۱۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۱۱

در بندرعباس/

پایان هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ضامن آهو/ "قلی قلمبه" و "خارج از مد" بهترین شدند

پایان هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ضامن آهو/ "قلی قلمبه" و "خارج از مد" بهترین شدند

بندرعباس - خبرگزاری مهر: هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو در بندرعباس با معرفی نفرات و گروه‌های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت داوران هشتمین جشنواره سراسری تأتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو آراء خود در هر بخش را اعلام کردند و در آیین اختتامیه این حشنواره سراسری نفرات و گروه‌های برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

هیئت داوران این دوره از جشنواره در بخش طراحی صحنه دو انتخاب داشت که برگزیده دوم به نمایش«ماهان و 8 موشک کاغذی» از استان خراسان رضوی آقای میثم نویریان و برگزیده اول به نمایش«اتوبوس بابا رحیم» از استان هرمزگان به آقایان محسن پورقاسمی و حمید ترابی اهداء شد.

بخش طراحی و دوخت لباس:

در بخش طراحی و دوخت لباس نیز هیئت داوران تنها یک نفر را شایسته تقدیر دانست و جایزه این بخش به نمایش«من نمی‌خوام انگور باشم» از استان هرمزگان به آقای مصیب داوری اهداء شد.

بخش طراحی صحنه و ساخت عروسک:

در بخش طراحی و ساخت عروسک، هیئت داوران هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو یک نفر را برگزیده دانست و جایزه این بخش به نمایش«خارج از نت» از استان تهران، خانم سمیه گلباز اهداء شد.

بخش انتخاب بهترین موسیقی:

هیئت داوران این دوره از مسابقه در بخش موسیقی نیز یک برگزیده اعلام رد و تنها جایزه این بخش به نمایش«خارج از مد» از استان تهران، آقای آرش قاسمی اهداء شد.

بخش بازیگری خوردسال:

در بخش بازیگری خوردسال هیئت داوران دو انتخاب داشت و جایزه این بخش به خانم شیده یزدانی در نقش«شیده» در نمایش«ماهان و 8موشک کاغذی» از استان خراسان رضوی و خانم آرتینا محمدیان در نقش مادر قلی در نمایش«قلی قلمبه» از استان هرمزگان اهداء شد.

بخش بازیگری پیشکسوت:

هیئت داوران این دوره از جشنواره در بخش بازیگری پیشکسوت نیز یک انتخاب داشت و جایزه این بخش به آقای حسین طاهری در نقش«مهماندار» نمایش«یک قاب ساده» از استان خراسان رضوی اهداء شد.

بخش بازیگری زن:

بخش انتخاب برگزیدگان بازیگری زن 3 برگزیده داشت و جایزه سوم این بخش به نمایش«من نمی‌خوام انگور باشم» از استان هرمزگان خانم عاطفه اقتداری اهداء شد و جایزه‌های نفرات دوم و اول به ترتیب به خانم‌ها صبا عدالتیان برای نقش‌آفرینی در نقش«صبا» نمایش«ماهان و 8موشک کاغذی» از خراسان رضوی و خانم معصومه قدرتی از استان هرمزگان برای بازی در نقش«بی بی» نمایش«وقتی دلت می‌گیره امام‌رضا(ع) دستت رو می‌گیره» اهداء شد.

بخش بازیگری مرد:

در بخش بازیگری مردم سه برگزیده داشت و برگزیده سوم این بخش به نمایش«قلی قلمبه» از استان هرمزگان، به آقای هومان محسن‌زاده در نقش«قلی» اهداء شد.

جایزه دوم و اول این بخش نیز به ترتیب به آقایان غلامرضا جهانپا برای بازی در نقش«نگهبان» و امیر محاسبتی برای نقش‌آفرینی در نقش«آشپز» نمایش«ماهان و 8موشک کاغذی از استان خراسان رضوی اهداء شد.

بخش عروسک گردانی:

هیئت داوران دراین بخش نیز 3برگزیده اعلام کرد و برگزیده سوم به نمایش«خانه خورشید» از استان خراسان رضوی خانم سعیده امین‌زاده عروسک‌گردان«گربه» اهداء شد.

برگزیده دوم این بخش به نمایش«اتوبوس بابا رحیم» از استان همدان بطور مشترک به آقایان حامد ترابی و مسعود طاهری‌عضد و خانم‌ها ساناز خوش‌مهر و اعظم ترابی، عروسک‌گردان‌های«راننده» و«اسب ترکمن» اهداء شد.

برگزیده اول این بخش نیز به عروسک‌گردان‌های نمایش«خارج از نت» از استان تهران به خانم‌ها نگار میرفخرایی و مریم ایرانمنش اهداء شد.

بخش کارگردانی:

هیئت داوران دراین بخش 4برگزیده داشت و برگزیده سوم بطور مشترک به کارگردان نمایش«اتوبوس بابا رحیم» از استان همدان و آقای محسن پور قاسمی کارگردان نمایش«ماهان و 8موشک کاغذی» و آقای سید جواد رحیم‌زاده از استان خراسان رضوی اهداء شد.

برگزیده دوم این بخش به کارگردان نمایش«خارج از نت» از استان تهران به آقای داوود بختیاری اهداء شد و آقای رضا جوشعار برای کارگردانی نمایش«قلی قلمبه» از استان هرمزگان موفق به کسب جایزه نخست این بخش شد.

بخش نویسندگی:

هیئت داوران هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی و جشنواره عروسی ضامن آهو دراین بخش 2برگزیده داشت و بدون انتخاب جایزه نفر اول، جایزه سوم این بخش به آقای رضا جوشعار از استان هرمزگان برای نویسندگی نمایش«قلی قلمبه» رسید و همچنین جایزه نفر دوم نیز به خانم‌ها سمیه گلباز و مریم ایرانمنش برای نویسندگی نمایش«خارج از مد» اهداء شد.

هیأت داوران نمایش‌های برگزیده جشنواره را بدین شرح معرفی کردند:

در بخش عروسکی: نمایش«خارج از مد»

در بخش صحنه‌ای: نمایش«قلی قلمبه»

بدین ترتیب با معرفی و تجلیل از نفرات و گروه‌های برتر هر بخش، هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو به کار خود پایان داد.

کرامت بلالی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در حاشیه آیین اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: تفاوت هشتمین دوره ازاین جشنواره با سال قبل دراین است که امسال اجرای آثار رسیده، به مدت یک ماه ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه 60 طرح به دبیرخانه رسید، افزود: از این تعداد 11 طرح از استان‌های تهران، خوزستان، همدان، خراسان رضوی و هرمزگان به معرض دید عموم در آمد.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: این کارها در یک ماه به نمایش در آمد و هر استان 3 کار عمومی را به نمایش در آمد.

بلالی با اشاره به اینکه یکی از گروه‌های استان تهران با توجه به فوت یکی از بازیگرانش، به جشنواره نرسید، خاطرنشان کرد: سال قبل، جشنواره در 3 روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه مسوولان استانی بنا با اعتقادی که به ارزش‌ها داشتد، پای کار آمدند، تصریح کرد: به همین دلیل، تا حد زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی شد.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از استقبال 6هزار نفری مردم فرهنگ‌دوست هرمزگانی از اجرای عمومی آثار ارائه شده در جشنواره خبر داد و کفت: در هشتمین دوره از جشنواره تئاتر رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو مخاطب‌پروری ضورت گرفت و در واقع می‌توان گفت که این جشنواره اکنون مخاطب خاص خودش را دارد.

بلالی با اظهار اینکه امیدواریم این جشنواره سال آینده با شیوه بهتری اجرا شود، ادامه داد: دراین دوره از جشنواره همچنین از کارشناسان زبده مذهبی نیز بهره گرفته شد.

وی در انتها نیز با بیان اینکه این جشنواره باید بین المللی شود، تاکید کرد: استقبال بی‌نظیر مردم نشان‌دهنده این است که به اهداف خود در جشنواره تئاتر رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو دست یافته ایم.

ایران اسلامی دارای بهترین اسطوره‌های ملی و مذهبی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه ایران اسلامی دارای بهترین اسطوره‌های ملی و مذهبی است، گفت: امام‌رضا(ع) بهترین الگو و اسطوره مذهبی ایرانیان است.

علیرضا درویش‌نژاد در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی و جشنواره عروسکی ضامن آهو که در محل فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: همه ملت‌ها بدنبال این هستند که یک اسطوره برای خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از ملت‌ها اقدام به اسطوره‌سازی و ایجاد تندیس می‌کنند، افزود: ما مفتخر هستیم که در ایران اسلامی بهترین الگو و اسطوره مذهبی را داریم.

درویش‌نژاد با اظهار اینکه ایرانیان بهترین الگوها و اسطوره‌های ملی و مذهبی را دارند و دارای غنای فرهنگی هستند، خاطرنشان کرد: خاندان نبوی برای ما اسطوره‌هایی دارای غنای روحی و معنوی هستند و این یکی از نعماتی است که خداوند به ما عطا فرموده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ادامه داد: در بحث اسطوره‌های ملی، ایران اسلامی اشخاصی مانند مولانا، حافظ، سعدی و غیره را دارد و همچنین مفتخریم که در کشور، میزبان امام‌رضا(ع) و خواهر بزرگواراشان، کریمه اهل‌بیت(ع) بعنوان اسطوره مذهبی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما شخصیت امام هشتم را نماد همه خوبی‌ها می‌دانیم، بیان کرد: جشنواره تئاتر رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو برگرفته از یک فرهنگ ناب رضوی است که باید ترویج داده و به دنیا معرفی شود.

درویش‌نژاد با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)،«فرهنگ را هویت‌بخش ملت می‌دانند»، اضافه کرد: می‌توانیم با پرداختن اندیشمندانه به فرهنگ رضوی، این فرهنگ را به تمام دنیا معرفی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه فرهنگ رضوی با فرهنگ حسینی برابری می‌کند، گفت: فرهنگ مترقی رضوی دارای همه ابعاد سیاسی، اجتماعی و غیره است.

وی در انتهای نیز بیان کرد: امیدواریم این جشنواره فرهنگ رضوی را به دنیا معرفی کند.

گفتنی است، هشتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن‌آهو از 15مرداد تا 13شهریورماه به مدت یک ماه در محل فرهنگسرای طوبی بندرعباس میزبان 11گروه از هنرمندان سراسر کشور بود.

آیین اختتامیه این جشنواره نیز باحضور خدام حرم امام‌رضا(ع) و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد.

کد خبر 2364474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha