خالد مشعل تاکید کرد؛

پیروزی مقاومت بر دشمن به لطف پشتوانه مردمی/افق جدیدی برای آزادی فلسطین گشوده شد

پیروزی مقاومت بر دشمن به لطف پشتوانه مردمی/افق جدیدی برای آزادی فلسطین گشوده شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، مهمترین مطالبات ملت فلسطین را پایان اشغالگری و شهرک سازی و برخوردار شدن آنها از حق تعیین سرنوشت اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در یک کنفرانس مطبوعاتی در دوحه با اشاره به پیروزی بزرگ مقاومت بر رژیم صهیونیستی در جنگ 51 روزه تصریح کرد اگر پشتوانه مردمی مقاومت در غزه نبود، این پیروزی محقق نمی شد.

خالد مشعل خاطر نشان کرد هنگامی که محاصره نوار غزه شکست خورد، اسرائیل به ویران کردن آن روی آورد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه مقاومت نظریه بازدارندگی را از بین برد، گفت یکی از اهداف تجاوز، ضربه زدن به آشتی ملی فلسطین بود.

خالد مشعل اظهار داشت آشتی فلسطینی در خلال تجاوز دشمن، در میادین نبرد و مذاکرات(آتش بس در قاهره) تقویت شد.

وی در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود تصریح کرد مقاومت فلسطین، پیروزی بزرگی را در جنگ اخیر در برابر رژیم اسرائیل به دست آورد و بینی ارتش این رژیم را به خاک مالید.

رئیس دفتر سیاسی حماس از رهبران مصر خواست گذرگاه رفح را از باب وظیفه برادری و همسایگی باز کنند.

وی خاطر نشان کرد این دستاورد مقاومت در نتیجه تلاشهای سالهای گذشته و آمادگی خود برای لحظه نبرد به دست آمد و کندن تونلها، راهبرد اصلی بود که مقاومت در رویارویی با اسرائیل به کار برد که این کار به تلاشهای زیادی نیاز دارد.

مشعل اظهار داشت جنگ اخیر ثابت کرد که اعراب می توانند در آموزش، برنامه ریزی و آماده سازی نوآوری و ابتکار از خود نشان دهند.

وی که سخنان خود را تحت شعار "ملت، پیروزی را محقق کرد"، گفت مقاومت در جنگ اخیر، وحدت فلسطینی را که در سالهای گذشته از دست رفته بود، تحکیم بخشید و فلسطینی ها در میادین مختلف، در میدان نبرد و میدان مذاکرات(آتش بس) که فلسطینی ها یک هیئت مشترک داشتند، متحد شدند.

وی درباره دستاوردهای نبرد اخیر با صهیونیستها موسوم به "معرکه العصف الماکول" اظهار داشت مقاومت در جنگ اخیر، معادله موازنه رعب، امنیت از دست رفته و درد متقابل را محقق کرد.

مشعل با تاکید بر اینکه مردم فلسطین در غزه ایستادگی کرد و با وجود دردها و جراحاتش از مقاومت حمایت کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود جنگ اخیر، برتری فلسطینی ها در نبرد عقول ومغزها و عنصر غافلگیرکردن و نوآوری را اثبات کرد و همچنین قدرت اطلاعاتی بالای اسرائیل را متلاشی کرد و دستگاههایش را تقریبا از کار انداخت.

مشعل گفت اسرائیل پس از جنگ اخیرش دیگر قدرت دست زدن به جنگهای سریعی را که قبلا عادت داشت علیه اعراب به راه اندازد، ندارد به طوری که جنگ اخیر، 51 روز طول کشید.

وی خاطر نشان کرد جنگ اخیر، سبب اعاده اعتبار گزینه مقاومت وتکیه بر آن شد و افق و چشم انداز جدیدی را برای طرح آزادی فلسطین گشود و هدف رسیدن به قدس را نزدیک کرد و از امت عربی و اسلامی خواست به وظیفه خود در قبال آن عمل کند.

وی تاکید کرد از مهمترین دستاوردهای جنگ اخیر این بود که اسرائیل وجهه خود را از دست داد و چهره جنایتکارانه واقعی اش را بر ملا کرد، اسرائیل جنایات و کشتاری را در غزه به راه انداخت که بیش از هولوکاست نازیستی بود که آدولف هیتلر به راه انداخت.

مشعل خطاب به صهیونیستها گفت سرانتان به شما دروغ می گویند، آنها فقط در حال تصفیه حساب شخصی، حزبی و انتخاباتی با یکدیگر هستند، هرگز برای شما دستاورد و پیروزی به ارمغان نیاورده اند، بلکه شکست پشت شکست نصیب آنها شده است، شما ریشه و علت اصلی درگیری را درک نمی کنید، بدانید تا زمانی که اشغالگری و شهرک سازی باشد، نبرد و مقاومت ادامه خواهد یافت.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین وعده پیگرد و محاکمه سران رژیم صهیونیستی را داد که مرتکب جنایات وحشیانه علیه مردم بی دفاع غزه شدند.

وی خطاب به یهودیان جهان گفت : ما به خاطر دینتان با شما دشمنی نمی ورزیم، مشکل ما با اشغالگری، تجاوزگری و شهرک سازی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین از کشورهای ایران، قطر، ترکیه، تونس، الجزایر، کویت، عمان، مالزی، سودان، کشورهای آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی به خاطر موضع متمایز آنها در قبال غزه و از مصر به خاطر میزبانی مذاکرات آتش بس تشکر کرد.

مشعل از اعراب و ملتها و دولتهای اسلامی خواست به وظیفه خود در قبال غزه و فلسطین عمل و برای آزادی قدس و مسجدالاقصی تلاش کنند، وی آنها را به جنگ تعیین کننده ای که حقوق غصب شده ملت فلسطین را به آنها بازمی گرداند، ترغیب کرد.

کد خبر 2359594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha