۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۲۷

خانه کشاورز استان کرمان آغاز به کار کرد/ لزوم مدیریت منابع آبی کشور

خانه کشاورز استان کرمان آغاز به کار کرد/ لزوم مدیریت منابع آبی کشور

کرمان - خبرگزاری مهر: خانه کشاورز استان کرمان با حضور دبیر کل خانه کشاورز ایران به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیرکل خانه کشاورز ایران صبح شنبه در آیین افتتاح دفتر خانه کشاورز استان کرمان گفت: کشور ما ظرفیت‌های عظیمی در زمینه کشاورزی دارد که برای رفع مشکلات این بخش نیازمند عزمی همگانی هستیم.

عیسی کلانتری به مشکل کمبود آب اشاره و تصریح کرد: مصرف آب در بخش کشاورزی بالا بوده و با توجه به شرایط موجود باید در زمینه منابع آب کشور مدیریتی دقیق و جدی اعمال شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان در ادامه این آیین نیز کمبود آب را مهم ترین بحران استان کرمان دانست و گفت: 95 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و این امر نشاندهنده اهمیت ترویج استفاده از روش های آبیاری مکانیزه در مزارع و باغات است.

عباس سعیدی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب در همه بخش های به ویژه بخش کشاورزی، افزود: کاهش سطح زیر کشت و افزایش عملکرد از جمله راهکارهایی است که در این زمینه می توان به کار گرفت.

رئیس خانه کشاورز استان کرمان نیز در ادامه این آیین خانه کشاورز را بزرگترین تشکل کشور دانست و ابراز داشت: ما نیز در راستای با سیاست های این تشکل در استان کرمان عمل خواهیم کرد.

محمد نیک‌فر گفت: باید چالش و مشکلات این حوزه در استان شناسایی و با به کارگیری تمهیدات لازم رفع و بستر مناسب برای بهبود وضعیت کشاورزی منطقه را فراهم کنیم.

این آیین با حضور دبیرکل و قائم‌ مقام خانه کشاورز ایران، مدیرعامل شعبه‌ های بانک کشاورزی در سراسر کشور و استاندار کرمان برگزار شد.

همچنین همایش هم‌ اندیشی بهره ‌برداران بخش کشاورزی استان کرمان نیز با حضور مسئولین بلند پایه کشوری و استانی در تالار شرکت زغال سنگ کرمان به مدیریت خانه کشاورز استان کرمان در حال برگزاری است.

کد خبر 2364683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha