۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۲۴

حجت الاسلام رحیمی:

امام صادق (ع) طلایه دار مصباح فروزان ولایت و ستاره تابناک امامت است

امام صادق (ع) طلایه دار مصباح فروزان ولایت و ستاره تابناک امامت است

زنجان -خبرگزاری مهر: امام جمعه ابهر با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) طلایه دار مصباح فروزان ولایت و ستاره تابناک امامت و در یک جمله ، احیاگر مذهب تشیع و حیات بخش مکتب راستین اسلام و راهنما و هدایتگر طریق شیعیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر گفت: دوران امامت امام صادق (ع) دوران شکوفایی است، اساس مکتب و مذهب و حق و حقیقت است.  امام در این فرصت ایجاد شده با ایجاد کرسی درس و بحث و تشکیل حوزه علمیه در سطح عمیق و وسیع با پرورش 4000 شاگرد زبده، حیات بخش مکتب راستین محمدی (ص) و مذهب و تشیع علوی گردید.

وی ادامه داد: بر شیعیان سزاوار و شایسته است که با عملکرد خود، گفتار و کردار نیک مایه روشنی این مصباح هدایت و این سفینه نجات باشند تا به دست صاحبش قائم آل محمد (ص) برسد.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به تشییع و تدفین 3 شهید گمنام در ابهر و 2 شهید دیگر در شهر ماهنشان افزود: به قول حضرت علی (ع) این شهدا در راه حمایت از ولایت جان خود را فدا کردند.

وی ادامه داد:  نظیر همان اشخاص که با حضرت علی (ع) بیعت کرده بودند که حضرت وقتی که اسم آنها را ذکر کرد و اشک می ریخت و در چندین جا از خداوند طلب مرگ کرده است.  شهید برای مقابله با ضدارزشها  قیام و اقدام کرده، از سر پل شهادت می گذرد و همراه با خیل عظیم انبیاء ، شهدا ، صدیقان و صالحان به روح و رضوان بار می یابد و با دیدن آن نعمت ها و نیل به آن نعمات آرزو می کند که ای کاش بازماندگان من می دانستند که خداوند با من چه کرد و چه کرامت و مقامی در انتظار من بوده است.

کد خبر 2354938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha