۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۱۸

سردار نقدی:

نقش حوزه‌‌های علمیه در نظام تربیتی کشور پررنگ‌تر شود

نقش حوزه‌‌های علمیه در نظام تربیتی کشور پررنگ‌تر شود

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ولی امر مسلمین جهان چشم‌انداز آینده کشور را حرکت به سوی تمدن اسلامی و حاکمیت اسلام بر جهان مشخص کردند؛ گفت: باید حوزه‌های علمیه نقش پر رنگ تری در نظام تربیتی و مدارس کشور ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا نقدی ظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه علمیه اظهار کرد: آنچه ولی امر مسلمین جهان در چشم‌انداز آینده کشور مشخص کرد؛ حرکت به سوی تمدن اسلامی و حاکمیت اسلام بر جهان است.

وی گفت: بسیج در عرصه امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کرده و پیش‌بینی شده تا در مساجد کشور شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با حضور هیأت امنای مساجد و همچنین معتمدین محلات تشکیل شود.

وی با تاکید بر احیا این فریضه دینی توسط بسیجیان گفت: در محافل صالحین روش‌های امر به معروف و نهی از منکر و آموزش‌های لازم در این خصوص به بسیجیان داده شده است.

سردار نقدی بیان کرد: در سواحل شمالی و جنوبی کشور سعی شده با نصب تمثال شهدا و همچنین برگزاری نمازهای جماعت در جهت اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در این مناطق حرکت جدی تر شود.

سبک نرم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج پیدا کند

وی گفت: باید سبک نرم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج پیدا کند و سبک حاکمیت اقتدار در امر به معروف و نهی از منکر از جامعه حذف و به جای آن سبک نرم در جامعه پیگیری شود، بدون شک مردم به سادگی آن را می‌پذیرند.

سردار نقدی گفت: آنچه ولی امر مسلمین جهان در چشم‌انداز آینده کشور مشخص کرد؛ حرکت به سوی تمدن اسلامی و حاکمیت اسلام بر جهان است.

وی در توضیحی مسیر حرکت و رشد انقلاب اسلامی را اینگونه تشریح کرد: در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی و حاکمیت اسلام بر جهان چند مرحله وجود دارد که نخستین آن تحقق انقلاب و دومین مرحله استقرار نظام اسلامی است.

به گفته نقدی تقویت نظام اسلامی و گسترش حاکمیت اسلام به عنوان مراحل سوم و چهارم رسیدن به تمدن اسلامی است و در مرحله اول و دوم رسیدن به تمدن اسلامی قدم‌ها و گام‌های محکمی برداشته ایم اما در مرحله سوم و چهارم با کندی مواجه شده ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: امروز در موضوع اقتصاد و فرهنگ عقب افتادگی‌هایی داریم که سبب ایجاد اختلال در رسیدن به آرمان‌های اسلامی مان نیز شده و  آمریکایِی‌ها نیز در عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی ناامید و بر روی تهاجم فرهنگی تمرکز کرده‌اند.

سردار نقدی پرسید: آیا تنها واقعیت‌های تهاجم بیرونی می‌تواند موجب اختلال در حرکت نظام به سوی تمدن اسلامی شود؟

وی به بیانات مقام رهبری در این خصوص اشاره کرد که می‌فرمایند "کم‌کاری‌های برخی از مسئولین نیز در ایجاد اختلال برای رسیدن به تمدن اسلامی مؤثر بوده است" و گفت: بستر مناسب وجود نداشته باشد دشمن به اهداف خود نخواهد رسید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شکست اسرائیل در غزه را یک اعجاز الهی است و امروز دنیا با یک خلأ ایدئولوژیک مواجه و به دنبال راهی است تا بتواند به وسیله آن از این خلأ ایدئولوژیک دور شود.

وی تاکید کرد: عدم تحقق و در رسیدن به تمدن اسلامی به دو دلیل هجمه‌های دشمن و بسترهایی است که ما برای دشمنان فراهم کردیم.

نقش حوزه‌های علمیه در نظام تربیتی کشور پررنگ‌تر شود

سردار نقدی از  نظام آموزشی حاکم بر مدارس انتقاد کرد و عنوان کرد: نظام آموزشی ما تاکنون بر مبنای توحید شکل نگرفته است.

وی در ادامه اشاره کرد به اینکه اساتیدی هستند که در کلاس‌های درس حکم قرآنی قصاص را نفی می‌کنند و افزود: اینگونه حقوقدان‌هایی تربیت می‌شوند که قصاص را یک حکم غیرانسانی بر می شمرند.

سردار نقدی تاکید کرد: نقش حوزه‌های علمیه در نظام تربیتی کشور باید پررنگ‌تر شود.

وی ادامه داد: امروز 30 هزار مسجد بدون امام جماعت داریم که می توان اعتبارات آموزش دادن علوم انسانی را در تربیت روحانی بکار ببرد و بدون شک بدین ترتیب هم خلأ امام جماعت مساجد کشور برطرف شود و هم بخش عمده‌ای از مشکلات فرهنگی کشور حل خواهد شد.

کد خبر 2353913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha