۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۲۵

جبارزاده:

ضرورت تسریع در تاسیس بنیاد ملی فرهنگ آذربایجان/ ظرفیت انجام فعالیت‌های بزرگ فرهنگی در آذربایجان شرقی وجود دارد

ضرورت تسریع در تاسیس بنیاد ملی فرهنگ آذربایجان/ ظرفیت انجام فعالیت‌های بزرگ فرهنگی در آذربایجان شرقی وجود دارد

تبریز- خبرگزاری مهر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: مردم این استان به شکل جدی پیگیر تاسیس بنیاد ملی فرهنگ و هنر آذربایجان بوده و یکی از درخواست های آنان از دولت است که باید برای تاسیس این بنیاد تسریع کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جبارزاده ظهر پنج شنبه در آیین بازگشایی هنرستان هنرهای زیبای میرک در تبریز و در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رئیس جمهور قولی مبنی بر تاسیس فرهنگستان زبان ترکی در تبریز داده است که همه مردم به شکل جدی پیگر این مسئله بوده و در این میان اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان خواسته اند که بنیادی در سطح ملی در زمینه فرهنگ این استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: خواسته آن ها ایجاد بنیاد ملی است که همه شاخه‌های فرهنگ و هنر آذربایجان را دارا باشد که زبان هم یکی از آنها است.

جبارزاده افزود: البته این خواسته خود هنرمندان است که فرهنگ و هنر آذربایجان  را تنها مختص به زبان ترکی ندانسته و بنیاد مربوط به کل فرهنگ آذربایجان تاسیس شود.

وی با بیان اینکه با افتتاح این بنیاد می توانیم، همه اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان را زیر چتر حمایتی آن قرار دهیم، گفت: امیدواریم این پیشنهاد مورد موافقت دولت قرار گیرد و وزیر ارشاد خود عنوان رییس هیات امنای این بنیاد را بر عهده بگیرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به بازگشایی هنرستان میرک تبریز گفت: این هنرستان سابقه ای بیش از 100 سال داشته که متاسفانه در سال های گذشته مورد غفلت واقع شده و تعطیل شده بود.

وی افزود: خوشحالیم که دولت تدبیر و امید به موقع بر سر کار آمد تا بتواند جلوی فرهنگ‌کشی و هنرکشی یک ملت بزرگ با تاریخ دوهزار ساله را بگیرد و قطعا آذربایجان هم از این امر مستثنی نیست.

جبارزاده ادامه داد: ظرفیت کارهای فرهنگی بالایی در این استان وجود دارد و ما از هر اقدامی در جهت اعتلای فرهنگ آذربایجان حمایت می‌کنیم زیرا هم اکنون هنر آذربایجان از مرزها فراتر رفته است که امیدواریم در این راستا از حمایت های وزارت ارشاد نیز بهره مند شویم.

کد خبر 2372844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha