۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۱۶

سخنگوی کاروان غدیر اعلام کرد:

204 ورزشکار به پاراآسیایی اعزام می‎شوند/ حضور بسکتبال با ویلچر بانوان با حجاب اسلامی

204 ورزشکار به پاراآسیایی اعزام می‎شوند/ حضور بسکتبال با ویلچر بانوان با حجاب اسلامی

هادی رضایی، سخنگوی کاروان فرهنگی ورزشی " غدیر" اعزامی به بازی‎های پاراآسیایی اینچئون، گفت 204 ورزشکار جانباز، معلول، نابینا و کم‌بینای ایرانی در این رویداد آسیایی شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهرف رضایی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون ورزش‎های جانبازان و معلولان در این خصوص اظهار کرد: در دومین دوره بازی‎های پاراآسیایی، کاروان ایران با 204 ورزشکار حضور می‎یابد که از این میان فدراسیون ورزش‎های جانبازان و معلولان در 13 رشته ورزشی و فدراسیون ورزش‎های نابینایان و کم بینایان در 5 رشته ورزشی، شرکت می‎کنند که از این تعداد ورزشکار 57 نفر آنها از بانوان ملی پوش هستند.

رضایی در ادامه افزود: ملی پوشان جانباز و معلول در رشته های تیر و کمان ، دو و میدانی، بوچیا، دوچرخه سواری، فوتبال هفت نفره، وزنه برداری، تیراندازی، شنا، تنیس روی میز، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و بدمینتون در این بازی‎ها شرکت می کنند و در بخش نابینایان و کم بینایان نیز ملی پوشان در رشته های فوتبال پنج نفره، گلبال، جودو، دوو میدانی و شنا شرکت می‎کنند.

قائم مقام ستاد اجرایی بازی‌های پاراآسیایی گفت: کاروان ایران با 329 نفر به اینچئون وارد می‎شود که از این تعداد، 204 نفر ورزشکار، 18 نفر کادر خبری، 69 نفر کادر فنی و باقی کادر اجرایی، پشتیبانی، پزشکی، مترجمین و سایر همراهان هستند.

رضایی خاطر نشان کرد: از نکات مهم این اعزام، می‎توان به اولین حضور تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان اشاره کرد که برای اولین بار در یک رویداد برون مرزی و آسیایی شرکت می‎کند، همچنین برای اولین بار یک بانوی ملی پوش در رشته بدمینتون به این بازی‎ها اعزام می‎شود و تعداد ورزشکاران در رشته دو و میدانی نیز افزایش قابل توجهی نسبت به دوره قبل این بازی‎ها داشته است.

سخنگوی کاروان غدیر افزود: اعزام تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان در حالی انجام می‎شود که در بخش تیم ملی بانوان غیر معلول، این اتفاق نیفتاده و هنوز مجوزهای لازم برای حضور تیم با حجاب اسلامی گرفته نشده است، درحالیکه در بخش بانوان معلول، با پیگیری‎های فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک و نیز انجمن بسکتبال با ویلچر، موفق شدیم مجوز حضور بانوان با حجاب اسلامی را کسب کنیم.

قائم مقام ستاد اجرایی بازی‎های پاراآسیایی گفت: کاروان غدیر در سه پرواز طی روزهای 20 و 21 مهر به اینچئون اعزام می‎شود و در دهکده بازی‎ها مستقر خواهد شد، ضمن اینکه کلاسبندی ورزشکاران دو روز زودتر از شروع بازی ها انجام خواهد شد.

رضایی در پایان اعلام کرد: بازی‎های پاراآسیایی اینچئون به صورت رسمی از 26 مهر ماه آغاز شده و روز دوم آبان ماه اختتامیه آن برگزار خواهد شد.
 

کد خبر 2369386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha