۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۸

در کارگاه تخصصی عکاسی مستند مطرح شد:

عکاسی دفاع‌مقدس گونه جدیدی در عکاسی جنگ است

عکاسی دفاع‌مقدس گونه جدیدی در عکاسی جنگ است

امیرعلی جوادیان عکاسی دفاع مقدس را گونه جدیدی در عکاسی جنگ دانست که حال وهوای متفاوتی نسبت به عکس های جنگ در آنها دیده می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه تخصصی عکاسی مستند و جنگ همزمان با آیین گشایش نمایشگاه «قاب های ماندگار» با حضور امیرعلی جوادیان عکاس و مدرس دانشگاه در نگارخانه متروی شهدا برگزار شد.

در این کارگاه، جوادیان به سوژه یابی و شکار لحظه ای سوژه ها در عکاسی مستند اشاره کرد و عکاسی جنگ را زیر مجموعه ای از عکاسی مستند خواند و در ادامه به تفاوت ها، مزایا و معایب عکاسی با دوربین های آنالوگ و دیجیتال در این ژانر از عکاسی پرداخت.

وی در بخشی از توضیحات خود عکاسی دفاع مقدس را از عکاسی جنگ جدا دانست و دلیل آن را روحیه حاکم بر فضای جبهه ها خواند.

به گفته وی، عکاسی دفاع مقدس گونه جدیدی در عکاسی جنگ است، در عکاسی جنگ بیشتر سوژه ها ادوات جنگی و تکنیک ها مورد توجه است ولی در عکاسی دفاع مقدس به دلیل روحیه رشادت و دلیری رزمندگان، حال و هوای دیگری در عکس ها مشهود است.

در بخش دیگر این مراسم جوادیان به خاطره گویی موقعیت و ثبت لحظه های هر یک از عکس های به نمایش درآمده پرداخت و این مراسم با گرفتن عکس یادگاری و امضای تابلوی یادمان به پایان رسید.

در نمایشگاه «قاب های ماندگار» تعداد 40 عکس از آثار امیرعلی جوادیا با موضوع اعزام رزمندگان، مبارزات خرمشهر، بمباران موشکی و ... در ابعاد 50 در 70 به صورت رنگی و سیاه و سفید از 5 تا 9 مهرماه در نگارخانه شهدا به نمایش گذاشته شده است و علاقه مندان می توانند از ساعت 9 تا 17 برای بازدید به نگارخانه ایستگاه متروی شهدا مراجعه کنند.




 

کد خبر 2379344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha