۳ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۳۷

عباسی‌زاده در گفتگو با مهر:

«انقلاب زیبا» بر مدار قواعد سریال‌سازی روز دنیا قرار دارد

«انقلاب زیبا» بر مدار قواعد سریال‌سازی روز دنیا قرار دارد

تهیه کننده مجموعه در حال پخش «انقلاب زیبا» این سریال را منطبق بر اصول و ظرفیت‌های روز سریال سازی در دنیا دانست و اظهار امیدواری کرد این حرکت در آینده به صورت جدی استمرار پیدا کند.

رامین عباسی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پشت سرگذاشتن آخرین مراحل تصویربرداری سریال «انقلاب زیبا» تأکید کرد: تلاش کردیم در 2 هفته‌ای که پخش و تصویربرداری سریال همزمان شده، با ارزیابی بازخوردهای مخاطبان در جریان تولید، مواردی را برای افزایش بار کیفی اثر مدنظر قرار دهیم و چه بسا در صورت قطعی شدن ساخت سری دوم از این بازخوردها و نیز نظرات منتقدان بیشتر بهره ببریم.

وی افزود: یکی از ویژگی‌هایی که از همان ابتدا در ساخت «انقلاب زیبا» در کنار مفاهیم و روایت‌پردازی به آن اندیشیدیم، توجه به کمال‌گرایی در وجوه بصری اثر بود. به عنوان یک برنامه‌ساز معتقدم بهترین مضامین اگر در ظرف و بیان درستی به مخاطب ارائه نشود، نتیجه لازم را نخواهد داشت. بر اساس همین اعتقاد، تلاش کردیم قصه ظریف و پرکشش و تعلیق «انقلاب زیبا» را در قالبی جذاب و بکر به تصویر بکشیم تا بیننده صرفا به تماشای یک داستان ننشیند و سلیقه بصری‌اش را نیز ارتقا دهد.

تهیه کننده سریال‌های «سقوط یک فرشته»، «کت جادویی»، «شمس العماره» و «پریدخت» در این باره توضیح داد: شاهد این مدعا نیز شیوه تصویربرداری پرنوسان و قاب بندی‌هایی متناسب با فضای معماگونه داستان و همچنین تدوین چند لایه و پویای اثر است که التهاب درونی حاکم بر ماجراها و رمز و راز میان کاراکترها را با نرمی به بیننده منتقل می‌کند؛ شگردی که در جریان برقراری ارتباط بیننده با سریال و آدم‌هایش از تکنیک‌های مدرن کمک می‌گیرد.

وی ادامه داد: مجموع این شرایط خوشبختانه با توجه به برآیند نظرات مردم و سایر دوستان برنامه‌ساز به شکل‌گیری دقیق ساختار «انقلاب زیبا» کمک شایانی کرده و به دل مخاطب هم نشسته است. در واقع دو کفه فرم و محتوا در این اثر به میزان مساوی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

عباسی زاده که تهیه کنندگی سریال‌هایی چون «او یک فرشته بود» و «پلیس جوان» را نیز بر عهده داشته است، اظهار کرد: امروز بیننده‌ای را که با سریال‌های مطرح و روز دنیا چون «برکینگ بد»، «بازی تاج و تخت» و ... آشنایی دارد نمی‌توان تنها با استفاده از یک داستان هر چند هوشمندانه و تعدادی بازیگر شناخته شده پای تلویزیون نشاند.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: در واقع یک سریال اگر اثری غنای تصویری و ظرافت‌های تکنیکی را به دست فراموشی بسپارد و یا سازندگانش روش تزریق آن را به کالبد اثر بلد نباشند، شک نکنید که از جریان جهانی سریال سازی که دنیا را درنوردیده و مخاطب ایرانی هم از آن شناخت دارد، عقب خواهد ماند و به زودی حذف می‌شود.

وی تاکید کرد: بی توجهی به این شیوه‌های نوین در برنامه و سریال‌سازی تاثیر منفی خود را در بلندمدت نشان خواهد داد و چه خوب است که مدیران ما هم با آگاهی به همین امر، امروز سیاست‌های روزآمدی را طرح‌ریزی کرده‌اند. بر همین اساس، به جرات می‌توانم بگویم «انقلاب زیبا» بر مدار قواعد سریال سازی روز دنیا قرار دارد و امیدوارم این پیشقدم شدن، فصل جدیدی را در عرصه سریال سازی در رسانه ملی رقم بزند.

عباسی‌زاده در پایان گفت: اکنون در روزهای آخر تصویربرداری این سریال هستیم و نمی‌توانیم به طور دقیق درباره ادامه یافتن آن در قالب سری‌های بعدی اطلاع رسانی کنیم، اما در هر حال جای خوشحالی دارد که تنها با پخش یک سوم کار، سریال توانسته بینندگان را جذب کند و دریچه تازه‌ای را پیش چشم آن‌ها بگشاید.

کد خبر 2355114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha