۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰

یک بام و دو هوای کامرون در مورد نقش ایران در خاورمیانه

یک بام و دو هوای کامرون در مورد نقش ایران در خاورمیانه

نخست وزیر بریتانیا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل برای فرار از واقعیت و اقرار نکردن به نقش ایران در ثبات خاورمیانه، از یک سو ادعاهای نخ نما شده را علیه جمهوری اسلامی مطرح کرد و از سوی دیگر خواستار مشارکت تهران در جنگ علیه داعش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "دیوید کامرون" در سخنرانی روز گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل عنوان داشت که حضور جمهوری اسلامی در ائتلاف ضد داعش می تواند تاثیری مهم در رسیدن به عراقی امن داشته باشد.

رویترز در مورد این سخنرانی می نویسد: نخست وزیر انگلیس در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل، در مورد راه های مقابله با داعش گفت: ایران می تواند نشان دهد که جزئی از راه حل است نه جزئی از مشکل.

کامرون در ادامه با اشاره به دیدارش با "حسن روحانی" گفت: ما اختلافاتی جدی داریم.حمایت ایران از گروه های مقاومت، برنامه هسته‌ ای این کشور و موضوع حقوق بشر، تمام اینها باید تغییر کند اما با این وجود ایران می تواند در مبارزه علیه داعش و دستیابی به عراقی امن و باثبات کمک کند.

کامرون حدود 10 روز پیش در مقاله ای در نشریه ساندی تلگراف نوشته بود: موقعیت فعلی مقطعی است که ایران می تواند به همکاری با جامعه جهانی در مقابله با تهدیدی مشترک روی بیاورد.

از سوی دیگر روز گذشته نیز "جک استراو" وزیر امور خارجه پیشین انگلیس در مقاله ای در دیلی تلگراف با اشاره به وضعیت مناسب ایران در منطقه، به کشورهای غربی توصیه کرد اگر خواهان توافق با ایران هستند باید ریسک کنند.

کد خبر 2377324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha