۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۲۹

با حضور وزیر بهداشت انجام شد/

بخش جراحی قلب باز بیمارستان واسعی سبزوار افتتاح شد

بخش جراحی قلب باز بیمارستان واسعی سبزوار افتتاح شد

سبزوار- خبرگزاری مهر: با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، نمایندگان مجلس و مسئولان شهرستانی چند طرح درمانی در شهرستان سبزوار افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر،  سید حسین قاضی زاده هاشمی در سفر چند ساعته اش به سبزوار بخش جراحی قلب باز  بیمارستان واسعی این شهرستان را افتتاح کرد. این بخش  دارای 2 اتاق عمل و 8 تخت ICU در 520 متر مربع مساحت با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال طی 2 سال ساخته و تجهیز شده است.

وزیر بهداشت همچنین بخش VIP  این بیمارستان را افتتاح کرد. این بخش در راستای خدمات رسانی بیشتر و احترام و تکریم به حقوق بیماران و همراهان آنان در 400 متر مربع و  با هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد ریال احداث شده است.

قاضی زاده هاشمی همچنین هتلینگ بخش های اعصاب و روان بیمارستان واسعی، ارتوپدی در بیمارستان امداد شهید دکتر بهشتی و جراحی زنان در بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار را به بهره برداری رساند. این بخش ها در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارتقاء هتلینگ در بیمارستان های دولتی با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.

افتتاح بخش رادیوتراپی – شیمی درمانی بیمارستان واسعی و آزمایشگاه مواد غذایی پردیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار دیگر پروژه های افتتاح شده توسط دکتر هاشمی بود.

این عضو هیات دولت در ادامه برنامه سفر خود به سبزوار از روند اجرایی پروژه بیمارستان 164 تختخوابی حشمتیه سبزوار بازدید کرد. عملیات اجرائی این پروژه از سال 1386 آغاز شده و تاکنون با صرف هزینه 220 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وزیر بهداشت در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران شرایط بهداشت و درمان شهرستان سبزوار را مناسب ولی دارای فاصله تا نقطه عالی ارزیابی کرد و اظهار داشت: برای ارائه خدمات قابل قبول تلاش می کنیم تا به تدریج و روز بهروز وضعیت بهتر تا خدمات به تدریج قابل قبول شود و امیدواریم روز به روز وضعیت بهتر شده و باعث رضایمندی بیشتر شهروندان سبزواری شود.

دکتر هاشمی همچنین با بیان اینکه این شهرستان نیاز بیشتر به تخت بیمارستانی و خدمات بهداشت درمانی به ویژه در روستاها و شهرهای اطراف دارد و باید رسیدگی شود ابراز امیدورای کرد که با همکاری مسئولان ذیربط بیمارستان حشمتیه را به بهره برداری برسانند تا شاهد ارتقای خدمات درمانی در این منطقه باشیم.

 

کد خبر 2365155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha