۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۹

پهلوانی عنوان کرد:

50 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان بیکار هستند

50 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان بیکار هستند

زاهدان-خبرگزاری مهر: رئیس بنیاد نخبگان سیستان و بلوچستان گفت: 50 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی سیستان و بلوچستان بیکار هستند که این تهدید بزرگی برای ما محسوب می‌شود.

مصیب پهلوانی در گفتگو با مهر بیان داشت: یکی از دلایل بیکاری جوانان استان عدم فرهنگ‌سازی به منظور گرایش دانشجویان به سمت آموزش‌های فنی و حرفه ای و تخصصی مورد نیاز استان است.

وی جذب و مهارت‌آموزی به جوانان جویای کار را عامل تاثیر گذاری در کاهش بیکاری و رفع آسیب های اجنماعی عنوان کرد و گفت: باید فرهنگ دریافت مدرک و بیکار نشستن را به فرهنگ مهارت آموزی و حرفه آموزی تبدیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است تا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور گسترش پیدا کند و باید در استان سیستان و بلوچستان این پیشرفت و توسعه به صورت جهشی انجام شود ادامه داد: سیستان و بلوچستان رنگین‌کمان معادن است و یکی از ظرفیت‌های مهم استان آموزش نیروی انسانی و بهره برداری از این پتانسیل است.

وی با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر کره جنوبی در 50 سال اخیر ادامه داد:  تحقیقات نشان داده است که دلیل این موفقیت‌ها تاکید و توجه ویژه به تربیت نیروی انسانی بوده است که متاسفانه کشور ما به علت عدم برنامه‌ریزی و ساماندهی این حوزه آن‌طور که باید موفق نبوده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان با بیان اینکه بالغ بر 100 هزار دانشجو در استان به تحصیل اشتغال دارند افزود: این تعداد دانشجو فرصت بزرگی برای جامعه جوان استان محسوب می شود اما از طرفی بیکاری 50 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان تهدید بزرگی محسوب می‌شود.

کد خبر 2376085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha