۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۰۵

خضری خواستار شد؛

تعیین تکلیف روستاهای زیر پوشش سد سیلوه پیرانشهر

تعیین تکلیف روستاهای زیر پوشش سد سیلوه پیرانشهر

ارومیه - خبرگزاری مهر: نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین تکلیف ساکنان روستاهای زیر پوشش سد سیلوه پیرانشهر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول خضری ظهر پنجشنبه در جریان بازدید وزیر نیرو از سد سیلوه پیرانشهر خواستار تعیین تکلیف اراضی تملک شده روستای زیر پوشش این سد شد و اظهار داشت: وزیر نیرو دستورات لازم را جهت رفع بلاتکلیفی ساکنان این روستا صادر کند.

وی با اعلام اینکه احداث سد سیلوه هم اکنون از 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، افزود: برای احداث و تملک اراضی روستاهای حوزه این سد تاکنون یک هزار و 250 میلیارد ریال هزینه شده است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تاکنون کار تملک اراضی یکی از این روستاها به پایان رسیده، عنوان کرد: 40 درصد از کارهای اجرایی تملک روستای دیگر نیز در حال انجام است.

خضری اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح و تملک بقیه اراضی را 2 هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورت تامین بموقع اعتبارات این طرح در شهریور ماه سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وزیر نیرو در بازدید از سد سیلوه پیرانشهر نسبت به تکمیل بموقع این سد و بهره برداری از آن در سال آینده قول مساعد داد.

حمید چیت چیان در جریان بازدید از سد سیلوه گفت: تکمیل طرح های حوزه آب که دارای پیشرفت بالایی هستند در اولویت کاری این وزارتخانه قرار دارند.

تامین آب شرب شهرستان پیرانشهر به میزان 17.8 میلیون مترمکعب در سال، تامین آب شرب اراضی کشاورزی پایاب سد به مساحت 10 هزار مترمکعب، فراهم شدن انتقال آب به پشت سد مخزنی چپرآباد برای تامین آب دریاچه ارومیه به میزان 95 میلیون مترمکعب از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

عملیات احداث سد سیلوه در جنوب آذربایجان غربی از سال 81 آغاز شده و دارای حجم مخزن 84 میلیون مترمکعب، با تنظیم آب به میزان سالانه 203 میلیون مترمکعب است.

 

کد خبر 2349865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha