۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸

تراکتورسازی – نفت مسجد سلیمان؛ پیش بازی مهم برای مصافی سرخپوشان تهران

تراکتورسازی – نفت مسجد سلیمان؛ پیش بازی مهم برای مصافی سرخپوشان تهران

تبریز – خبرگزاری مهر: تیم فوتبال تراکتورسازی با هدف ثبت چهارمین پیروزی در چهارمین بازی خانگی در شرایطی به دیدار تیم نفت مسجد سلیمان می رود که کسب سه امتیاز این بازی می تواند سرخپوشان تبریز را با روحیه ای بالا عازم مصاف حساس هفته آینده برابر سرخپوشان تهران کند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته ششم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور روز جمعه هفته جاری با انجام پنج دیدار در شهرهای مختلف آغاز می شود و طی آن در یکی از بازی های مهم، تیم تراکتورسازی تبریز در خانه برابر تیم نفت مسجد سلیمان به میدان می رود.

این دیدار تقابل تیم مدعی تراکتورسازی که یکی از شانس های قهرمانی لیگ چهاردهم به شمار می آید، با تیمی تازه وارد به لیگ برتر است که در این فصل برای نیفتادن به لیگ دسته اول تلاش می کند. سه امتیاز این بازی برای تیم میزبان می تواند اهمیت خاصی داشته باشد و در سوی مقابل، تیم نفت مسجد سلیمان از این مصاف بیرون از خانه قطعا با یک امتیاز هم راضی خواهد شد.

کسب 100در صد امتیازات خانگی

تیم تراکتورسازی که هفته گذشته در تبریز پرگل ترین پیروزی این فصل خود را تا هفته پنجم برابر تیم صبای قم رقم زد، روز جمعه هفته جاری برای دومین بار متوالی در خانه به میدان خواهد رفت. برتری برابر صبا موجب شد تا تراکتوری ها صد در صد امتیازات خانگی خود در فصل جاری را کسب کنند. آنها در این فصل ابتدا برابر فولاد خوزستان مدافع عنوان قهرمانی در هفته اول به برتری دو بر یک رسیدند و در هفته سوم نیز تیم ملوان را با شکست یک بر صفر بدرقه کردند.

شاگردان رسول خطیبی هفته قبل نیز سومین بازی خانگی شان را این بار برابر تیم صبا با پیروزی همراه ساختند تا بدین ترتیب ادعای سرمربی جوان تراکتورسازی مبنی بر اینکه تیمش باید تمام امتیازات خانگی را جمع آوری کند، حداقل تا پایان هفته پنجم عملی شود.

برای رسیدن به موفقیت و قهرمانی در آخر فصل، سه امتیاز های خانگی می تواند نقش عمده ای را برای سرخپوشان ایفا کند و اگر این بردها در تبریز با کسب حداقل امتیاز در بازی های خارج از خانه همراه باشد، آن گاه می توان مجموع امتیازاتی معادل اندوخته ای استاندارد برای قهرمانی در لیگ در حساب تراکتورسازی دید.

سه امتیازهایی در سایه نبوغ یک برزیلی

سه امتیازهایی که تراکتورسازی تا به اینجا در لیگ چهاردهم کسب کرده را می توان در سایه نبوغ و ذات گلزنی ادینیو مهاجم برزیلی این تیم دانست. در بازی اول تراکتورسازی در این فصل، ادینیو پس از ورود به زمین در نیمه دوم با شلیکی دیدنی دروازه تیم فولاد را گشود تا بازی که می رفت با نتیجه مساوی به پایان برسد، در نهایت با برتری تیم تراکتورسازی همراه باشد.

این مهاجم باهوش در دیدار با ملوان در هفته سوم نیز با گلی که البته با چاشنی شانس نیز توام بود، توانست سه امتیاز ارزشمند به حساب تراکتورسازی واریز کند. ادینیو در مصاف هفته گذشته برابر صبای قم نیز دو گل حساس برای تراکتورسازی به ثمر رساند تا ضمن چهار گله شدن، سومین سه امتیاز تیم تحت هدایت فنی رسول خطیبی را کسب کند. این گلزنی های مداوم ادینیو باعث شده تا هواداران تیم تراکتورسازی در بازی هفته ششم برابر تیم نفت مسجد سلیمان نیز چشم به ساق های تکنیکی و نبوغ گلزنی این مهاجم تیزهوش بدوزند.

پیش بازی مهم برای مصاف برابر پرسپولیس

اما دیدار با نفت مسجد سلیمان برای تیم تراکتورسازی تبریز یک پیش بازی مهم برای مصافی مهم تر در هفته آینده است. تراکتورسازان طبق برنامه در هفته هفتم باید در ورزشگاه آزادی تهران، بازی بزرگ هفته را برابر پرسپولیس برگزار کنند و شکی نیست که حساسیت این دیدار و البته اهمیت سه امتیاز آن برای هر دو تیم غیر قابل انکار است. بی گمان رسول خطیبی خیلی دوست دارد که تیمش پس از برد برابر صبای قم و پیروزی احتمالی مقابل نفت مسجد سلیمان در تبریز، یک هفته بعد تر پیروزی مهمی در خانه پرسپولیس علی دایی داشته باشد که البته در صورت رخ دادن این اتفاق خوب و پر اهمیت برای تراکتوری ها، این تیم تبریزی می تواند به احتمال زیاد رنگ صدرنشینی را هم ببیند.

صدرنشینی در یک قدمی تراکتورسازی

تراکتورسازان هم اکنون از پنج دیدار قبلی خود صاحب 10 امتیاز شده اند و با این اندوخته تقریبا مطلوب، پس از تیم 12 امتیازی استقلال و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تیم سپاهان در جایگاه سوم ایستاده اند. تراکتورسازی به غیر از بازی های خانگی یاد شده، در هفته های دوم و چهارم نیز به ترتیب برابر تیم های ذوب آهن و پدیده به میدان رفته که حاصل این دو بازی یک تساوی در اصفهان و یک باخت در مشهد بوده است. با این شرایط جدول، سرخپوشان تبریز این هفته حتی فرصت صدرنشینی را هم در اختیاز خود می بینند که البته بالانشینی مطلق شاگردان خطیبی در پایان هفته ششم، باید با ناکامی تیم های استقلال، سپاهان و فولاد در بازی های این هفته توام باشد. این هفته استقلال میزبان گسترش فولاد تبریز است، سپاهان در دربی اصفهان به میهمانی ذوب آهن می رود و فولاد در خوزستان از سایپا البرز پذیرایی می کند.

اهمیت سه امتیاز نفتی از نگاه خطیبی

تیم تراکتورسازی برای دیدار با نفت مسجد سلیمان تمرینات خوبی را در طول هفته برگزار کرده و طی دو روز آینده نیز برنامه های تاکتیکی مبتنی بر نوع بازی حریف این هفته خود اجرا خواهد کرد. در خصوص آخرین وضعیت تیم تراکتورسازی، رسول خطیبی سرمربی جوان این تیم گفت: بازی این هفته برای ما خیلی مهم است، چون اولا یک بازی خانگی است و باید سه امتیاز آن را بگیریم و بعد اینکه ما هفته آینده باید با پرسپولیس در تهران مصاف داشته باشیم و از این رو نتیجه گیری ما در بازی پس فردا برابر نفت مسجد سلیمان ضرورت زیادی دارد. من به همه بازیکنانم گفته ام که در بازیهای خانگی نباید به چیزی جز پیروزی فکر کنیم آنها را هجومی به زمین می فرستم و انتظار دارم که خواسته هایم را در زمین پیاده کنم.

خطیبی عنوان کرد: امیدوارم در بازی جمعه برابر نفت مسجد سلیمان هواداران تراکتورسازی به ورزشگاه بیایند و ما را حمایت کنند تا بتوانیم این بازی خانگی را هم مثل سه بازی قبلی مان پیروز شویم و با روحیه ای بالا به دیدار پرسپولیس برویم. اگر مقابل نفت مسجد سلیمان صاحب سه امتیاز شویم، امیدواری مان برای پیروز شدن در تهران برابر پرسپولیس بیشتر خواهد شد.


مصافی نامناسب برای ثبت اولین برد لیگ برتری نفت مسجد سلیمان

در سوی مقابل اما تیم نفت مسجد سلیمان به عنوان یک تیم تازه لیگ برتری شده با هدف کسب حداقل امتیاز به تبریز خواهد آمد. این تیم که از بازی های قبلی خود تنها سه امتیاز به جیب زده است، با توجه به وضعیتی که دارد بدون شک می تواند با یک امتیاز تبریز هم راضی به خانه بازگردد. سه امتیازی که نفتی های مسجد سلیمان در پنج بازی قبلی شان دشت کرده اند، حاصل پیروزی در یک بازی نبوده و از سه تساوی و دو شکست برابر حریفان حاصل شده است. نفت تا به اینجای کار نتوانسته اولین پیروزی خود در تاریخ لیگ برتر را تجربه کند و دیدار با تراکتورسازی هم نمی تواند مصافی مناسب برای ثبت اولین برد مسجد سلیمانی ها در لیگ برتر تلقی شود،اما فوتبال بازی  غیر قابل پیش بینی است.

یک گل زده در پنج بازی

تیم نفت مسجد سلیمان که هفته قبل در خانه خود برابر گسترش فولاد تبریز با تساوی یک بر یک متوقف شد، همچنین در پنج بازی پیشین خود در فصل جاری تنها یک بار موفق به گلزنی شده که آن گل هم برابر گسترش فولاد به ثمر رسیده است. در آن طرف اما نفتی ها شش بار قفل دروازه تیمشان را در پنج بازی باز شده دیده اند تا بد ترین گل آوراژ را پس از تیم پیکان فانوس به دست، در اختیار داشته باشد.

چشم نفتی ها به یک امتیاز تبریز

ثبت دو نتیجه مشابه صفر – صفر در هفته های اول و سوم برابر تیم های سایپا و پیکان، شکست سه بر صفر خانگی برابر تیم پدیده مشهد، باخت دو بر صفر بیرون از خانه برابر تیم صبای قم و تساوی خانگی مقابل گسترش فولاد نتایجی بوده که زردپوشان مسجد سلیمان در فصل جاری به ثبت رسانده اند. البته تیم نفت از مجموع سه امتیازی که کسب کرده، دو امتیاز آن را در بازی های بیرون از خانه خود به دست آورده که این موضع می تواند از بازی تدافعی و رضایت به کسب یک امتیاز از خانه حریف حکایت داشته باشد.

دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و نفت مسجد سلیمان از چارچوب بازی های هفته ششم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور از ساعت 18 روز جمعه 7 شهریور در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار خواهد شد.

--------------------------------
گزارش از:محمود نصیرپور

کد خبر 2358442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha