۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۴

مهر بررسی کرد

ساخت «نون خامه‌ای» به گردش می‌افتد/ از تغییر در فیلمنامه تا جذب سرمایه

ساخت «نون خامه‌ای» به گردش می‌افتد/ از تغییر در فیلمنامه تا جذب سرمایه

کارگردان سریال تلویزیونی «نون خامه ای» از ادامه فیلمبرداری این سریال در صورت جذب سرمایه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سریال تلویزیونی «نون خامه ای» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار دی ماه سال 91 با حضور بازیگرانی چون علی اوسیوند، محمدرضا هدایتی، ملیکا شریفی نیا، مژگان غلامی، احمد ایراندوست، بهنوش بختیاری، مریم سعادت، جواد رضویان، نادر سلیمانی، امیرحسین رستمی، همایون ارشادی، میرطاهر مظلومی، الیکا عبدالرزاقی، مهدی فقیه... جلوی دوربین رفت.

این سریال تلویزیونی قرار بود که در 40 قسمت به سفارش شبکه اول سیما ساخته شد؛ سریالی که داستان زندگی چند دانشجو را روایت می کند که در خوابگاه دانشجویی در تهران زندگی می ‌کنند و با پیوستن جوان روستایی به نام خداداد که با هدف فیلمنامه ‌نویسی به جمع دوستانش پیوسته، داستان شکل می‌گیرد.

این سریال قرار بود در 2 فاز ساخته شود که در فاز دوم نزدیک به 100 بازیگر حضور داشتند.

این سریال طنز از همان ابتدای کار و درست زمانی که تنها بخش هایی از آن جلوی دوربین رفته بود، بنا به دلایلی که از آن جمله می توان به نبود سرمایه لازم برای ادامه کار اشاره کرد، متوقف شد و تا امروز نزدیک به 2 سال است که تولید آن متوقف مانده است. کاظم راست گفتار کارگردان این سریال تلویزیونی معتقد بود که این یک سریال طنز است که با حضور بسیاری از بازیگران طنز سینما و تلویزیون ایران می تواند در جذب مخاطب موفق باشد.

اما در این میان خبرهایی هم شنیده می شد که این سریال به دلیل مشکلات فیلمنامه متوقف شده است که بعدها کارگردان این سریال اعلام کرد که تمام موارد مورد نظر تلویزیون در فیلمنامه اعمال شده و دیگر هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کار توقیفی در تلویزیون نداریم

چندی پیش رحمان سیفی آزاد مدیر گروه مجموعه های تلویزیونی شبکه یک در گفتگو با خبرنگار مهر گفته بود: درباره «نون خامه‌ای» توقیفی در کار نیست و به دلیل مشکلات متن، قرار بود بازنویسی شود که هنوز این بخش به نتیجه نرسیده است. نویسندگان با افقی که سیما برای متن‌ها در نظر دارد هم افق نشده‌اند و بنابراین فعلا قرار است متن‌ها اصلاح شود و بعد تولید را ادامه دهیم. بنابراین ما اصلا کار توقیفی در سیما نداریم. پیش‌بینی‌های لازم برای توقیف نشدن آثار برخلاف سینما که چنین تدبیری در آن هنوز اجرایی نشده، همواره در سیما انجام می‌شود و نگاه ما ملی و مذهبی است.

بعد از گذشت 2 سال از توقف ساخت سریال تلویزیونی «نون خامه ای» سراغ این سریال را از کاظم راست‌گفتار کارگردان اثر گرفتیم. او در پاسخ به خبرنگار مهر که آیا همچنان مشکلات پیش روی «نون خامه ای» وجود دارد یا خیر؟ گفت: از همان ابتدا تغییرات لازم در فیلمنامه این سریال تلویزیونی را اعمال و در نهایت موافقت مدیرات تلویزیون را در بخش فیلمنامه دریافت کردیم.

وی ادامه داد: اما مهمترین مساله ای که در ادامه ساخت سریال «نون خامه ای» وجود دارد مشکل بودجه است. تولید این سریال درست زمانی آغاز شد که تلویزیون با مشکلات مالی بسیاری مواجه بود و مجبور شد تعدادی از سریال های در حال تولید را متوقف کند که از آن جمله سریال «نون خامه ای» بود.

کارگردان فیلم سینمایی «چک» بیان کرد: مهدی فرجی مدیر  شبکه یک سیما پیش از این اعلام کرده بود که اگر برای این سریال سرمایه گذار پیدا کنم می توانم آن را جلوی دوربین ببرم به همین دلیل به دنبال جذب سرمایه لازم برای ادامه ساخت این سریال هستم که امیدوارم هرچه سریعتر بتوانم در این زمینه موفق باشم.

وی با اشاره به اینکه فیلمنامه «نون خامه ای» یکی از بهترین فیلمنامه هایی است که تا به حال آن را نوشته است، توضیح داد: این توقف چند ساله لطمه ای به سریال نزده است چرا که این پروژه جزو آن دسته از سریال های تلویزیونی نیست که با ایجاد وقفه نتوان آن را دوباره جلوی دوربین برد و می توان گفت امکان ادامه تولید «نون خامه ای» همچنان وجود دارد و تنها باید سرمایه گذار مناسب را پیدا کنیم.

راست گفتار در پایان گفت: از نظر کمی تنها یک ششم از این سریال فیلمبرداری شده است اما اگر بخواهیم از نظر کیفی بررسی کنیم 30 درصد این سریال جلوی دوربین رفته و تنها سکانس های داخلی و تعدادی صحنه داخل شهر باقی مانده که فیلمبرداری آن تنها 3 ماه طول می کشد.

کد خبر 2374507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha