۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۱۵

«شهرنامرئی» آماده پخش شد/ بهره گیری از کیفیت HD

«شهرنامرئی» آماده پخش شد/ بهره گیری از کیفیت HD

مازیار محمدی نژاد کارگردان مجموعه «شهرنامرئی» با اشاره به آماده بودن این انیمیشن برای پخش از شبکه پویا، علام کرد برای فرآوری تصویر و گرافیک رایانه‌ای این انیمیشن برای اولین بار از کیفیتHD استفاده شده است.

مازیار محمدی نژاد کارگردان انیمبشن «شهر نامرئی» در معرفی داستان این مجموعه به خبرنگار مهر گفت: پسر بچه‌ای به نام سپهر طی کاوشی که در مورد چگونگی از دست رفتن پدر دانشمند خویش دارد به باغی اسرار آمیز بر می‌خورد و از طریق آن باغ به سفری تخیلی می‌رود که بعدها می‌فهمد آنجا شیراز است و در آنجا دوستانی پیدا می‌کند که با کمک آنها می‌تواند ماجراهایی هیجان انگیز را علیه دشمنان شهر و سوء استفاده کنندگان از دانش بیافریند.

وی با اشاره به پشتوانه تجربی تیم سازنده گفت: داستان «شهرنامرئی» با توجه به این شرایط و بر اساس تجربیات آزمایشی گذشته طراحی شد و تلاش شده طی آن بیشترین بهره گیری از تخصص و امکانات فنی مورد نیاز برای تولید یک سریال چهارصد دقیقه‌ای به کار گرفته شود.

رندرینگ HD برای اولین بار و افزایش سه برابری هزینه‌ها

کارگردان «شهر نامرئی» یادآور شد: به عنوان مثال رندرینگ پروژه خلاف رویه معمول در تلویزیون ایران، برای نخستین بار با کیفیت HD انجام شد، تا پروژه جهت استفاده در رسانه‌های دیگر نیز قابل استفاده باشد و یا پس از ارتقاء فرستنده‌های صدا و سیما در آینده مطابق با استانداردهای روز باشد.

محمدی‌نژاد تصریح کرد: گرچه این مساله زمان و هزینه‌های رندرینگ را به بیش از سه برابر افزایش داد اما نتیجه کار، تصویری با کیفیت متفاوت است.

ناظر کیفی نه تنها مانع نبود که کمک فکری داد

وی با اشاره به طولانی بودن مراحل ساخت این سریال انیمیشنی افزود: برای ساخت مجموعه «شهرنامرئی» حدود دو سال زمان صرف شده است. از همکاری ناظر کیفی در تولید این مجموعه تشکر دارم. اتفاقات مثبتی که در سال گذشته برای مجموعه افتاد همکاری سازنده و کارشناسانه میان ناظر کیفی و تولید کننده بود که نه تنها مانعی برای سرعت تولید ایجاد نشد بلکه کمک‌های فکری مناسبی را در اختیار تیم تولید قرار داد.

محمدی‌نژاد مهمترین دغدغه تیم تولید این سریال را ایجاد فضایی بومی‌ و خارج از کلیشه‌های رایج معرفی کرد و افزود: داستانی که آموزش و هدف‌های آموزشی و اخلاقی را در لایه‌های زیرین خود پنهان می‌کند می‌باید از شعار زدگی پرهیز کند.

این انیماتور در پایان از اتمام تولید مجموعه «شهر نامرئی» در 26 قسمت 15 دقیقه‌ای در مرکز پویانمایی صبا خبر داد و اعلام کرد این مجموعه آماده پخش از شبکه پویا است.

کد خبر 2358689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha