۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۶

وزیر بهداشت:

کاهش مجدد هزینه بستری بعد از عید قربان/ حذف زیرمیزی از نیمه آبان

کاهش مجدد هزینه بستری بعد از عید قربان/ حذف زیرمیزی از نیمه آبان

وزیر بهداشت، از کاهش مجدد هزینه‌ بستری در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و افزود: پس از عید قربان هزینه‌ بستری با دفترچه بیمه روستایی از 5 به 3 درصد و بیماران دارای دفترچه های بیمه شهری از 10 به 6 درصد کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور که در سالن امام جواد ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: به دنبال ملاقات دیدار اعضای دولت با مقام معظم رهبری در هفته دولت، مقام معظم رهبری تاکید داشتند که قدرمطلق پرداختی‌های مردم در حوزه سلامت، افزایش پیدا نکند. در این راستا رئیس جمهور به میزان 150 میلیارد تومان را علاوه بر اعتبارات قبلی، به وزارت بهداشت تخصیص داد.

وی در این باره افزود: بر این اساس بیماران دارای دفترچه روستایی که اکنون در قالب طرح تحول نظام سلامت حدود 5 درصد هزینه‌های بستری‌ را می‌پردازند، پس از عید قربان این هزینه‌ها به حدود سه درصد کاهش خواهد یافت. همچنین بیماران بستری شهری که تا کنون 10 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کردند بعد از عید قربان حدود 6 درصد هزینه‌ها را خواهند پرداخت.

وزیر بهداشت به ابلاغ کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات پزشکی اشاره کرد و گفت: به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت و همچنین چشم اندازهایی که برای این حوزه در نظر گرفته شده است لازم بود که جهت اجرای صحیح این برنامه‌ها اصلاحات اساسی صورت گیرد. بر این اساس ارزشگذاری نسبی خدمات را ابلاغ کردیم. از این مسیر اتفاقات خوبی در حوزه پزشکی خواهد افتاد که به تدریج ارزش آن را متوجه خواهیم شد.

وی گفت: به این ترتیب عدالت در ارزشگذاری نسبی خدمات در حوزه‌های مختلف و همچنین عدالت بین رشته‌ای به وجود می‌آید. با تصمیم قاطعی که در این زمینه وجود دارد، اجرای این کتاب از ابتدای مهر ماه عملیاتی خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: در این راستا طی 8 ماه گذشته همکاریهای جدی میان سازمانهای بیمه‌ای، سازمان نظام پزشکی، انجمنهای علمی تخصصی و وزارت بهداشت وجود داشته و کارشناسی‌های بسیاری انجام شده است. انتظار جدی ما از جامعه پزشکی آن است که همگان تعرفه‌ها و قانون را رعایت کنند. به این ترتیب در مجموع از نیمه آبان ماه به نحوی عمل خواهد شد که شاهد رفتاری نباشیم که مردم را آزار دهد.

کد خبر 2380887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha