۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۰۳

پناهگاه حیات حیوانات اراک افتتاح شد

پناهگاه حیات حیوانات اراک افتتاح شد

اراک- خبرگزاری مهر: پناهگاه حیات برای حیوانات برای اولین بار توسط شهرداری اراک در کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ظهر یکشنبه در این مراسم گفت: پناهگاه حیات برای حیوانات با عنوان اولین مرکز عقیم سازی،  واکسیناسیون و نگهداری سگ در کشور توسط شهرداری اراک افتتاح شده است.

محمد حسین ساده وند افزود: این مرکز در زمینی به مساحت 920 مترمربع دارای قفس قرنطینه اولیه، ریکاوری، محوطه باز و توله سرا است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز در حال حاضر به صورت پایلوت در اراک اجرا شده است، ابراز کرد: حیوانات بعد از تاسیس این مرکز یعنی از ابتدای سال 93 به صورت زنده گرفته می شوند و برای نگهداری به این پناهگاه انتقال داده می شوند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: پناهگاه حیات برای حیوانات با اعتباری معادل 200 میلیون تومان در راستای کنترل حیوانات و به خصوص سگ های بدون صاحب راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال فعالیت ویژه جمع آوری و اتلاف سگ های ولگرد به منظور جلوگیری از گسترش بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و همچنین زیباسازی سیمای شهر از مناطق مختلف سطح اراک آغاز شده است.

ساده وند تصریح کرد: در گذشته عملیات اتلاف سگ های ولگرد از طریق شلیک مستقیم گلوله انجام می شد که بنا به دلایلی از نظر بهداشتی مورد تایید نبود اکنون این حیوانات پس از جمع اوری به محل نگهداری حیوانات ناقل بیماری به انسان پناهگاه حیات در مرکز دفع انتقال داده می شوند.

وی ااضفه کرد: این حیوانات پس از تفکیک نژادهای مفید از غیر مفید، واکسیناسیون ، جراحی و عقیم سازی سگهای ماده و نر جمع آوری شده بصورت هفتگی و نیز تغذیه و نگهداری سگهای موجود در پناهگاه بصورت روزانه با رعایت کلیه اصول بهداشتی و ایمنی از سوی مجری طرح در جایگاه مشخص واقع در پناهگاه حیات سازمان مدیریت پسماند صورت می پذیرد.

کلنگ زنی  کارخانه پردازش پسماند شهری و تولید کود کورس در اراک

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک همچنین در مراسم کلنگ زنی  کارخانه پردازش پسماند شهری و تولید کود کورس در این شهر که با حضور مدیر کل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور صورت پذیرفت گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت 7.55 هکتار که 3.5 هکتار آن متعلق به سایت تخمیر و مابقی برای احداث سوله است احداث خواهد شد.

ساده وند افزود: این کارخانه با مشارکت بخش خصوصی و برای شهرداری اراک احداث می شود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه پردازش پسماند شهری و تولید کود کورس طی 18 ماه تاسیس خواهد شد، اظهار داشت: اعتبار پیش بینی شده برای احداث و راه اندازی این کارخانه حدود 4 میلیارد تومان است.



 

کد خبر 2361353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha