۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۹:۳۸

علی کفاشیان:

برخی بازیکنان تیم امید کم کاری کردند/ راه برکناری‌ام را به مجمع یاد می‌دهم

برخی بازیکنان تیم امید کم کاری کردند/ راه برکناری‌ام را به مجمع یاد می‌دهم

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به حاشیه هایی که برای برکناری اش مطرح شده است گفت: اگر اعضای مجمع به این فکر باشند که من را برکنار کنند خودم راه تشکیل مجمع را به آنها نشان خواهم داد. افتخار هم می کنم که توسط اعضای مجمع برکنار شوم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کفاشیان پس از نشستی که عصر چهارشنبه با کارلوس کی‌روش داشت در جمع خبرنگاران حاضر در محل آکادمی فوتبال حاضر شد و به سوالات مطرح شده پاسخ داد. وی ابتدا در پاسخ به این پرسش که نتایج تیم فوتبال نوجوانان و تیم امید، نگرانی ها برای نتایج تیم بزرگسالان را افزایش داده است گفت: جای هیچگونه نگرانی نیست. به نظر من تیم نوجوانان نتیجه بدی نگرفت و کارنامه خوبی داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: اینطور نیست که فکر کنیم فقط تیم ما کار کرده و بقیه بیکار نشسته اند. قطعا تیم های دیگر آسیا هم روی تیم های نوجوانان خود کار کرده اند. به نظرم در رده نوجوانان قهرمانی خیلی مهم نیست بلکه ساختن بازیکنان برای آینده مهم است.

کفاشیان از عملکرد تیم فوتبال نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا دفاع کرد و گفت: ما با کره شمالی مساوی کردیم و همین تیم رفت قهرمان آسیا شد. این نشان می دهد که ما به تیم قدرتمندی باختیم. نمی‌توانیم بگوییم چون نوجوانان قهرمان نشده اند، ضعیف عمل کرده اند. قطعا ما به حمایت از تیم نوجوانان ادامه خواهیم داد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد سرنوشت تیم فوتبال امید نیز گفت: قطعا در آینده‌ای نزدیک برای تیم امید هم تصمیم خواهیم گرفت. ما با ترکیبی از بازیکنان زیر 23 سال و جوانتر به بازیهای آسیایی رفتیم اما دیدیم که با یک اردو و چند بازی تدارکاتی نمی شود نتیجه گرفت.

وی روی سخنش را به سمت بازیکنان چرخاند و گفت: البته در کنار اینها برخی از بازیکنان تیم امید هم کم کاری کردند و به نظرم من خودشان را دست کم گرفتند. ما باید عملکرد وینگادا را بررسی کنیم و بعد تصمیم نهایی را بگیریم. به همین خاطر چند بازی تدارکاتی قوی خواهیم گذاشت و بعد از آن تصمیم می گیریم. اگر نتیجه گرفت که با او ادامه خواهیم داد و اگر هم نتیجه نگرفت تجدید نظر می کنیم.

وی در مورد نشستی که با کی روش داشت گفت: در این جلسه به موارد مختلفی پرداختیم که یکی از آنها انتخاب دستیاران ایرانی برای تیم ملی بود. من از هیچ فردی اسم نمی برم اما نظرات مان را به کی روش دادیم. قرار است ایشان با گزینه های مورد نظر صحبت کند و تصمیم نهایی را بگیرد.

علی کفاشیان در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد باید نگران نتایج تیم ملی در جام ملت های آسیا نیز بود گفت: ما حدود چهار ماه زمان داریم. ضمن اینکه کی روش تیمی را در اختیار دارد که چند سال است با آن کار می کند. قبل از جام جهانی هم می گفتند خوب بازی نخواهیم کرد اما دیدید که در جام جهانی چطور بازی کردیم. کی روش قطعا خودش می داند که تیم را چطور آماده کند. ما از ایشان خواستیم تیم را برای جام جهانی بعدی ببندد.

وی در مورد جوانگرایی در تیم ملی نیز گفت: کی روش باید ترکیب تیم را جوان کند اما خود ایشان هم اعتقاد دارد که یک مرتبه نمی شود تیم را جوان کرد و باید در یک سال و نیم این اتفاق رخ دهد.

علی کفاشیان در مورد مصاحبه هایی که پیرامون برکناری او می شود گفت: حرف و حدیث در مورد من همیشه وجود دارد. یکی از وظایف مجمع این است که رئیس فدراسیون را برکنار کند. اگر مجمع بخواهد برگزار شود و رئیس فدراسیون را برکنار کند من خودم راهش را نشان آنها می دهم.

وی با بیان اینکه از این امر استقبال می کند گفت: اگر 15 - 16 نفر از اعضای مجمع درخواست استیضاح رئیس فدراسیون را بکنند هیات رئیسه این درخواست را بررسی می کند و در نهایت مجمع تشکیل می شود  پس از بررسی نقطه نظرات رای گیری مخفی صورت می گیرد. اگر اعضای مجمع من را برکنار کنند برایم افتخار خواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه وظایف کی روش و همه عوامل مرتبط با تیم ملی بزودی مشخص و تدوین خواهد شد در مورد اظهار نظر قبلی اش که گفته بود خبرنگاران را به جام ملت های آسیا نمی بریم گفت: تنها نهاد تصمیم گیر در مورد اعزام خبرنگاران و عکاسان به جام ملت های آسیا کمیته رسانه های فدراسیون فوتبال است که هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد و تصمیم نهایی را در این مورد خواهد گرفت.

کد خبر 2377181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha