۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۱۳

چند خبر از جشنواره فیلم مقاومت

دعوت ویژه از اقلیت‌های مذهبی یزد/ حوزه علمیه قم هم دست به کار شد

دعوت ویژه از اقلیت‌های مذهبی یزد/ حوزه علمیه قم هم دست به کار شد

اقلیت‌های مذهبی در استان یزد برای حضور در جشنواره فیلم مقاومت دعوت شدند و قرار است هشت دانشگاه در استان یزد میزبان این جشنواره باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اقلیت‌های مذهبی در استان یزد برای حضور در جشنواره فیلم مقاومت دعوت شدند و قرار است هشت دانشگاه در استان یزد میزبان این جشنواره باشند.

علی‌محمد پارسائیان (مسئول کانون بسیج هنرمندان استان یزد) درباره کیفیت میزبانی این رویداد فرهنگی و سینمایی گفت: با هماهنگی سازمان بسیج طلاب، دانشجویی و هنرمندان  قصد داریم جشنواره مقاومت را در 8 نقطه استان یزد برگزار کنیم و تاکنون میزبانی شهرهای یزد، اشکذر، اردکان، میبد، مهریز، ابرکوه و خاتم قطعی شده است.

وی همچنین درباره فراهم‌آوردن شرایط در جهت استفاده عموم مردم از برنامه‌های جشنواره فیلم مقاومت بیان کرد: با بعضی از نهادها  از جمله شهرداری‌ها مذاکره کرده‌ایم تا سالن‌های شهر یزد را در اختیار جشنواره قرار دهند. همچنین در شهرستان‌ها با ادارات ارشاد گفت‌و‌گو کرده‌ایم تا سالن‌هایی به این رویداد فرهنگی اختصاص دهند تا بتوانیم شرایط را برای استفاده مردم از جشنواره فراهم کنیم.

پارسائیان سپس با تاکید بر استقبال مردم از فیلم‌های جشنواره مخصوصا در طیف مذهبی استان، اظهار کرد: در استان یزد تنها یک پردیس سینمایی و یک سالن سینما داریم. طبیعتا در این شرایط وقتی جشنواره فیلم مقاومت در اینجا برگزار شود، مردم از آن استقبال می‌کنند.

مسئول کانون بسیج هنرمندان استان یزد در پایان با ابراز خرسندی از همکاری مدیران استانی با برگزار‌کنندگان گفت که این سازمان از اقلیت‌های مذهبی استان هم دعوت می‌کند تا در رویداد سینمایی حضور داشته باشند و از نمایش فیلم‌ها بهره ببرند.

حوزه علمیه قم هم میزبان جشنواره فیلم مقاومت شد

همچنین با خبر شدیم حوزه علمیه قم هم به جمع میزبانان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت پیوست و قرار است مدرسه فیضیه این میزبانی را به عهده بگیرد.

بر اساس اعلام امور استان‌های جشنواره، تا هفته گذشته بیش از 480 مرکز حوزوی به جمع میزبانان این رویداد فرهنگی و سینمایی پیوسته بودند که آمار جدیدتر پس از جمع بندی گزارش های دور اول ناظرین جشنواره اعلام خواهد شد.

استان همدان با 72 نقطه میزبان جشنواره مقاومت

مسئولان برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در استان همدان با تاکید بر تلاش شبانه‌روزی برای اجرای جشنواره با بهترین کیفیت، درباره بخش‌های مربوط به خود توضیحاتی دادند که از آن جمله می‌توان به برگزاری این رویداد سینمایی در دانشگاه بوعلی، همکاری با ائمه جمعه و همچنین فعال‌کردن مساجد و سالن‌های ورزشی برای نمایش فیلم‌ها اشاره کرد.

رسول کرمی مسئول کانون بسیج هنرمندان استان همدان‌ با بیان اینکه جشنواره در 10 نقطه از استان برگزار می‌شود، گفت: در کانون بسیج هنرمندان، برگزاری جشنواره در شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، رزن، فامنین، بهار، قهاوند و کبودر آهنگ پیش‌بینی شده است.در نظر داریم به واسطه اطلاع‌رسانی گسترده از طریق بنر، پوستر، پیامک، جراید و صدا و سیما،‌ مخاطبان عام را نیز به این رویداد دعوت کنیم.

دانشگاه «بوعلی» و 40 دانشگاه همدان، میزبان جشنواره مقاومت هستند

یاسر پرزاد مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی استان همدان همچنین از نقش فعال مراکز آموزش عالی استان در برگزاری این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت: دانشگاه «بوعلی سینا» به عنوان دانشگاه ما در استان همدان، دانشگاه‌های علوم پزشکی، صنعتی، پیام نور و آزاد در همدان به میزبان این جشنواره خواهند بود.

وی با بیان اینکه جشنواره در بیش از 40 دانشگاه استان همدان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ملایر، نهاوند، تویسرکان، رزن، کبودر آهنگ، فامنین و همدان شهرهای برگزارکننده این جشنواره در حوزه مراکز آموزش عالی هستند.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی استان همدان سپس با ابراز امیدواری از استقبال دانشجویان از این جشنواره اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره در همدان، آشنا کردن طیف دانشجویان با آثار هنری و فیلم‌های سینمایی مقاومت، تله فیلم‌ها و در نهایت آشنا کردن دانشجویان با فرهنگ مقاومت است که امیدواریم در این دوره، به بخشی از این مهم دست یابیم.

کد خبر 2368080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha