۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۰۸

آژانس آمریکایی در فکر رقابت ماهواره‌ای با راشا تودی

آژانس آمریکایی در فکر رقابت ماهواره‌ای با راشا تودی

مارگاریتا سیمونیان سردبیر شبکه روسی که سرمایه خود را از کرملین دریافت می‌کند در پاسخ به آمریکایی‌ها برای مقابله با این شبکه فقط گفت: موفق باشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک آژانس فدرال ایالات متحده در نظر دارد روی یک پروژه شبکه ماهواره‌ای سرمایه‌گذاری کند که بینندگان روسی را هدف قرار می‌دهد و برای مقابله با شبکه انگلیسی زبان راشا تودی که سرمایه خود را از کرملین دریافت می‌کند، طراحی شده است.

ایده ساخت شبکه جدید در یکی از دیدارهای اعضای هیات مدیره هیات فرمانداران پخش (BBG) روز سیزدهم ماه آگوست مطرح شد. این سازمان مسئول نظارت بر رسانه‌های بین‌المللی تحت حمایت دولت، از جمله صدای آمریکا و رادیو آزادی اروپا و لیبرتی است. نناد پجیک مدیر موقت رادیو آزادی اروپا و لیبرتی در این جلسه گفت: این شبکه فقط برای روسیه نخواهد بود، بلکه به زبان روسی هم خواهد بود. این نکته بسیار مهمی است.

آندره مندز مدیر عملیات‌های جهانی BBG تخمین می‌زند که هزینه اداره یک شبکه ماهواره‌ای اچ‌دی با این کیفیت حدود 750 هزار دلار در سال خواهد بود که منهای هزینه ساخت برنامه‌هایی است که در شبکه پخش خواهند شد.

یکی از مسئولان ارتباطات مردمی دفتر BBG گفت: اعضای هیات مدیره به این نتیجه رسیدند که یک شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای روسی می‌تواند ایده‌ای باشد که ارزش پیگری دارد. با این وجود می‌خواهم این نکته را واضح بیان کنم که این ایده تا موقعی که توسط دولت تایید شود و کنگره سرمایه آن را تایید کند، تنها یک پیشنهاد باقی خواهد ماند.

مارگاریتا سیمونیان سردبیر ارشد شبکه راشا تودی نظر طولانی درباره این پیشنهاد ایالات متحده نداد و تنها گفت: موفق باشید.

شبکه راشا تودی که سال 2005 تاسیس شده است، به بیش از 600 میلیون نفر در بیش از 100 کشور جهان دسترسی دارد. بودجه سالانه شبکه راشا تودی 300 میلیون دلار است.

کد خبر 2352195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha