۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۱۷

حسینی:

سالانه 16 هزار تن انواع آبزیان در شهرستان رشت تولید می شود

سالانه 16 هزار تن انواع آبزیان در شهرستان رشت تولید می شود

رشت – خبرگزاری مهر: رئیس اداره شیلات شهرستان های رشت و رودبار گفت: سالانه 16 هزار تن انواع آبزیان در شهرستان رشت تولید می شود که باید بیش از پیش افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن حسینی ظهر پنجشنبه در نشست با دهیاران بخش مرکزی شهرستان رشت که با موضوع راهکارهای توسعه روستایی بخش مرکزی با محوریت آبزی پروری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: تعداد هزار و 100 مزرعه به مساحت سه هزار و 883 هكتار در سطح شهرستان به پرورش انواع آبزیان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه 111 پهنه آب بندان به مساحت هزار و 552 هكتار که معادل47 پهنه به مساحت 308 هكتار بوده ظرفيت تولید سالانه بیش از هشت و نیم تن را داراست، اظهار داشت: این در حالیست که دو مزرعه ماهیان سردابی با ظرفیت تولید 25 تن و دو مزرعه خاویاری به ظرفیت تولید 55 تن نقش موثری در اقتصاد شهرستان رشت ایفا می کند.

رئیس اداره شیلات شهرستان های رشت و رودبار ادامه داد: تعداد هفت شرکت تعاونی پره صیادی با اشتغالزایی 666 نفر در طول 23 کیلومتر نوار ساحلی شهرستان رشت مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: علاوه بر این پنج مرکز تکثیر ماهیان گرم آبی بخش خصوصی با ظرفیت تولید سالانه 84 میلیون قطعه بچه ماهی و 280 میلیون قطعه لارو سهم موثری در تولید ابزیان شهرستان رشت را به خود اختصاص داده است.

حسینی از فعالیت یک مزرعه پشتیبان ماهیان زینتی آکواریومی واقع در بخش کوچصفهان با ظرفیت تولید سالانه 500 هزار قطعه خبر داد و گفت:در حال حاضر 385 مزرعه پرورش ماهی گرمابی به مساحت دو هزار و  117 هکتار با ظرفیت تولید سالانه 10 هزار و 585 تن در بخش مرکزی شهرستان رشت مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه 60 پهنه آب بندان به مساحت 488 هکتار که تنها 25 پهنه به مساحت 170 هکتار فعال هستند، در بخش مرکزی وجود دارد، اظهار داشت: هم اکنون پنج مرکز فعال تکثیر ماهیان گرمابی واقع شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه مزارع شالیزاری بخش مرکزی شهرستان رشت از ظرفیت بالقوه برای اجرای کشت توام و کشت دوم برخوردار هستند، یادآور شد: در حال حاضر یک مزرعه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در این بخش فعالیت می کند.

کد خبر 2372846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha