۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۲۵

گزارش خبری/

خراسان شمالی به لیگ دسته دو فوتبال راه‌یافت/ هدیه فدراسیون؛ سکوی پرش فوتبال استان

خراسان شمالی به لیگ دسته دو فوتبال راه‌یافت/ هدیه فدراسیون؛ سکوی پرش فوتبال استان

بجنورد- خبرگزاری مهر: سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، هدیه فدارسیون فوتبال به خراسان شمالی برای داشتن یک تیم در لیگ دسته دو فوتبال کشور قدر دانسته شد و تیم گرند خراسان به عنوان نماینده استان در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بسیاری از مردم؛ ورزش خراسان شمالی را بیشتر با کشتی با چوخه و جودو می‌شناسند؛ دلیل آن هم روشن است افتخارآفرینی های متعدد ورزشکاران استان در رشته های مزبور که ریشه در سنت های کهن و فرهنگ بومی این منطقه دارند.

اما با این وجود استعدادهای ورزشی خراسان شمالی در رشته های دیگری نظیر والیبال و فوتبال نیز کم نیست؛ استعدادهایی که متاسفانه در غالب موارد به دلیل مشکلات و کاستی های موجود، فرصت ظهور و بروز پیدا نمی کنند. 

فوتبال پرطرفدارترین رشته ورزشی در جهان و ایران بوده و به تبع این ویژگی؛ در خراسان شمالی نیز طرفداران زیادی دارد؛ بسیاری از کودکان و نونهالان این استان به امید آن که روزی ستاره شوند و بدرخشند پای به درون زمین های خاکی و نامناسب فوتبال می‌گذارند؛ فوتبالیست هایی که استعداد دارند اما پس از مدتی به واسطه کمبودها و نواقص، به اجبار یا به اختیار عطای فوتبال را به لقای آن می بخشند.

افزون‌بر کاستی‌های ساختاری و امکاناتی، یکی از مشکلات اساسی فوتبالیست‌های خراسان شمالی در سال‌های گذشته نبود یک تیم باشگاهی در رده بزرگسالان کشور از این استان بود به گونه ای که فوتبالیست های خراسان شمالی پس از تلاش و تمرین در رده‌های پایه و کسب نتایج درخشان در این مقاطع؛ وقتی وارد بزرگسالی می‌شدند دیگر امکان ادامه فوتبال در این رده برای آنها مشکل و سیر تکاملی آنها متوقف می‌شد.

در حال حاضر هشت تیم در لیگ دسته یک فوتبال خراسان شمالی و دو تیم نیز در لیگ های دسته دو و دسته سه فوتبال کشور به نمایندگی از استان توپ می زنند و به همین منوال در سالیان اخیر خراسان شمالی در رده های سنی جوانان در لیگ های دسته دو و دسته یک تیم داشته اما در رده سنی بزرگسالان کمیت این استان لنگ بوده است.

آخرین حضور خراسان شمالی در فوتبال بزرگسالان کشور در سال 87 بود که پرسپولیس خراسان شمالی به عنوان نماینده استان در لیگ دسته دو فوتبال کشور حضور داشت اما این تیم نیز پس از چندی به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی با آبروریزی های حاشیه ای منحل شد.

اما پس از شش سال از انحلال تنها نماینده خراسان شمالی در لیگ بزرگسالان فوتبال کشور، فدارسیون فوتبال هدیه ای برای استان های فاقد نماینده در لیگ دسته دو کشور در نظر گرفت و به این ترتیب خراسان شمالی فرصت یافت بدون طی کردن مدارج و مراحل صعود به یک باره خود را در لیگ دسته دو فوتبال کشور ببیند.

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، هدیه فدارسیون فوتبال به خراسان شمالی برای داشتن یک تیم در لیگ دسته دو فوتبال کشور قدر دانسته شد و تیم گرند خراسان به عنوان نماینده استان در این رقابت ها شرکت می کند.

گرند؛ نماینده خراسان شمالی در لیگ دسته دو فوتبال کشور

رییس هیئت فوتبال خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام حضور قطعی نماینده استان در لیگ دسته دو فوتبال کشور می‌گوید: پس از تلاش ها و رایزنی های گسترده سرانجام با مجموعه تجاری گرندسنتر موافقت شد تا نماینده خراسان شمالی در لیگ دسته دو فوتبال کشور را حمایت کند.

حسین جعفرزاده با بیان این که بر این اساس خراسان شمالی در فصل جدید لیگ دسته دو فوتبال کشور نماینده ای با نام گرند خراسان خواهد داشت، اضافه می کند: برای حضور گرند در لیگ دسته دو فوتبال کشور حدود 400 میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

وی اظهار می کند: در حال حاضر ساختمان اداری و خوابگاه تیم فوتبال گرند خراسان در جوار مجموعه ورزشی تختی بجنورد خریداری و تجهیز شده و امید می رود سایر نیازهای این تیم نیز به زودی مرتفع شود.

جعفرزاده نبود زیرساخت های لازم برای میزبانی و برگزاری مسابقات در این سطح را یکی از مشکلات اساسی موجود در این زمینه می داند و می افزاید: ورزشگاه تختی بجنورد از نظر شرایط فیزیکی و امکانات، فاقد استانداردهای لازم برای میزبانی مسابقات لیگ های کشوری فوتبال بوده و باید هر چه سریع تر برای رفع این مشکل اقدام شود.

وی تصریح می کند: اگر ورزشگاه 15 هزار نفری نوزدهم مهر بجنورد به بهره برداری برسد بخش اعظمی از مشکلات موجود در این زمینه مرتفع می شود.

به گفته جعفرزاده وعده های متعددی برای افتتاح مجموعه ورزشی نوزدهم مهر و قرار گرفتن این ورزشگاه در اختیار هیئت فوتبال داده شده و امید می رود این ورزشگاه که اکنون 95 درصد پیشرفت دارد؛ در سریع ترین زمان ممکن افتتاح شود.

رییس هیئت فوتبال خراسان شمالی با استقبال از حضور نشان‌های تجاری مطرح و سرمایه‌گذاری آنها در فوتبال استان، اظهار می‌کند: این موضوع سبب توسعه و پیشرفت فوتبال در خراسان شمالی می‌شود اما در هر صورت لازمه استقبال سرمایه گذاران از فوتبال استان، فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز است.

تداوم حضور در لیگ فوتبال کشور نیازمند حمایت مسئولان است

نماینده باشگاه‌ها در هیئت فوتبال خراسان شمالی و بازیکن سابق تیم‌های راه‌آهن و ابومسلم خراسان هم در گفتگو با خبرنگار مهر، با ابراز خرسندی از حضور نماینده استان در لیگ دسته فوتبال کشور می‌گوید: فوتبالیست‌‌های خراسان شمالی در سال‌های اخیر همواره از نبود نماینده‌ای از این استان در لیگ های فوتبال بزرگسالان رنج می برد.

حسن سروری اضافه می کند: فوتبالیست های این استان به درخشش در رده‌های سنی پایه و جوانان، وقتی به رده سنی بزرگسالی وارد می شدند به دلیل نبود یک تیم از استان در این رده سنی، روند تکاملی فوتبال آنها متوقف می شد.

به گفته وی برخی از این فوتبالیست ها برای یافتن تیم به شهرها و استان‌های دیگر می‌رفتند که این موضوع خود مشکلات زیادی را برای فوتبالیست ها ایجاد می کرد و باعث می شد بسیاری از آنها فوتبال حرفه ای را دنبال نکنند.

سروری اظهار می کند: با حضور خراسان شمالی در لیگ دسته دو فوتبال کشور این مشکل مرتفع شده و ورزشکاران این استان فرصت حضور در سطوح بالاتر فوتبال کشور را پیدا می کنند اما تداوم این حضور و حفظ امتیاز خراسان شمالی نیازمند حمایت مسئولان است.

قرار گرفتن گرند خراسان در گروه چهار لیگ دسته دو فوتبال کشور

مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور در فصل ۹۴-۹۳ برگزار شد و 40 تیم حاضر در این مسابقات در چهار گروه 10 تیمی جای گرفتند.

در این قرعه‌کشی نماینده خراسان شمالی در گروه چهارم با تیم های شهرداری دزفول، شهرداری جویبار، استان زنجان، گهر درود، بهمن شیراز، استان سمنان، شهرداری لنگرود (سپید رود رشت)، الوند همدان و خونه به خونه مازندران هم گروه شد.

لیگ دسته دوم با حضور ۴۰ تیم در چهار گروه از چهاردهم مهرماه آغاز می‌شود و از هر گروه سه تیم به مرحله دوم صعود می‌کنند که تیم‌های اول هر گروه مستقیما صعود کرده و تیمهای دوم به پلی آف می‌روند و از هر گروه نیز چهار تیم به لیگ دسته سوم سقوط می‌کنند.

کد خبر 2373422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha