۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۱

حضور ۱۰ کشور در نهمین جشنواره شعر ترکی رضوی

حضور ۱۰ کشور در نهمین جشنواره شعر ترکی رضوی

استان آذربایجان غربی برای نهمین سال پیاپی میزبان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با موضوع شعر رضوی به زبان ترکی آذری است. بیش از 10 اثر از کشورهای همجوار نیز به این جشنواره رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی، مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان افزود: خوشبختانه به دلیل انتخاب این موضوع در 9 جشنواره پیاپی، این جشنواره مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است و تعداد شرکت‌کنندگان هر سال افزایش می‌یابد.

او افزود: این شرکت‌کنندگان محدود به داخل کشور نیستند و ما از کشورهای آذربایجان، ترکیه و عراق نیز شرکت‌کننده داریم که امسال تعداد آثار آنان به 10 می‌رسد. آذری‌زبان‌های خارج از کشور جشنواره را شناخته‌اند و هرگاه زمان برگزاری فرا می‌رسد پیگیر شده و آثارشان را می‌فرستند.

کریمی ادامه داد: تعداد آثار داخلی نیز به دویست رسیده است که البته این آمار مربوط به یک هفته قبل از پایان مهلت ارسال آثار است. معمولاً در روزهای پایانی شاهد سیل آثار ارسالی هستیم. بیستم مرداد آخرین مهلت ارسال آثار این جشنواره بود.

این مقام مسئول افزایش کیفیت جشنواره را یکی از اهداف برگزاری آن ذکر کرد و گفت: خوشبختانه هر سال که از عمر جشنواره می‌گذرد شعرها پخته‌تر می‌شوند که جای خوشحالی است.

وی استعدادیابی را یکی دیگر از اهداف جشنواره برشمرد و گفت: تعدادی از شرکت‌کنندگان سال‌های قبل نیز با اطلاع‌رسانی که انجام می‌دهیم در جشنواره شرکت کرده‌اند اما بیشتر افراد جدیدند. موضوع اشعار باید رضوی باشد اما برای شاعران اهل بیت‌(ع) نیز بخش جنبی در جشنواره در نظر گرفتیم که اشعارشان را قرائت کنند.

کریمی درباره انتخاب نفرات برگزیده گفت: از بین دو گروه شرکت‌کننده داخلی و خارجی سه نفر برگزیده خواهیم داشت که از یک میلیون تا 600 هزار تومان جایزه نفرات اول تا سوم در هر دو بخش است.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان گفت: اختتامیه جشنواره در تاریخ دهم شهریور برگزار می‌شود و بیت‌الله جعفری، حمید واحدی و استاد شاهی‌زاده داوران جشنواره هستند.

 

کد خبر 2353845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha