۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸

سرهنگ بازگیر با مهر مطرح کرد؛

لزوم آگاهی بخشی و مقابله با آسیبهای ماهواره/ برگزاری نشست منتظران موعود در خرم آباد

 لزوم آگاهی بخشی و مقابله با آسیبهای ماهواره/ برگزاری نشست منتظران موعود در خرم آباد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد با بیان اینکه آگاهی بخشی در زمینه آسیبهای ماهواره ضروری است، گفت: مه فرماندهان حوزه ها، پایگاه ها، مربیان و سرگروه ها برای تدریس کتاب مقابله با آسیب های ماهواره آموزش داده شده اند.

سرهنگ ماشاءاله بازگیر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ماموریت حلقه های صالحین ارتقای سطح معلومات معنوی همه اقشار در ابعاد مختلف آموزشی و تربیتی است، اظهار داشت: در شهرستان خرم آباد با توجه به ظرفیت عظیم بسیج موفق شدیم همه نیروهای بسیج فعال را در قالب حلقه های خاص صالحین سازماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه هر کدام از حلقه های صالحین متشکل از 21 نفر متربی و یک سرگروه است، تصریح کرد: بیش از هزار و 500 حلقه خاص در بسیج سپاه ناحیه خرم آباد وجود دارد.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد یادآور شد: منابع آموزشی اعضای حلقه های صالحین قرآن، احکام، احادیث، وصیت نامه شهدا و ... است که جلسات این حلقه ها به صورت هفتگی در مساجد نزدیک به پایگاه برگزار شده و این منابع برای آنها تدریس می شود.

برنامه ریزی برای آگاهی بخشی و مقابله در زمینه آسیبهای ماهواره

سرهنگ بازگیر با اشاره به اینکه در سال گذشته محور برگزاری جلسات حلقه های صالحین و آموزش های آنها در حوزه امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: مهارت های مختلف در حوزه بیان امر به معروف و نهی از منکر و شیوه های آن به اعضا ارائه شد.

وی با بیان اینکه محور اصلی برگزاری جلسات حلقه های صالحین و آموزش های آنها در سالجاری مسئله مقابله با آسیب های ماهواره است، تصریح کرد: در این راستا همه فرماندهان حوزه ها، پایگاه ها، مربیان و سرگروه ها برای تدریس کتاب مقابله با آسیب های ماهواره آموزش داده شده اند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد با تاکید بر اینکه توجیه دانش آموزان و معلمان در خصوص چگونگی مقابله با آسیب های ماهواره از دیگر اقدامات انجام شده است، افزود: برگزاری جلسات مختلف با نماینده ولی فقیه در استان، فرماندار خرم آباد، مدیران شهرستان خرم آباد و ... به منظور عزم عمومی برای مقابله با آسیب های ماهواره از دیگر اقدامات انجام شده در بسیج سپاه ناحیه خرم آباد است.

سرهنگ بازگیر ادامه داد: بیان آسیب های ماهواره در همایش های مختلف، شناسایی نصابین ماهواره و ارشاد متخلفین توسط تیم های کارشناسی، شناسایی 11 سایت اینترنتی فروش و خدمات پس از فروش ماهواره، هماهنگی با صدا و سیما برای پخش برنامه های مربوط به آسیب های ماهواره و ... از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ماموریت مقابله با آسیب های ماهواره در خرم آباد است.

واگذاری دستگاه های دیجیتال در ازای تحویل ماهواره

وی با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای واگذاری دستگاه های دیجیتال در ازای تحویل ماهواره وجود دارد، اظهار داشت: در این راستا حوزه های کربلا، ثارالله و نجف آمادگی لازم را دارند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد افزود: هماهنگی با نیروی انتظامی برای برخورد قانونی با صاحبان ماهواره و تشکیل 25 تیم دو نفره از پایوران برای سرکشی به پایگاه ها و نظارت بر تدریس کتاب مقابله با آسیب های ماهواره از دیگر اقدامات سپاه ناحیه خرم آباد است.

سرهنگ بازگیر در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ابزاری به نام ماهواره سلاح بسیار مرموز و پنهان جنگ نرم است که به راحتی در دسترس خانواده ها قرار گرفته است، اظهار داشت: ماموریت ماهواره هجوم بر دین، ارزش ها و فرهنگ است.

وی با بیان اینکه تخریب خانواده ایرانی از اهداف مهم ماهواره است، تصریح کرد: ماهواره ماموریت مخالفت با ارزش های اسلامی در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و ... را دارد.

فعالیت 1500 حلقه صالحین در خرم آباد

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد با تاکید بر اینکه هرجا که قرآن در رابطه با موضوعی امربه معروف کرده، ماهواره آن را نهی می کند، افزود: امروز در ماهواره قرص های لاغری تبلیغ می شوند که ماده مخدر شیشه در آنها وجود دارد و باعث ایجاد توهم در نوجوانان و جوانان می شود.

سرهنگ بازگیر در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه بیش از هزار و 500 حلقه عام متشکل از نیروهای بسیج عادی در شهرستان خرم آباد وجود دارد، گفت: در هرکدام از این حلقه ها بالغ بر 30 عضو حضور دارند که جلسات آنها به صورت ماهانه برگزار می شود.

وی همچنین به برگزاری نشست منتظران موعود در شهرستان خرم آباد اشاره کرد و بیان داشت: در این نشست مسئولین شورای حوزه ها، پایگاه ها و سرگروه های حلقه های صالحین به صورت دو مرتبه در ماه جمع شده و در رابطه با مسائل اعتقادی، تربیتی و بصیرتی ظهور گفتگو می کنند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد ادامه داد: همچنین نشست عاشقان ولایت به صورت ماهانه در حسینیه ثارلله خرم آباد برگزار می شود که در آن موضوعات خاص حلقه های صالحین و بصیرت افزایی اعضاء در رابطه با مسائل روز آموزش داده می شود.

کد خبر 2371237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha