۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۰۸

فرافکنی شرمن پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای

فرافکنی شرمن پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای

رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا در گفتگوهای 1+5 و ایران، پیش از آغاز دور جدید رایزنی ها مدعی شد که تعداد فعلی سانتریفیوژها در ایران قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، دو جدید مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 از امروز چهارشنبه با دیدار "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آغاز می شود.

در این میان رویترز با ارائه گزارشی در این خصوص می نویسد: "وندی شرمن" در اظهاراتی گفت تهران نمی تواند به جهان بقبولاند که توانایی فعلی اش برای غنی سازی اورانیوم، مورد پذیرش قرار گیرد.

اشاره شرمن به یکی از مهمترین موارد اختلافی میان ایران و کشورهای طرف مذاکره بر سر برنامه اتمی، یعنی حجم و ظرفیت غنی‌سازی است.

شرمن در یک سخنرانی در دانشگاه جرج‌ تاون که دیروز ۲۵ شهریور ماه انجام شد، گفت: طرف ها پس از ماهها مذاکره، با پاسخهای بالقوه به برخی پرسش های کلیدی آشنا شده اند. ما همچنان در برخی موارد اساسی با یکدیگر اختلاف داریم؛ از جمله ظرفیت و میزان غنی سازی اورانیوم.

شرمن در ادامه به موضوع تحریم ها و امکان لغو آنها نیز اشاره کرد و گفت: جهان در صورتی با توقف و برداشتن تحریم ها موافقت می‌کند که ایران گام های قانع‌کننده و قابل تائیدی در زمینه تائید این نکته که برنامه اتمی این کشور تماما صلح آمیز، هست و باقی خواهد ماند بردارد. ما باید مطمئن باشیم که هر تلاشی از سوی تهران برای شکستن تعهداتش، قابل روئیت و چنان زمانبر است که شانسی برای موفقیت پیدا نمی کند.

کد خبر 2372002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha