۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۹

"توسعه، مشارکت و صلح" پیام جوانان ایرانی در نشست رهبران کشورهای حاشیه خزر

"توسعه، مشارکت و صلح" پیام جوانان ایرانی در نشست رهبران کشورهای حاشیه خزر

جوانان اعزامی به نشست رهبران جوانان کشورهای حاشیه خزر وارد آستاراخان شدند و مورد استقبال مسئولین سفارت جمهوری اسلامی ایران و همچنین مسئولین ارشد آژانس فدرال جوانان روسیه قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر،روح الله مدبر مشاور طرح های ملی معاونت ساماندهی امور جوانان و سرپرست گروه اعزامی جوانان منتخب ایران با الگا ایفکوا رئیس آژانس فدرال روسیه پیرامون اهداف ایران برای شرکت در این نشست گفت و گو کرد.

وی در این دیدار تاکید کرد: ایران به دنبال برقراری صلح در میان جوانان کشورهای حاشیه خزر می باشد و پیام این گروه " توسعه، مشارکت و صلح" است.

ایفکوا نیز از حضور جوانان ایران در روسیه ابزار خرسندی کرد و گفت: پیام جوانان ایرانی در این اجلاس بسیار مثبت و ارزنده است و روسیه آماده برقراری روابط دوستی محکم تری با جوانان ایرانی است.

همچنین گروه اعزامی منتخب جوانان ایرانی در نشستی با نمایندگان جوانان قزاقستان بر گسترش تعامل جوانان دو کشور تاکید کردند.

این نشست در فضایی دوستانه برگزار شد و طرف قزاقزستان پیشنهاد ادامه روند مکالمات با هیئت ایرانی را ارانه داد.

اجلاس سران خزر با حضور روسای جمهور ایران، روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان برگزار می شود. دیدار هیئت های جوانان پنج کشور عضو و راه های گسترش تعاملات جوانان از برنامه های جانبی این اجلاس است.

کشورهای ساحلی خزر در راستای بررسی راه های توسعه همکاری در این دریا و بحث و بررسی درباره رژیم حقوقی دریای خزر تاکنون 36 نشست در سطوح مختلف کارشناسی معاونان وزرا و وزیران امور خارجه و سران در پایتخت‏ های کشورهای حاشیه خزر برگزار کرده‏ اند.

اولین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در سال 2001 میلادی در عشق‏ آباد، دومین اجلاس در اکتبر سال 2007 میلادی در تهران و سومین اجلاس نیز در 2010 میلادی در باکو پایتخت کشور آذربایجان برگزار شده بود.

کد خبر 2380402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha