزیون

«دردسرهای عظیم» آغاز می‌شود/ دردسر دروغگویی کلاه قرمزی و فامیل دور

«دردسرهای عظیم» آغاز می‌شود/ دردسر دروغگویی کلاه قرمزی و فامیل دور

برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه ایثار، پاسخ به سؤالات بانوان در «مجله بارداری»، دردسرهای دروغگویی فامیل دور و کلاه قرمزی روی آنتن شبکه دو، آغاز «دردسرهای عظیم» در شبکه سه و پخش فیلم سینمایی «فصل انار» به صورت رادیو فیلم از رادیو نمایش تازه‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه ایثار با گرایش «بیداری اسلامی»، عصر سه شنبه در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

از میان 35 اثر راه یافته به این جشنواره 5 اثر «صحرای سرخ» به تهیه کنندگی یحیی معصومی، «پرونده و درخت» به تهیه کنندگی محمود سلطان پور، «نقص 598» به تهیه کنندگی سعید نایینی پور، «فتح بوستان» به تهیه کنندگی نیما عشقی پور، «آن مرد در آتش آمد» به تهیه کنندگی روح الله اکبری و «حنانه» به تهیه کنندگی داریوش غذبانی برنده تندیس و جایزه ویژه جشنواره شدند.

پاسخ به سؤالات بانوان در «مجله بارداری»
 
«مجله بارداری» عنوان برنامه‌ای از شبکه دو سیما است که به مباحث و سؤالات بانوان در سنین مختلف پاسخ می‌دهد.

مریم آهنگری با اعلام این خبر گفت: این برنامه متشکل از بخش‌های مختلفی است که در زمینه‌های مختلف و متنوع، پاسخگوی سؤالات و نیازهای بانوان کشورمان خواهد بود.

بخش «بلوغ» که بخش دخترانه این برنامه است، به آمادگی‌های پیش از بلوغ و آشنایی خانواده‌ها با این دوران می‌پردازد که این هفته میزبان نسترن نمازی (متخصص پوست و مو و عضو هیأت علمی‌دانشگاه شهید بهشتی) خواهد بود تا پیرامون بهداشت پوست و علل جوش و آکنه در دوران بلوغ و راه‌های مقابله با آن صحبت کنند.

در بخش «مادرانه» فیروزه روستا (مدرس ارشد آمادگی زایمان) حضور دارند تا پیرامون دردهای مفصلی و عضلانی در دوره‌ها و هفته‌های مختلف بارداری صحبت کنند. در این بخش، علل به وقوع پیوستن این دردها برای مخاطبان بازگو خواهد شد.

بخش «پرونده» این هفته هم با موضوع معرفی بیمارستانهای دوستدار کودک و مادر با حضور لیلا علوی (کارشناس ارشد مامایی) خواهد بود. بخش «نسل پاک» هم با حضور حجت الاسلام آقاصمدی در هر قسمت قصد دارد به یکی از آداب و رسومی‌ که لازم است پدر و مادر به جای آورند تا یک نسل پاک داشته باشند، اشاره می‌کند.

در بخش «پروانگی» هم خانم بارداری به نمایش در می‌آید که فرزند دومشان چهار ماه دیگر متولد می‌شود. معصومه ورپشتی از تفاوت بارداری اولش با دوران بارداری برای بچه دوم سخن می‌گوید. همچنین در بخش «پدرانه» این هفته نیز به موضوع چگونه زیستن دختران در دنیای واقعی پرداخته می‌شود.

«مجله بارداری» کاری از گروه خانواده شبکه دو سیما با اجرای رؤیا سادات حسینی و تهیه کنندگی مریم آهنگری، پنجشنبه 23 مرداد ساعت 11 صبح روی آنتن شبکه دو می‌رود.

«روزگار قریب» تماشایی شد

سریال «روزگار قریب» به کارگردانی کیانوش عیاری که در سال 86 از شبکه سوم سیما پخش می‌شد و به زندگی دکتر قریب در کنار حوادث آن دوران می‌پرداخت از امشب ساعت 23 از شبکه تماشا بازپخش می‌شود.

روایت زندگی «دکتر قریب» که از 1259 همزمان با شروع تحصیلات ابتدایی دکتر قریب را تا مرگ وی در 1353 در بر می‌گیرد، به لحاظ همزمانی با وقایع خاص و حساس تاریخی مثل کودتای رضا خان، قحطی تهران در زمان جنگ جهانی دوم، حضور متفقین در ایران و وقایعی نظیر 30 تیر 1332، جذابیت‌های ویژه‌ای داشته باشد که البته در کنار حضور عیاری، نقش برادرانهاشمی‌(مهدی و ناصر) در به تصویرکشیدن زندگی بنیانگذار طب نوین کودکان در ایران را نمی‌توان از نظر دور داشت.

دردسرهای دروغگویی فامیل دور و کلاه قرمزی روی آنتن شبکه دو

دردسرهای دروغگویی «فامیل دور» و «کلاه قرمزی» جمعه، 24 مرداد از ساعت 11 روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

در برنامه روز جمعه، «کلاه قرمزی» بدون در نظر گرفتن قولی که به آقای مجری داده، در جشن تولد دوستش شرکت می‌کند، او برای خلاص شدن از تنبیه ایرج طهماسب به دروغ متوسل می‌شود غافل از اینکه  حقیقت پشت ابر پنهان نمی‌ماند.

در ادامه این برنامه آقای مجری که همراه با دوستش به رستوران رفته و سیر خورده است، متوجه می‌شود که یکی از همسایگان قدیمش می‌خواهد به خانه انها بیاید؛ در این شرایط «فامیل دور» برای کمک به مجری دسیسه چینی می‌کند و اتفاقی را رقم می‌زند که برای ایرج طهماسب بسیار گران می‌شود.

بخش‌های دیگر این برنامه ماجرای پرخوری کلاه قرمزی و دوستانش و بیماری «فامیل دور» به تصویر کشیده می‌شود. در پایان این برنامه پسر خاله بر اهمیت راست گویی تاکید می‌کند و تلاش می‌کند تا  دوستانش را از عواقب دروغگویی آگاه کند.

«کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب کاری از گروه کودک و خردسال شبکه دو سیماست که به ظاهر برای گروه سنی کودک تدارک دیده شده، اما مخاطبان آن از شش سال تا شصت سال هستند. این برنامه بیش از 20 سال است که خانواده‌های ایرانی را پای جعبه جادو می‌نشاند و گاهی هم شخصیت‌های جدیدی را به آنها معرفی می‌کند.

آغاز «دردسرهای عظیم» در شبکه سه

مجموعه تلویزیونی «دردسرهای عظیم» به کارگردانی برزو نیک نژاد از شنبه 25 مرداد روی آنتن شبکه سه سیما قرار می‌گیرد.

این سریال تلویزیونی به نویسندگی علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی از 25 مرداد ماه هر روز از شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

بازیگرانی چون مهدی هاشمی، جواد عزتی، مهران رجبی، امیرغفارمنش، اشکان اشتیاق، بهشاد شریفیان، محمد مهدی مطلبی، پرستو گلستانی، مریم سعادت ، الناز حبیبی، زهره فکور صبور، شهین تسلیمی‌ و صفا آقاجانی در این سریال نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان سریال آمده است: عطیف جوانی که رویای بازیگری را در سر می‌پروراند، ناخواسته درگیر ماجرای عجیب می‌شود که او را دچار دردسرهای فراوان کرده و مسیر زندگیش را دگرگون می‌کند.

سریال تلویزیونی «دردسرهای عظیم» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام و دارای 26 قسمت 40 دقیقه‌ای است. باز پخش این مجموعه تلویزیونی ساعت 14:30 روز بعد خواهد بود.

«فصل انار» را از رادیو نمایش بشنوید

جمعه 24 مرداد ماه، فیلم سینمایی «فصل انار» به صورت رادیو فیلم از رادیو نمایش پخش می‌شود.

داستان این فیلم درباره رضا، معلولی است که قصد ازدواج با دختر خاله معلول خود را دارد ولی به خاطر مخالفت پدرش نمی‌تواند رضایت مادربزرگش را که تنها ولی اوست، جلب کند. رضا با دختر سالمی‌ آشنا می‌شود و…

«فصل انار» را محسن شرفی‌نیا کارگردانی کرده و محمدرضا فروتن، ماه‌چهره خلیلی، میثاق زارع، لادن رحمتی، شقایق فراهانی، امید روحانی و سیدجلیل میرطبایی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این برنامه به تهیه کنندگی سردبیری فرشاد آذرنیا و با تنظیم رادیویی شیما جان قربان و به صدابرداری علی حاجی نوروزی، جمعه ساعت 18 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

کد خبر 2349514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha