۲۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۸:۰۱

ایلام ظرفیت بسیاری برای توسعه باغات خرما دارد

ایلام ظرفیت بسیاری برای توسعه باغات خرما دارد

ایلام - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: ایلام ظرفیت بسیاری برای توسعه باغات خرما دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا بازدار ظهر دوشنبه در بخش صالح آباد شهرستان مهران گفت: شهرستان مرزي و گرمسيري مهران استعداد كشت درخت خرما داشته و اين دستگاه براي توسعه نخلستان‌هاي مهران برنامه‌ريزي كرده است.

بازدار تصريح كرد: "استعمران" و "زاهدي" از مرغوب ترين خرماي توليدي نخلستان هاي اين شهرستان است و برداشت خرما در شهرستان مهران از اواخر مردادماه آغاز و تا پايان شهريورماه ‏ادامه دارد.

وي افزود: استان ايلام داراي مناطق مختلفي از حيث آب و هوايي بوده و از خرما تا محصولات سردسيري مانند گردو، توت فرنگي و انار در آن توليد و به بازار مصرف ارائه مي‌شود.

اين مسئول با بیان اینکه مناطق گرمسيري ايلام داراي آب و هوا و شرايط اقليمي مناسبي براي كاشت خرما است،
از برداشت محصول خرما خبر داد و بیان کرد: بخش صالح آباد حدود 192 هکتار باغات مختلف شامل انگور ، زیتون و نخیلات خرما است که نزدیک به 35 هکتاراز آن به باغ خرما اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: سطح باغات بارور در این بخش 30 هکتار بوده که پیش بینی می شود در فصل برداشت جاری تقریبا 75 تن محصول خرما تولید و روانه بازار مصرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام ارزش اقتصادی تولید خرما برای این میزان را حدود دو میلیارد و 625 میلیون ريال و تعداد اشتغالزایی را به صورت مستقیم 20 نفر و بصورت غیر مستقیم 50 نفر عنوان کرد و گفت: در صورت برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات لازم و تامین آب مورد نیاز در مناطق مختلف بخش امکان توسعه این باغات تا بیش از 150 هکتار قابل اجراست.

 

کد خبر 2370896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha