۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۰۵

گروه آوازی تهران به تالار وحدت می‌آید/ اجرای ارکستر «رسانه هنر»

گروه آوازی تهران به تالار وحدت می‌آید/ اجرای ارکستر «رسانه هنر»

گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو و خوانندگی وحید تاج طی دو شب در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازند و ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» نیز به رهبری امیر پدرام طاهریان تازه‌ترین کنسرت خود را در تالار رودکی برای مخاطبان موسیقی اجرا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این کنسرت آثار جدیدی از موسیقی کلاسیک، پاپ و محلی اجرا خواهد شد که شامل منتخبی از آثار اجرا‌ شده در فستیوال جهانی لتونی نیز خواهد بود.

گروه آوازی تهران که چندی پیش در مسابقات جهانی لتونی توانست به خوبی بدرخشد، تاکنون در ایران دو آلبوم با نام‌های «وکپلا» و «وکپلا 2» را منتشر کرده است و اجراهای زیادی را نیز روی صحنه برده است.

گروه آوازی تهران در اواخر سال 1385 سبک جدید خود را با الهام از گروه‌های اروپایی آغاز کرد و بدین ترتیب آغاز فصلی نو را در موسیقی آکاپلای ایران رقم زد. در این شیوه، هر خواننده ایفای نقش‌سازی در ارکستر را بر عهده می‌گیرد که نتیجه‌ی آن اجرای کامل قطعات ارکسترال همراه با ایجاد افکت‌های صوتی خاص توسط گروه است.

افزون بر میلاد عمرانلو و وحید تاج به ترتیب به عنوان سرپرست گروه و خواننده مهمان نازنین روستا، روشنک کی‌منش، شیوا سروش، سولماز جوانبخت، گلناز نویدان، مهدیه صفدری، سمیرا محسنی، یلدا نوری، غلامحسین (فرهاد) خزری، محمدرضا (کامران) اردزاده، علی مصیبی، سید مهدی ابطحی، حامد فقیهی، هادی آژیر، مهرداد ناصحی و نوید یزدانیان اعضای گروه آوازی تهران را تشکیل می‌دهند.

این کنسرت روزهای دوم و سوم شهریورماه، ساعت 22 در تالار وحدت اجرا می‌شود و علاقمندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت سی گذر مراجعه کنند.

اجرای ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» در تالار رودکی

در این کنسرت قطعاتی در گونه موسیقی کلاسیک با اجرای آثاری از موتزارت، راخمانینف و شوبرت برای علاقمندان موسیقی اجرا می‌شود. این ارکستر که از معدود مجموعه‌های خصوصی غیر دولتی است پیش از این در قالب ارکستر زهی به اجرای برنامه می‌پرداخت اما بعد از تغییراتی که در ترکیب نوازندگان ایجاد شد گروه با تعداد نوازنده‌های بیشتر و شکلی گسترده تر به فعالیت خود ادامه داده است.

قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌شود، قطعاتی هستند که پیش از این در ایران و کشورهای دیگر بارها اجرا شده و این بار گروه سعی دارد با بیان نوینی از قطعات، شکل جدیدی از نحوه اجرای قطعه‌ها را به مخاطب ارائه دهد.

امیر پدرام طاهریان از جمله هنرمندانی است که تاکنون در عرصه‌های مختلف نوازندگی حضور داشته است. حضور در ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما، ارکستر سمفونیک جوانان تهران، ارکستر مجلسی نیاوران، دبیری جشنواره رقابتی سازهای موسیقی کلاسیک از جمله فعالیت‌های وی در عرصه موسیقی است.

ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» یکم و دوم شهریور ماه، ساعت 20 در تالار رودکی اجرا می‌شود.

کد خبر 2355491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha